PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Neljapäev Mär 28, 2024 1:11 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 23 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 07, 2011 9:51 am 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Võrdlesin huvi pärast pisteliselt Google Earthi ja Maaameti koordinaate juhuslikult valitud punktides Saaremaal. Erinevus, ehk siis kaardi nihe, jäi enamjaolt vahemikku 5-15m. Madalama resolutsiooniga Googli kaardiosades aga nihe kohati päris suur, näiteks Tahula kandis oli see lausa 65(!)m. See tähendab, et kui punkt on "nööpnõelaga" maha märgitud Google kaardi järgi ja lubatud eksimuseks 100m, siis tegelikult oleks punkt jäänud võtmata ka sellest 40m kauguselt mööda sõites..
Siit moraal edaspidiseks. Punkte tuleks Google kaardile märkida nii:
1) Leida Maaameti kaardilt täpne punkti asukoht (nt. "teerist");
2) Kirjutada samalt lehelt üles selle punkti koordinaadid (kui on olemas see meie uus programm, sisestada need koordinaadid ka sinna);
3) Avada Google kaart ja panna "nööpnõel" täpselt eelnimatatud koordinaatidega punkti, mis sellest, et see ei pruugi asuda kaardi järgi täpselt õiges kohas.
Nüüd on logide läbisõitmisel juba kindel, et vahemaa "nööpnõela" ja tracki vahel on täpne.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 07, 2011 11:48 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev Jaan 05, 2008 4:28 pm
Postitusi: 63
Asukoht: Aare Vanari, Tartu, tel: 556 13961, Skype: aare112
Mis puudutab kontrollpunktide läbimise kontrollimist träki järgi, siis see võttis aega max 10 minutit piloodi kohta. Suurem ajakadu oli ikkagi GPS-idest träki arvutisse saamisega. No ja siis veel kaheldavate punktide täpne mõõtmine ja vaidlemine.:))
Mis puudutab kontrollpunktide kandmist Google kontrollkaardile, siis Varese sõnul sai see tehtud Maa-ameti kaardilt võetud koordinaatide alusel, mitte Google kaardipildi järgi. Seega võisid lahknevused olla küll Google kaardi pildis aga koordinaadid pidid õiged olema. Muidugi, kui mingid võimalikud näpukad välja arvata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 07, 2011 12:59 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Juul 19, 2009 11:02 pm
Postitusi: 144
Asukoht: Kuressaare
Tõesti koordinaadid sai võetud ja googlisse pandud maaameti lehelt.

Kui selle programmi saaks, siis jätaks selle googli vahelt üldse ära. Iseenesest ei ole ju tähtis, kus see träkk kaardi peal asub, tähtsad on koordinaadid ja kas vastava punktiga mõni koordinaat ühtib või vähemalt ühtib lubatud vea piires. Googlit võib hiljem kasutada lisa kontrolliks, kui piloodil tekib kahtlusi.

Mõnel üksikul pildil ka oli see rist peal, mida täpselt võtma peab. Mõtlesin selle peale kui ma pisipilte tegin, kuid kuna olin juba poole peal ei hakanud muutma. Aga probleemi ei ole mina võin teha uued pildid ja koos ristidega, millelt on arvestatud koordinaadid.

Ok, kui aeg kulus enamuses träkkide kättesaamiseks, siis pole tõesti hullu. Aga üritan seda programmi siiski saada, 100% ei julge lubada et ka saab. See lihtsustaks kontrollimist oluliselt. KUi inimene võib kaardilt mõõtmisega eksida, siis koordinaadid ei valeta ja asi peaks üheselt selge olema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 07, 2011 4:00 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 22, 2008 7:35 am
Postitusi: 208
Asukoht: Pärnu, ruhnu Tel.5208990
Ei saa aru mis te siin jahute oma punktide ja ringidega!
Tehke punkti raadjuseks 200m ja probleem kaob iseenesest.
Minu arvamus on selline, et me saame kokku ja lendame oma lõbuks ja teeme siis mõned harjutused ka.
Kui asi aetakse nii täpseks ja kokku saadakse eesmärgil, et kõrgeklassilisi ülesandeid teha siis pole see koht neile kes asja lihtsalt võtavad ja tahavad sellest naudingut saada.
Mina käin võistlustel ainult seltskonna ja naudingu pärast.
Võislema pidid MM-il ainult venelased ja hiinlased

_________________
Andrus


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 07, 2011 4:13 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Juul 19, 2009 11:02 pm
Postitusi: 144
Asukoht: Kuressaare
Kõik õige Andrus, tulebki käia, et vahvat seltskonda nautida ja lennata.
Aga siiski, kui on välja hõigatud, et tegemist on võistlusega peab ikkagi olema ka mingi võimalus tulemusi mõõta ja võrrelda ja praegu on küsimus selles, kuidas asja enda jaoks selgemaks ja lihtsamaks teha.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 07, 2011 4:43 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Tahan veelkord öelda, et enduro korraldus oli suurepärane :!: Mitte mingil juhul ei nurise millegi üle. Kuna see on lihtsalt nii huvitav ja võimalusterohke võistlusformaat, siis tasub teemat edasi arendada küll.
Enda poolt luban, et kui usaldatakse, võin korraldada kohe esimestel kevadistel võistlustel navigatsiooniülesande osa. Uurisin siin erinevaid saadaolevaid kaardivariante ja usun, et suudaksin välja mõelda küllalt mitmekesiste ülesannetega raja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 07, 2011 7:19 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Enne tutvu kindlasti FAI kataloogi navi ülesannetega. On asju mis toimivad vaid lennul ja asju mis kindlasti lennul ei toimi.
Ja siis on veel asju mis on välja kujunenud kuid mida võiks kindlasti edasi arendada ja muuta.

Siin on viimane, 2011 versioon:
http://wiki.fai.org/download/attachment ... AN4_v3.pdf

Annex 4 Part 3 on meie osa, ees on mikrolightid
A on kõik navigatsiooniosa

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 28, 2011 8:17 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
1) Sain hilinenult trackid -punktid üles laaditud.
Kõigil on nüüd võimalik Saaremaa enduro logisid vaadata ja analüüsida:
http://www.propeller.ee/kylaline/enduro_2011.kmz
Ms leidsin veel ühe veakese. Mälu järgi ei olnud P8 seal, kus Google nõelake. Kontrollisin üle ja punkt ongi teise kohta nihkunud.

2) Oponeeriks veidi Andrusele ja toetaks Tanieli - vahet ei ole kas punkti läbimise raadiuseks on 100 v 200m. Kui punkti kaardile ja arvutisse panemise metoodika ei ole selgeks räägitud, siis tekivad tahes-tahtmata tobedad vaidlused ja pettumused (Andrus - tuleta meelde EMV_2010 harjutust "Kaheksa". Muuseas meie olime seal võistlusel seltskonna pärast) :-D. Kohtunikel on ka oluliselt lihtsam töötada kui on kindlus kuidas logisid-punkte analüüsida.

Jõudu Indrekule veidi täpsemate parameetrite ja ettepanekute väljatöötamisel!

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 23 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 16 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10