PROPELLER http://www.propeller.ee/forum/ |
|
Hooaja lõpetamine http://www.propeller.ee/forum/viewtopic.php?f=10&t=571 |
5. leht 8-st |
Autor: | Aleksei [ Kolmapäev Nov 17, 2010 4:10 pm ] |
Teema pealkiri: | |
vares kirjutas: Terv,
Äkki saaks elle gps-i jutu tõsta varustuse alla, kus ka vastav teema tehtud. Oleks asjad ühes kohas koos. vares Nõus. http://www.propeller.ee/forum/viewtopic.php?p=1264#1264 |
Autor: | Pako [ Esmaspäev Sept 05, 2011 10:23 am ] |
Teema pealkiri: | |
Nüüd oleks sobiv aeg hakata hooaja lõpetamist planeerima. Saaremaal kergelt juba arutasime aga küsiksime siin ka kõigi teiste arvamusi. Kes võtaks seekord korralduse enda peale? S.t. huvitav koht, õige aeg ja ilm, lennuvõimalus, toitlustus, saun, koosviibimise tingimused, majutus, võimalikud esinejad, teemad ja ettekanded jne. Kõik ideed on teretulnud ja lõpliku valiku võiks siis teha laekunud ettepanekute vahel. Mälu värskendamiseks selles küsimuses tasub ehk tutvuda varasemate postitustega siinsamas ja samal teemal. |
Autor: | Pako [ Teisipäev Sept 06, 2011 10:39 am ] |
Teema pealkiri: | |
Huvitavate teemade kohta tegime ju möödunud aastal Otepääl lausa küsitluse. Vaatan need andmed üle ja panen siia varsti üles aga üks kohustuslik teema on sellistel kohtumistel kindel: Piloodid - idioodid nagu on tabavalt pakutud. See on valdkond kus on alati huvitavat ja õpetlikku, mida koos arutada ja analüüsida. Ühe ettekande ja arutelu võiks siis teha ka enduro, navigatsiooni ja orienteerumise teemadel. Arvan et lennuvõimalused ja pidevalt täienev lennureeglistik peavad ka olema selliste kokkusaamiste lahutamatuks osaks. Võite kõik siia oma ettepanekuid teha. |
Autor: | Jants [ Esmaspäev Sept 19, 2011 6:34 pm ] |
Teema pealkiri: | |
Hei lendurid ja nende sõbrad! Käesolevaga saame välja kuulutada 2011 hooaja lõpetamise koha ja aja! Üritus toimub Pärnumaal Jõulumäel 15-16.10.2011 iga ilmaga! Reservaega ei määrata! Vaata lisainfot Jõulumäe kohta: http://www.joulumae.ee Jõulumäe on koht sportlikuks ajaveetmiseks. Tegevust on võimalik leida igaühel ja iga ilmaga. Maalähedaseks lennutegevuseks on kohe läheduses mitu suurt põldu. Võime ette võtta ka ühislendamise mingil marsruudil. Maaomanikega ja puhkekompleksi pererahvaga on meie lennutegevus kokku lepitud - oleme teretulnud ja oodatakse põnevusega. Kohapeal on võimalik harrastada ka maapealset liikumist - rulluiskudel, ratastel, keppidega või ilma .... Varustust võimalik ka kohapealt rentida, kes ise kaasa ei võta. Ööbimine maksab ratsionaalsele külastajale ~6,71.- eurot öö (mugavused koridoris) ja nõudlikumale külastajale ~11 eurot öö (toas WC ja duss). Lubatii ka väikest alet, aga sellest saan rääkida siis, kui osalejate nimekiri enam - vähem koos. Sauna saab ka mõistliku raha eest. - kulu~20 eurot õhtu kohta jagame võrdselt. Õlled saab kohapealt osta, juurdehindlus on minimaalne. Teen ettepaneku ühiselt süüa õhtust ja hommikust. Hommikusöök variant 2 on hinnaga 2,94 € ja õhtusöök variant 2 on hinnaga 4,47€. Olen kohapealset toitlustamist eri ürituste ajal kogenud ja minule on see vägagi OK olnud. Vt. ka http://www.joulumae.ee/UserFiles/File/t ... d_2011.pdf Koosviibimise täpsem ajakava on hetkel väljatöötamisel - anname sellest foorumis teada, seega jälgige informatsiooni. Nüüd siis kõige olulisem: Palun oma osalemisest anda teada foorumi vahendusel soovitavalt hiljemalt 09.10.2011. Teatada soovitava majutuse hinnaklass ja osalejate arv/nimed (kui on sõpru-pereliikmeid kaasa tulemas). Piirkondlikud aktivistid - palun käesolevat infot jagada kõigile pilootidele! Võimalikud küsimused ja ettepanekud ka foorumisse palun. Veel üks tähtis palve - nüüdsest igal päeval ärme unusta palumast kokkutuleku ajaks ilmataadilt lennukat. Vajadusel viia läbi ohvritalitusi jm riitusi! Jaanus |
Autor: | aarerebban [ Esmaspäev Sept 19, 2011 11:00 pm ] |
Teema pealkiri: | |
No mida pull?! Ma olen sel ajal jälle Eestist ära:(... |
Autor: | andrus [ Teisipäev Sept 20, 2011 7:09 am ] |
Teema pealkiri: | |
Mina olen tulemas, olenemata ilmast aga ilmataadilt või kellelt iganes palun uut väntvõlli. |
Autor: | PISIKE [ Teisipäev Sept 20, 2011 5:47 pm ] |
Teema pealkiri: | |
Kõvemad mehed voolivad selle väntvõlli ise ja savist kui vaja. Mul on üks puust väntvõll pakkuda JPX-le |
Autor: | aarerebban [ Teisipäev Sept 20, 2011 6:03 pm ] |
Teema pealkiri: | |
Ma olin mõni aeg tagasi Georgias ja tegelesingi muuseas ka savivoolimisega (vt pilte minu FB lehelt). Põhimõtteliselt võin valmis teha. Ja kui juhtub, et ei sobi, siis - mul SAVI! |
Autor: | raivorau [ Teisipäev Sept 20, 2011 6:24 pm ] |
Teema pealkiri: | Jõulumäe. |
Olen kah tulija...ilmselt kõige lähemalt tulija!!! Raivo. |
Autor: | Pako [ Teisipäev Sept 20, 2011 7:46 pm ] |
Teema pealkiri: | |
Mina tulen Otepäält kahekesi, s.t. mitte trikega vaid järelevaatajaga. Tema ülesanne on kontrollida 24/7 et ma lendu ei läheks ja pakkuda asemele alternatiivseid tegevusi. |
Autor: | indrek [ Kolmapäev Sept 21, 2011 8:04 am ] |
Teema pealkiri: | |
Kui korraldajatel oleks soov võtta Jõulumäel kavasse väike navigatsiooniülesanne, siis ma võiksin selle ära teha. Olen nüüd uurinud neid FAI reegleid ja erinevaid formaate navigatsiooni kohta. Kuna ühe aruteluteemana on välja käidud navigatsioon ja enduro, siis praktiline harjutuski oleks omal kohal. Valmistaksin ise kaardid ette 1-1,5h kontrollajalise täppisnavigatsiooni ülesannetega. Kasutaks ühel kaardil erinevate formaatide kombinatsiooni, siis saaks pärast arutada, mida tulevikus võistlustel kasutada mida mitte. Sportlik moment ja paremusjärjestus lisaks motivatsiooni. Ja kui ilma ei ole, siis on vähemalt teoreetiline materjal arutamiseks, kaardi tingmärgid jms. Kohale tulen ka.. |
Autor: | olari [ Kolmapäev Sept 21, 2011 11:14 am ] |
Teema pealkiri: | |
Võru poolt on tulemas 2-3 inimest! |
Autor: | Pako [ Laupäev Okt 01, 2011 1:20 pm ] |
Teema pealkiri: | |
See on pikem postitus. Vaatasin üle möödunud aasta materjalid ja huvitavate teemadena olid osalejate poolt välja toodud järgnevad: 3x Turvalisus Tehniliste tõrgete lahendamine lennul Trimmid, speed, istmed ja kinnitused (kinnituskõrgus, rinnarihma laius) 2x Ülekanded ja propellerid Kahe versus kolme labaga propellerid Vintsid ja võimalused Propellerist tulenevad põhijõud ja lahendused: PTE, GP, ABT (3x) Meteoroloogia, Pilved Varustuse hankimisvõimaluste parandamine läbi koordineerimise ja koostöö 1x Halbadest valikutest parimad hädamaandumisel (mets, veekogu, elektriliin jmt.) Lennulist - kõikehõlmava nimekirja koostamine ja täiendamine (grupitöö) Mis alati ununeb? Miks? (grupitöö) Mida kõike lennul teha saab? (grupitöö) Üla versus alakinnitus (High versus Low hangpoint) Turvalise lendamise kriteeriumid, universaalsed/sõltuvalt oskustest (grupitöö) Teadmiste testid Tegevuskalendri ja ürituste planeerimine Vabalend Eestis ja mujal Mootorite lennutransport Akud ja starterid Õhk ja selle liikumine, horisontaal- ja vertikaalliikumine Turvavarustus Tootmise ja kaubanduse hetkeseis ja tulevikutrendid (Eesti jm. turud) Aerofotograafia ja -video Hangete koordinatsioon Raadioside Paljud teemad saidki kohapeal päris põhjalikult arutatud ja osa olid juba eelnevalt päevakorras. Tulemusedki olid päris head, näiteks ühishangete ja raadioside osas saime selgust, samuti jõudsime selgitada propellerist tulenevaid põhijõudusid. Juba räägitud teemasid ehk ei peaks kohe kordama hakkama. Siin on aga ka selliseid küsimusi, mida võiks ühiselt täiesti edukalt arutada ilma et peaks selleks erikülalisi kohale kutsuma. Lisan siia veel kogu pika nimekirja, millest võiks valikuid teha. Kindlasti pole see mingi täiuslik loetelu ja seda peaks pidevalt täiendama. Oleks ju põnev mõnes küsimuses ka väitlus korraldada või vabas vormis grupitöö teha. Palun arvestada, et mingeid valikuid saab teha vaid juhul kui ikka mingeid ettepanekuid ka laekub. Pole mõtet eeldada et kõike kohe käsitleda jõuame, midagi jääb alati ka edaspidiseks kuid saame kindlasti väiksemaid teemasid ka operatiivselt kuhugi vahele lülitada. TEEMAD: Meteoroloogia Kliima, ilm Prognoosid ja allikad, kohalikud iseärasused (sisemaa, rannik, mäed) Õhk ja selle liikumine, horisontaal- ja vertikaalliikumine Tuul, selle tekkepõhjused ja omadused Pilved Dünaamika, termika, briis, turbulents, rootor, tuule gradient, katabaatiline tuul, anabaatiline tuul ja adiabaatiline protsess Inversioon, kõrgustihedus Tihe-hõre, kuiv-niiske, külm-soe 3D tervikpilt ja selle määravad komponendid Ilmastikupiirid sõltuvalt lennnukohast Ilmaüllatused Aerodünaamika Eestikeelse terminoloogia vajadus (ka laiemalt) Tõuge, kaal, tõste, takistus Lennusuhe, kvaliteet (glide ratio) Vajumiskiirus (sink rate) Profiil, Aspekt Ratio AR, atakinurk (AOA), intsidendinurk (AOI), Bernoulli Tõusunurk, tõusukiirus, tõukevektor, efektiivsus, ökonoomsus Pitch, roll, jaw, oscillation ja nende eesti k. vasted Parachutal rezhiim Kollaps, varing, turbulents, Wake turbulents, rootor Absoluutne ja suhteline kiirus Ala- ja ülekaal Propellerist tulenevad põhijõud ja lahendused: PTE, GP, ABT (3x) Turvalisus Riskide käsitluse alused motovarju spordis Riskide analüüs (grupitöö) Õnnetusjuhtumid ja nende ennetamine Turvavarustus Kriisistsenaariumid ja lahendused stardi eel ja peale maandumist (tugev tuul, lohisemine, kilpkonn, varju tapmine) Kriisistsenaariumid ja lahendused lennul (mootori rike, ununenud rihmad, riserid risti, avanev reserv, tugev turbulents, erinevad kollapsid, ilmaüllatused, maandumine tagurpidi, pidurid propelleris, gaasi kaabel propelleris, õhufilter vms. propelleris, maandumine vette, metsa, elektriliinid, äike, tulekahju, helikopter jne.) Kiired laskumistehnikad, PLF jm. Maatreeningu turvakriteeriumid Juhtumite statistika ja järelanalüüs Turvalise lendamise kriteeriumid, universaalsed, sõltuvalt oskustest (grupitöö) Miinimumteadmised/oskused Koolituse aspektid ja meetodid Instruktorid meil ja mujal Teadmiste ja oskuste testid Kvalifikatsioon, PP, IPPI jm. vajadus Enesetäiendamise moodused peale algõpetust Lennupäevik ja selle funktsioonid Regulatsioon Lennupaigad, nende leidmine, säilitamine ja tekitamine Lennutingimused, piirangud ja takistused, perspektiiv Stardireeglid, protseduurid Lennureeglid, distantsid, teeandmine, vastuolud jm. Seadusandlus ja regulatsioon Lennukaardid, nende tõlgendamine ja terminoloogia Föderatsiooni vajadus ja perspektiiv, litsentsindus Kindlustused Tegevuskalendri ja ürituste planeerimine Tulevikuperspektiiv Distsipliinid Vabalend Eestis ja mujal Vintsid ja võimalused, dünaamika Eestis Trike Tandem SIV ACRO Võistlussport ja selle alaliigid, võistlustehnikad, treenimise ja võistlemise võimalused Eesti esindatus välisvõistlustel, FAI jm. Varustus Tiivad ja trendid Trimmid, speed, istmed ja kinnitused (kinnituskõrgus, rinnarihma laius) Varjude ülevaatused, hooldus ja remont (pesu, niiskus, liinide venitus, pakkimine) Istmed, omadused, erinevused, vajadused Erinevate kinnituste võrdlus ja analüüs (üla,- ala jne.) Reserv varjud, tüübid, paigutused, kinnitused, kasutus, hooldus, pakkimine Raamid ja puurid, materjalid ja omadused Muu varustus ja tehnika Mootorid Valikud, sobivus, kaal ja tõukejõud Pakkimine ja transport, ka lennutransport Põhiprobleemid ja nende lahendused, vibratsioon, müra ja neist tulenev Ülevaatus, (ennetav) hooldus, remont Kütus, õli, õhk ja karburatsioon (kõrgus, niiskus, temp jm.) Kõrge- ja madala tuuri kruvi, tühikäik, pop-off rõhk, filtrid, membraanid jm. Akud ja starterid Ülekanded ja propellerid Tõukejõu aspektid ja võimalused Lendamine Lennuretke planeerimine ja ettevalmistus Matkalennud Grupilendude iseärasused, stardi ettevalmistus, teeandmise reeglid, maandumise paigutus, järelprotseduurid Lendamine eritingimustes, tellimuslennud Lennulist - kõikehõlmava nimekirja koostamine ja täiendamine (grupitöö) Mis alati ununeb? Miks? (grupitöö) Varustuse komplektsus sõltuvalt eesmärgist Kui kaugele minna dubleerimisega? Iga-aastane ülevaatus Preflight, prestart, postflight, kontroll lennul Lennuplaan, kõrgused, kaugused, tegevused Erinevad stardi- ja maandumistehnikad, forward ja revers variandid, tugeva tuule alternatiivid Aktiivne lendamine Mida kõike lennul teha saab? (grupitöö) Tehniliste tõrgete lahendamine lennul Sõltuvus lennukõrgusest Alternatiivstsenaariumid ja prioriteedid Diagnoosimine, sümptomite analüüs, välistusmetoodika, audio ja visuaalse analüüsi võimalused Situatsioonide analüüs (grupitöö): Mootor ei seisku, ei käivitu Mootor ei lähe pöördesse, gaas jääb peale Kompressioon kadunud Kütus otsas, kütus rikas või lahja Väitlusteemad Vastakuti ei asetata mitte brände ega tootjaid vaid teooriaid ja põhimõtteid. (võimalik korraldada ka grupiväitlusena): Halbadest valikutest parimad hädamaandumisel (mets, järv, jõgi, meri, elektriliin jmt.) Parema/vasaku käe gaas Üla versus alakinnitus (High versus Low hangpoint) Reserv versus non reserv Reflex - semi reflex - non-reflex, eelised, puudused, trendid Elektri versus käsistart Vabajooksu versus rihmülekanne Puu versus epo Kahe versus kolme labaga propellerid 2-T, 4-T, elekter, rootor, vesinik, muu Praktika (sõltuvalt ilmast) Maatreeningu kliinik Rippsimulaatori võimalused, reservi harjutused, riskistsenaariumide imitatsioon Dünaamika ja termika võimalused Erinevad varju pakkimise tehnikad ja nende erinevused Kaubandus Huvitavamad näited läbi ajaloo Tootmise ja kaubanduse ülemaailmne hetkeseis, Eesti jm. turud Tulevikutrendid Võimalik varustuse ost-müük-vahetus kohapeal Toote esitlused ja demod Varustuse hankimisvõimaluste parandamine läbi koordineerimise ja koostöö Nõutavamate varuosade ja varustuse loetelu, millede hankimine on raskendatud ja milles tasub ühineda. Infovahetus Lisateemad Reisimine motovarjuga Teadmiste testid Lennuelektroonika Aerofotograafia ja -video Erialakirjanduse ülevaade, kohapeal saadaolevate materjalide selgitamine Videomaterjalid Hangete koordinatsioon Muu (kirjuta): |
Autor: | PISIKE [ Laupäev Okt 01, 2011 1:42 pm ] |
Teema pealkiri: | |
Lihtne asi nii keeruliseks aetud. Kuulan mida targemad räägivad . Väga koolituselikuks ärme ka läheme. |
Autor: | mäx [ Laupäev Okt 01, 2011 4:25 pm ] |
Teema pealkiri: | |
Tuleb jälle kõrgem pilotaaž, aga maandun kohale. Miskit tarka algajale ikka kõrvade vahele panna on. |
5. leht 8-st | Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |