PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Reede Mär 29, 2024 9:55 am

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Tsehhi MV 2010
PostitusPostitatud: Laupäev Aug 07, 2010 6:01 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Just täna tuli teade ja kutse Tsehhi meistrivõistlustele. Toimuvad 18. - 24. Sept. kohas nimega Prostejov.
Ajaliselt veel kuidagi sobiks aga ühe võistluse pärast jälle vähemalt 4000 km maha sõita oleks päris karm. Iseasi kui ühendada selline reis veel millegi põnevaga.
Neil nüüd muidugi MM kogemus olemas ja planeeritud on terve nädal võistlusi, järelikult tuleb üritus ise päris asjalik.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Teateid kohapealt
PostitusPostitatud: Esmaspäev Sept 20, 2010 11:56 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Võistlused käivad täie hooga. Seltskond päris kirju, lisaks tsehhidele 4 klassis ka suur Poola tiim, paar sakslast, paar inglast (keda veel kohanud ei ole) ja mina Eestist. Kummaliselt kestavad võistlused Pühapäevast Reedeni, see on mingi Sveiki variant. Õnneks on siiski piisavalt võistluspäevi ja see annab võimalusi. Trennipäev oli ka ees koos navigatsiooniharjutusega.

Esimesel võistlushommikul põrutati kohe pikk 3 tunni navigatsioon. Päris julm algus, kedagi ei huvita kuidas kütusega välja vead, distantsi reaalselt kokku vähemalt 150 km ja kiirus määrava tähtsusega. Seega navigatsioon küll aga tegelikult ka omapärase ökoelemendiga. Pidin lisapaagi kiirelt aretama et mingit kiirust ka saaks aretada ja rohkem punkte võtta. Lahe oli 0 tuulega startida ligi 30 l kütusega. Samas mõni sai standardpaagiga hakkama, võitis kõiki teisi ja jäi veel kütet ülegi (Brezina)???
Minu tulemus oli kolmas aga tahetakse ära nullida sest olevat starti hilinenud - vaidleme. Tore-tore, peale selliseid pingutusi, seda enam, et hilinemine toimus tegelikult peakohtuniku süül.
Täna hommikul oli jälle navigatsioon, 100 km koos oma deklareeritud kiirusega ja varjatud kontrollpunktidega. S.t. pool ööd kaarditööd, arvutamist ja iga minuti kohta kriipsu tõmbamist marsruudi kaardile.
Enne starti selgus soojendusel et mootor ei lähe pöördesse, selgus silindripea tihendi leke kust süsteem lisaõhku sai. Välkvahetus kestis alla 10 min, no seda kogemust juba hakkab piisavalt olema.
Lennul oli hull kaardi vahtimine et marsruudiga mite üle 200 m eksida ja stopperi jõllitamine et kiirusega mitte üle 5 sek eksida. Deklareerisin 45 km/h ja läks ka päris hästi aga ametlikke tulemusi veel ei ole.
Õhtul Jaapani Slaalom, lõpuks midagi ka hingele. Tehnika toimis aga parempöördest välja tulles kiilus speedi liin istme karabiini vahele ja pidin veidi järgi andma. Miteametlikult 2. koht ja aeg kuskil 51 sek. kandis. Brezina mingi kümnendikuga napilt ees ja poolakas kohe järel kolmas. Teised tsehhid lendavad selliseid harjutusi kehvalt. Selle oleks muidugi võinud ka võita, sest rohkem arvestatavaid konkrente ei näigi olevat.
Poolast ei võistle kaks tippu Krizanovich ja Kudashevich, mõlemad muide lennutraumade tõttu, õnneks mõlemad siiski taastuvad.
Tulemas homme vist ökonoomia sest ilmad head ja termilised, jätkuvad samuti kuni lõpuni. Meie Parapalli vastu on ka huvi, ehk aitan korraldada ja briifida.

Brezina lendab mingi Jojo alamõõdulise 16 m2 tiivaga ja seni võidab kõiki - täiesti mõistmatu, huvitv kuidas tal ökonoomias läheb?

Veendusin veelkord et Tsehhi söögimajandus ei kannata mingit kriitikat.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Sept 21, 2010 9:26 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Veidi vigade parandusi.

Selle kõvema poolaka nimi kes ei võistle, kuigi registreerus on Krishanovski.
Brezina (Nirvana omanik) ei avalda oma tiiva tootjat, mingi salajane aretus vist.
Eilses navigatsioonis olin neljas ja Jaapani slalomis jagasin Brezinaga 2. kohta.
Võistlus käib kahes arvestuses, Tsehhi MV ja Open.

Täna oli kõva päev ja kolm ülesannet.

Hommikul soojenduseks Ristikheina slaalom kus unustasin oma pika assümmeetrik-akseleraatori peale panna ja et mitte jälle hilineda, otsustasin standardiga lennata, seda enam, et ilm oli vaikne. Harjumatu ja pöörded olid liiga laiad, aeg kuskil 45 sek kandis ja jälle jagasin Brezinaga kohta, seekord kolmandat. Võitis üks poolakas, kuulu järgi 41 sek.

Õhtul ilmusid ka 4 ülesande kokkuvõtted, kus olin üldkokkuvõttes kenasti kolmandal positsioonil, ime küll peale esimest nulli aga vara veel hõisata. Samas vahe teise kohaga on minimaalne.

Lõuna ajal ökonoomia 2 kg kütusega, mis oli mulle ette teada häving. Samas mingid imemehed ei saanudki taevast alla ja imesid end ilma kütuseta selgesse taevasse peaaegu kuni õhtul 18.00 -ni. Oma aega ma ei taibanud vaadata, Brezina püsis 50 min aga maandumisel ei vedanud õigesse maandumisalasse välja ja peaks nulli saama.

Õhtul põrutati otsa veel Aeglane-Kiire, kuhu läksin täiesti külma kõhuga. Ilm super. Rajad olid pandud kohe järjestikku, seetõttu pidin kahe vahel ühe ringi tegema, et seadistusi muuta aga see oli lubatud. Kuulu järgi oli mul parim aeg kiirel osal ja Brezina oma 16 m2-ga jäi veidi alla. Vaevalt et tal aeglane minust parem oli, s.t. siit võib ka päris häid punkte korjata.

Õhtul enne pimedat pidin jälle sil pea tihendit vahetama, olin ökonoomias vist karbussi väga kinni keeranud ja mootor sai veidi kuuma.

Kogu kompoti kohta on üks kohalik fänn oma lehele infot pannud. See küll tsehhi keelne lehekülg aga kes tahab leiab sealt ka tulemused üles ja isegi veebicam on üleval kust saab livena miskit näha.

Avaleht: http://www.mechy.cz/

Webcam: http://www.kamery.acvyskov.cz/kamera.php?id=16

Tulemused peale 4 ülesannet:

http://www.mechy.cz/PPG/100919-mistrovs ... l_open.pdf

Muud tulemused vasavalt ülesannetele, täieneb, kohati vigane:

http://www.mechy.cz/PPG/100919-mistrovs ... ovice.html

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Sept 23, 2010 10:04 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Hea lugeda väikest ülevaadet.

Baltikatel said sa ristikheina tavalise akseliga 42.4 sek, hilisematel võistlustel on see 45 kanti. Minu arust peaksid tavaakseliga ka väga hea tulemuse saama. See assümmeetrikuga jamamine ....????
Veebikaamera täiesti toimib - näha on mölutamist:-)
Täna on tabelis näha et said kahe viimase taski eest 0-d. Kaheksanda kohta oli kirjas, et maandusid ülesande ajal. Mis juhtus? Tehnika? Või said ise viga?
Seitsmenda kohta pole mingeid kommentaare "Navigacija", tulemuste tabelit pole ja kokkuvõttes seisab sul seal "0". Mis juhtus?

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Sept 23, 2010 11:31 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Ok, püüan järjekorras seletada, juhtunud on palju.

Tipus on paha ja kitsas ja sealt pole teed mujale kui allapoole.
Põhjas on hea sest sealt saab vaid tõusta.

Brezina maandus peale esimest ökonoomiat minu silme all valele alale aga seda nagu ei pandudki tähele ja punktid läksid kirja. Mõni teine sai ilma jututa nulli. Nii käivad asjad.

Ülesandel Slow-Fast olin kõige kiirem ja huvitav küll ka peaaegu kõige aeglasem. Ilm oli väga vaikne ja ühtlane, hea end teistega võrrelda, kõik võrdsetes tingimustes. Aeglasem oli vaid üks eriline allvelaev, millel mingeid muid nätajaid polnudki. Sain veelkord kinnituse, et lisaks heale kiirusele on ka minu uus aeglane tehnika efektiivne. Ühe ülesande siis lõpuks ka võitsin aga see oli neil vaid 500 p harjutus. Ja see jäi ka viimaseks edukamaks tulemuseks.

Kolmap varahommikul pingutasin sil pead ja häälestasin karbussi külmale ilmale (9C), naga tavaliselt oma autoräkis aga vaid alumise turvakordega, ilma tugiraamita. See toimib hästi kui käe või õlaga ka toetada ja mitte pikalt põhja vajutada. Lisaks hea seal soojendada ja siis kohe lendu minna. Selline mugavus tasus nüüd kätte ja just kui kõik oli juba klaar, siis viimase gaasivajutusega andis turvarihm järgi e. läks lihtsalt pooleks. Põhjagaasiga käis kõik hetkega, teatavasti alati mootor sellises olukorras ka keerab end (güro). Jäin muidugi ette aga suutsin end kuidagi kokku tõmmata, nii et läbi puuri just jäsemeid ei läinud. Küll aga sai ümber puurinurga kuidagi parema käe nimetissõrm pihta. Puur käis ka kuhugi vastu ja üks laba võresse hirmsa raksuga pooleks, aga see on väike mure.
Käsi tuim, vaatasin kiirelt mitu sõrme järel on, kinnas käes, augud sees ja verd lendab. Vehkisin kiirelt lähima auto kohale, haarasin mobiili jm. vajaliku kaasa ja kihutasime kiirabisse. Tee peal võtsin kinda ettevaalikult käest ja tundus, et pihta sai vaid nimetissõrm, aga mitmest kohast. Kuna sõrme niikui nii ei tundnud, hakkasin vasaku käega kompima, et kust maalt pooleks on aga tundus et kont on siiski terve. Siis tõi küll korra maapeale kui hakata oletama, kuidas selline asi oleks võinud lõppeda. Aga seda vaid hetkeks sest kohe tekkisid hoopis uued mõtted, et kas seda jama kuidagi kiirelt klaariks ei saaks, väike operatsioon ja tagasi lennuväljale, ehk jõuaks kuidagi veel navi ülesandele, mille briifing oli juba hommikul ära ja kaardid ka minul käes. Aega siis veel oli ja reservmootor ju ka stardivalmis. Haiglas käis isegi asi suht kiirelt ja peale röntgenit selgus, et vaid väike luukild on lahti aga mitte kriitilisest kohast. Vahepeal õpetasin kirurgile kuidas teha valuvaigisavaid süste nii et patsient ei peaks piinlema. Kui kõik jälle kenasti tuim oli, vaatasin huviga pealt kuidas kogu sõrm lahti rebiti ja juurdegi lõigati, sest kõõlus oli pooleks ja selle pidi kõigepealt kinni õmblema, selleks tõmmati vastavate vahenditega haav hästi lahti. Kokku tehti ligi 10 õmblust ja siis kogu krempel spetslahasega kinni, et katkisele kõõlusele koormust ei tuleks ja sõrm sirge püsiks. Selleks ajaks oli mul juba kindel plaan kohe jälle starti minna ja tellisin isegi auto juba järgi aga siis hakkas mingi haigekassa ja kindlustuse jura seoses EU sisese kindlustuskaardiga, mis võttis palju aega ja närve ja seletamist. Taheti mingi üüratu arve kaela väänata aga ma ei nõustunud, sest tean kindlalt, et EU siseselt ei pea kiirabi eet maksma. Et mitte hilineda, pidin sisuliselt haiglast põgenema, samas lubasin kindlasti hiljem minna ja asja lõpuni klaarida, mida ka tegin. Transport oli juba pidanud vahepeal lahkuma kellegi katkestanud võistleja järgi ja seega pidin kuidagi omal käel kohale saama. Taksosid siin lihtsalt ei tunta ja minna on mingi 4 km, s.t. et päris jala ka ei lähe. Püüdsin siis mööduvaid masinaid peatada, et ehk mõni viib tasu est ära aga see on ju tsehhimaa. Ei aidanud isegi kui keset teed eurodega vehkisin - mõtlesid vist et mingi segane hullumajast lahti saanud. Siis tuli meelde et lähedal on tankla. Jooksin sinna, esimese auto juurde ja tegin üliveenvalt ja kiirelt selgeks et nüüd kohe peab sõitma sest tegu on eriolukorraga ja mina maksan. Läkski õnneks aga kui lennuvälja murul kannaka tegime, oli aega kulunud juba nii palju, et oli päris selge, et ma siiski ei jõua, sest ka kogu kaarditöö oli tegemata, sain enne pauku briifingul vaid kaardimaterjali kätte aga oli vaja veel kiirus määrata, vahemaad välja arvutada, minutimärgid kaardile kanda, kontrollpunktide läbimisajad deklareerida, kaart kettale teipida, stopper, logger jne. jne. - tankida, mootor ja tiib platsile kanda, riietuda jmt.
Ülesanne oli jälle peidetud punktidega aga seekord selline pikk 100 km pikkune uss kaardile tõmmatud ja lenda kuidas tahad aga enda poolt deklareritud aegade järgi tekkiva keskmise kiiruse alusel peab läbima kogu distantsi. Teised kulutasid ettevalmistusele ligi kaks tundi, minul polnud midagi veel tehtud ja oletatava stardiajani, et ma ka kontrollaja piires tagasi jõuaks, oli mingi 10 minutit. Olin kavatsenud deklareerida 45 km/h ja kui see konrollaja lõpust maha arvata, saingi järelejääva aja – mis hakkas kohe pihta. Vaatasin kiirelt stardiala poole, kus veel viimased startisid ja üks alles sättis tiiba. Lendasin sellele tsehhile selga ja küsisin, mis aja ta deklareeris. Täiesti juhuslikult oligi 45 km/h ja see mulle sobis. Võtsin peaaegu väevõimuga tema kaardi ette ja kandsin oma kaardile sealt vahepunktide ajad, et ei peaks ise veel arvutama hakkama, muud ei jõudnud, niigi pidi ta minu pärast ootama. Minutimärke muidugi ka ei jõudnud, see oleks eriline keemia mingi peene liiniga kus iga 7,5 mm järel oleks minuti märk ja see kõik tuleks ka kaardile kanda ja numbrid juurde kirjutada - utoopia minu ajakava juures. Otsustasin panna tunde järgi ja 7,5 mm märke hakata lennu ajal visuaalselt kardile kandma, vahepeal kontrollides teadaolevate vaheaegadega - hull keemia aga muud võimalust kohe pähe ei tulnud. Tagantjärgi mõeldes oleks võinud ka suurema kiiruse deklareerida ja lennu aeg oleks lühenenud ehk sobivaks aga siis oleks pidanud jälle arvutustele rohkem aega kuluama. Igatahes kui nüüd stardiga hilinen, pole muud hullu kui tuleb lõpust õigel ajal ära tulla ja jätta lõpp navigeerimata et enne kontrollaega tagasi olla, s.t. mida kauem stardis läheb seda rohkem lõpust kaotan.
Kui kiire peab olema kui saapapaelu seotakse üle ühe augu, sest muidu ei jõua.
Sõrm ka segas pidevalt ja hakkas ka vaikselt valu tegema. Uskusin siiski, et starti ja lendu ei tohiks väga häirida – ja ei häirinudki eriti.
Küsisin korduvalt sadistist Peakohtunikult luba väikeseks ajapikenduseks väga selgetel ja mõjuvatel põhjustel aga kus sa sellega - tere tulemast Tsehhimaale. Nõukogude aeg on ka siia oma sügava jälje maha jätnud - selles olen nüüd veendunud korduvalt.
Kui lõpuks õhku sain olin ligi 10 min hilinenud aga üritasin keskenduda nüüd kiiruse kontrollile ja distantside hindamisele, lisaks kurvilisele navigatsioonijoonele, sest kontrollaja lõpuni oli veidi üle 2 tunni. Ligi kaks tundi möödusid vägagi tegusalt ja tulemuslikult ning hommikust intsidenti meenutas vaid segav ja tuikav sõrm, kuni selgus et tsehhi piloodi arvutustes oli ühe kotrollpunkti kohal viga ja oli vaja järsku kõvasti tempot tõsta et järgmisse punkti mitte hilineda. Viimase punkti pidin niikui nii ära jätma aga millal nüüd tagasi keerata et mitte hilineda, samas maksimaalselt distantsil püsides? Tegin otsuse viimsel hetkel, kihutasin finishi poole ja oma kella järgi ületasin finishiliini maksimumkiirusel vaid paar sekundit enne kontrollaja lõppu.
Loggeri aega muidugi ei teadnud ja ei saanud ka vaadata sest see oli mul taskus aga minu mälu järgi oli aegade erinevus minu kella kasuks.
Selliste komplekssete ülesannete puhul on isegi karmide FAI reeglite järgi mingid ajalimiidi ületamised lubatud ja mingitel juhtudel rakendub mingi % karistus (20 %, 50%) aga seda mitte Tsehhis. Tulemuste tabelist on näha nagu oleksin ma ületanud ülesandele antud 4 tunnise ajaakna 10 sekundiga – milline kuritegu. Ma ei läinud isegi vaidlema. Tegelikult on jällegi kogemus rohkem väärt kui need õnnetud punktid sest sellised ülesanded on FAI võistlustel väga levinud ja tegelikult mitte üldse nii keerulised kui algul tundub. Võib ainult kõsida et milleks selliseid oskusi küll vaja on?

Kõik olid muidu väga lahked ja pärisid tervise järele. Mõnigi esitles oma puuduvate sõrmedega jäsemeid ja muid hädasid. Üks kohalik tore pilot näitas lausa fotosid oma räbalatest sõrmedest peale propelleri intsidenti.

Järgmine ülesanne oli ökonavigatsioon, s.t. piiratud kütusega navikolmnurk + termo, nagu meilgi, ainult kolmnurk on 40 km ja kütust vaid 4 kg. Kui eelmise ülesande lubas sadist mul varumootoriga lennata siis nüüd ei kuidagi, kas lendan esialgse EVO-ga või ei lenda üldse – milline külalislahkus invaliidide suhtes. Ehitasin siis mida jõudsin, vahetasin propad ja taastasin puuri, kõike ei jõudnud. Stopp nupp oli laksu saanud ja kinni kiilunud, pidin lahti ühendama, s.t. suretada saab vaid pealülitist. Lisaks öko puhul sureb niikui nii ise.
Otsustasin anda parima esimesel kiiruslõigul ja teisele osale üldse panust ei teinudki. Eelmisel termikal lendas üks hull üle 3 tunni, mis mul seal vehkida, võtan parem sealt kust midagi võtta on. Kõik toimis isegi kenasti ja tuule suundade ja kõrgustega sain lisakiirust. Kuna aga kõrge tuuri kruvi suures stressis vist liiga kinni kruvisin, kooles masin 10 km enne lõppu nagu poleks kunagi käinudki. Niipalju siis sellest. Kõrgust oli ja maandumiskoha leidsin ka kenasti. Sain kohe aru et pea tihend läks, tuttav lugu. Kutsusin siis päästeauto järgi ja öösel ehitasin mingi tankla valguse käes jälle masinat nagu kodutu.
Selgus ka põhjus sarnastele hädadele viimasel ajal. Üks tikkpolt ei pidanud silindri plokis, kere maas. Aitaks Helicoil aga seda pole ju kaasas kui vaja. Seega selle mootoriga sel reisil enam vist ei lenda.

Neljapäeval mõtles mõttehiiglane esimeseks harjutuseks välja kõige nõmedama harjutuse mis üldse FAI kataloogis olemas on. Esiteks jälle ökonoomia, teiseks veel kolmnurgaökonoomia ja kolmandaks vaid 1 kg kütusega. Ebahuvitav, mõttetu ja ka ohtlik sest suur hulk piloote lendab korraga väikesel distantsil.
Ei olegi vaja pikalt oletada, kas mul lubati vahetusmootoriga lennata – muidugi mitte. See on mu neljas nulltulemus nendel võistlustel, vist üldse minu senine personaalne 0 rekord.
Siin ongi vist selline tava, et kui kellelgi on varumootor, siis tuleb teda juba ainult selle eest karistada. Tegelesingi siis rahulikult tehniliste küsimustega ja vaatasin seda nilbust pealt. Tundub ka et siin püütakse harjutuste valikuga vältida reflexide eeliseid, selle asemel pannakse rõhku ülesannetele, kus tsehhi omad valmistajad esile pääseksid. Ei ole ei Jojo’l ega Sky’l reflexi ja MacPara alles tuli täisreflexiga turule. MacJet, muide huvitav tiib paljude võimalustega, peaaegu nagu minu Plasma proto.

Viimaseks ülesandeks oli Kaheksa ja mul lubati jälle lennata. Ma polnud kindel kuidas mu parem käsi selliste pööretega hakkama saab aga polnudki hullu. Rada oli pikituult aga tuul õnneks suht vaikne. Tegin mis sain aga liialt ei riskinud ja olin vist 4. kohal.
Rohkem ei planeerita sest tuul tõusis. Muidu läksid ilmad heaks.
Mitte ühtki täpsusmaandumist ega keeglit. Oleks jõudnud palju rohkemat.
Homme on veel lõpetamine, mingi ühine lõuna ja kui ilm lubab, ka paar demoala mis arvestusse ei lähe. Vaatame kas Parapallini ka jõuame.

Praeguseks on vist kõik tulemused üleval.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Sept 26, 2010 11:23 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Karm rapsimine siiski see võistlus.
Mulle on alati see maapealne täistuuritamine ilma tugeva toestuseta tundunud üliohtliku tegevusena. Ka siis kui sa võistluste ajal seda teiste keskel teinud oled. Selle peale käib tavaliselt varem või hiljem mingi laks ära. No hea et niigi läks, aga kahjuks vist vigastatud kõõlustega sõrme liikuvus täielikult ei taastu. Loodan, et see laks "lööb asjad paika" ja maapeal täisgaasitamisega peab väga läbimõeldult tegutsema. Lisaks nii, et see ei oleks teistele ohtlik. Täna õnne, et selline asi ainult suht. väikse vigastusega lõppes - võib ka eluohtliku paugu endale panna ja invaliidiks jääda.
Peale sellist jama on võistlustel vist parem üks ülesanne vahele jätta ja keskenduda järgmisele. Oleksid vo. rahulikult mootorit saanud remontida. Raske muidugi eemalt ette öelda.

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 32 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10