PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Teisipäev Apr 23, 2024 3:15 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 23 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Kolmapäev Aug 17, 2011 8:55 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Tänased prognoosid ei tõota head laupäeval planeeritud Eesti Lahtistele MV-le Enduros 2011.
Kuressaares on oodata suurt vihma ning tuul püsib tugevana laupäeval ning puhub kõvasti ka pühapäeval. Täna pidasime telefonitsi saarlastega nõu ja teeksime ettepaneku, et võistlus edasi lükata 2.-4. septembri 2011 nädalavahetusele.
Kas lendajatel-potentsiaalsetel osalejatel oleks teisi ettepanekuid? Kõlas juba ettepanek siiski koguneda ja proovida pühapäeval lennata. Siiski tundub mulle, et see on üsna riskantne, sest laupäevane tugev tuul ei pruugi rahuneda.
Mis on arvamused edasilükkamise osas? Tehke ka ettepanekuid kuupäevade osas kui vajalik.

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Aug 17, 2011 10:34 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Ega tõesti mingit ideaalilma pole tulemas.
Mingi lootus oleks alustada Laup. õhtupoole, siis saaks ehk kuskil kirdeosas juba lennata ja pikendada võistlust Pühap pealelõunani, sest Pühap näib siiski täiesti lennatav.

Ilmaprognoosid on viimasel ajal muidugi muutunud nii ettearvamatuks et raske on midagi täpset arvata ka 3 päeva ette.

Edasilükkamisel on ka omad riskid sest päevad jäävad lühemaks, tuule ja vihma tõenäosus aga kasvab.

Ära jätta ka ju ei tahaks kui vähegi huvilisi on. Auhinnad ka päris head nii et kõigile jagub ja peaauhinnaks Mayday varuvari.

Ainsad edasilükkamise võimalused ongi siis Septembrisse, sest korraldajale nädal hiljem ei sobi.

Septembris on siis parim võimalus 3.-4. kuna 9.-12. on Soome MV aga kui sinna minejaid pole, saaks ka selle aja ehk ära kasutada.

Või siis lausa 17.-18., äkki olen siis ise ka karkudega stardis?

Andke oma arvamusi ja kellele üldse millal paremini sobib?

See on siis enamusele viimane selle hooaja võistlus ja edasi võiks juba hooaja lõpetamisele hakata mõtlema.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Aug 18, 2011 1:07 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Arutasime seisu veel peakohtuniku Aare Vanariga.
Prognoos on ka praegu selline, et lennatavaid "aknaid" tuleb suhteliselt vähe, näpuotsaga. Samuti on R-L vahemikus tugev sajuvöönd.
Otsustasime, et ei ole otstarbekas pikalt kohale sõita ja lükkame 2011 Kestvuslennu Eesti MV edasi
2.-4. septembrile 2011

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Aug 18, 2011 1:24 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Mõistlik otsus selle ebastabiilse nädalavahetuse kohta.

Nüüd jõuab ehk ka rohkem piloote starti, kellel mootorit vaja ehitada, kellel jalgu alla aretada.

Kinnitage igatahes kõik veel üle, kes osaleda saavad, soovitavalt www.eppa.ee lehel aga võib ka siin.

Seal on ka määrused üleval, kui kellelgi küsimusi tekib võib siin asja arutada.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Aug 20, 2011 12:12 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
No Pühapäeva keeras tuksi aga tänane ilma on küll unikaalne.

http://www.emhi.ee/index.php?ide=19,394,416,1203

Tuul on enamus päevast selline, et võiks Sõrvest startida, teha peaaegu ringi vastupäeva ümber saare ja seda kõike allatuult, täielik müstika mida juhtub harva.

Oleks, oleks - aga siiski väga huvitav.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Aug 28, 2011 1:14 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Nüüd näitab väga head ilma.
Võin autoga abiks olla kui kellelgi jälitustiimi vaja läheb, s.t. tankida, remontida, transportida jne.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Sept 05, 2011 10:06 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Saigi tankida, remontida, jälitada ja transportida. Oli kasulik kogemus ka maapealsetele ja järgmiseks aastaks sai palju kasulikke kogemusi kogutud ja tähelepanekuid tehtud. Kõige olulisemaks osutus ikka taktika, taktika ja veelkord taktika - mida oligi arvata. Autoga ringi sõitmine ei andnud tingimata üldse eeliseid ja väga hea tulemuse tegi ju algaja ja uustulnuk Indrek - üldse ilma saateautota.

Kaastunne kõigile keda kohal ei olnud.

Nüüd oleks hea kui kõik träkid ka ülesse saaks, siis on hea järelanalüüse teha ja üldse vaadata lähemalt, millega keegi seal 2 päeva tegeles.

Kõik järeldused ja täiendused oleksid väärt arutamist hooaja lõpetamisel.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Sept 05, 2011 10:23 am 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Juul 19, 2009 11:02 pm
Postitusi: 144
Asukoht: Kuressaare
nii palju kui pilte lõpus tegin saab näha siin http://www.saaremaatiibvarjuklubi.eu/#!galerii


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Sept 05, 2011 7:56 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Näe, kohalik meedia käis ka kohal.

http://www.saarlane.ee/uudised/uudis.as ... 000&kat=1#

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Sept 05, 2011 8:06 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Juul 19, 2009 11:02 pm
Postitusi: 144
Asukoht: Kuressaare
Lisan veel

http://www.meiemaa.ee/index.php?content ... rtid=44215

ja veel

http://www.saartehaal.ee/index.php?cont ... 7394&sec=0


Viimati muutis vares, Teisipäev Sept 06, 2011 11:45 am, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Sept 05, 2011 9:19 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Tervisi Saaremaale võistluse korraldajatele veelkord ka minu poolt! Igati vinge üritus! Sai tõepoolest küllaltki rohelise lendurina tuldud kogemusi hankima ja lennutunde koguma. Seekord ei ajanudki suur tükk suud lõhki, tuli hoopis arvestatav tulemus. Teataval määral aitas ka algaja õnn.. Kesiseid lennuoskusi aitas kompenseerida varasem kogemus orienteerumises.
Tiibvarjurite enduro võistlusformaat meenutab väga ühte orienteerumise alaliiki - rogaini (ingl. rogaining). Seal on samuti tarvis ettenähtud kontrollaja jooksul koguda võimalikult suur punktisumma, kontrollajaks on klassikalisel distantsil 24h ja lühemal 8h. Rajaplaneerimise teeb aga rogainis lisaks maastiku eripärale huvitavaks veel see, et punktidel on erinevad väärtused - 2-9 punkti (nt kümme kahepunktist, kümme kolmepunktist... jne kontrollpunkti. Punktid paiknevad maastikul nii, et kallimad on kaugemal ja raskemini leitavates kohtades, odavamad lähemal. Tihti on nii, et õnnestunud rajaplaneeringu korral on läbitud distants tunduvalt lühem, kui nii mõnelgi kes üldarvestuses tahapoole jääb. Seda põhimõtet oleks tulevikus mõeldav ka enduro võistlusel juurutada. Nii palju erinevaid väärtusi ei pruugiks kontrollpunktidel olla, piisaks nt 2, 3 ja 4-punktilistest esialgu. Olen edaspidi valmis nõu ja jõuga abiks olema nii enduro kui ka muude navigatsiooniülesannete ja kaartide ettevalmistamisel. Võimalik on kaardile miksida veel erinevaid orienteerumisülesandeid, et asja mitmekesisemaks teha:
näiteks "joonorienteerumine", kus kahte punkti ühendab kaardile kantud vabakujuline joon ning mööda seda lennates on maapinnal tähistatud mõned punktid, mida tuleb märgata;
või siis "valge kaart", kus tavalisel kaardil on mingis osas valge laik, ja sellel laigul asuvates punktides on näha ainult punktirõnga sees (d-1km) olev maastik;
"paarisvalik", kus osa punkte on paarikaupa joonega ühendatud ja need tuleb võtta järjestikku;
Võib ka varieerida kaardiga, nt pool kaarti on aerofoto ja pool topograafiline kaart. Või siis pool kaarti metsad-lagedad-vesi, teine pool teed-asustus-vesi jne. jne.
Ei taha selle jutuga rahvast ära hirmutada. Võiksin oma mõtteid ja näidiskaarte tutvustada hooaja lõpetamisel.

Kõike head!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Sept 06, 2011 11:35 am 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Juul 19, 2009 11:02 pm
Postitusi: 144
Asukoht: Kuressaare
ideed on huvitavad ja minu poolest võiks tõesti seda punktide süsteemi kasutada, tulemused oleksid raskemini ennustatavad.

Asi, mis tekitas tõsiseid probleeme oli träkkide kontrollimine googlis (peale minu inimliku eksimise mõnede punktidega muidugi :) ). Kuna googel on täpselt selline nagu ta on siis võib seal eksimus reaalse punktiga päris suur olla ja teine asi, muidugi meeletu aeg mis kontrollimisele kulus. Uurisin tuttava doktori käest, et kas oleks võimalik teha selleks väike programmi jupp. Ta arvas, et midagi väga keerulist ei tohiks olla.
Minu mõte oli see, et programm oleks äärmiselt lihtsalt kasutatav ja tõenäoliselt excelis, st. träkid tõmmatakse programmi ja ise määrad ära vea max suuruse , leiab ta träkist ülesse punktile kõige lähema koordinaadi. Kui jääb näiteks 200m vea sisse, arvestab automaatselt punkti õigeks. Sinna oleks võimalik veel panna sisse miinimum kõrguse arvestamise, mis välistaks autoga sõitmise. Ja kui näiteks lisada punktidele eriväärtused (2-4) siis saaks ka selle programmi sisse panna ehk.
Tahaksingi teistelt arvamusi, mis seal programmis võiks veel olla, või kas on mingeid nüansse millele ma ei ole osanud mõelda. Millised on võimalikud bug-id, et mingitel tingimustel võiks ta valesti arvutada jne.

See programm võiks olla valmis järgmise aasta võistlusteks. Kui osavõtjaid on juba kümneid, kümneid :) ja kontrollimine on vaja efektiivseks muuta ja välistada inimlikud eksimused.

Pmst saaks seda programmi siis kasutada ükskõik millistel orienteerumisega seotud ülesannetes.


vares


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Sept 06, 2011 3:13 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Sellise võimaluse võiks sellele koostatavale programmile veel lisada, et osa punkte läheks arvesse vaid siis, kui need on võetud järjest. Näiteks 2 või enam punkti on kaardil ühendatud sirgjoonega mis tähendab, et punktid lähevad siis arvesse kui nad on võetud järgemööda. Et miks see hea on(?) - aga sellepärast, et siis on võimalik tekitada nt lennuväljast kaardi serva poole "koridore", midapidi on kasulik lennata. See soodustaks startimist ja finišeerimist lennuväljal, mitte kuskil kaugemal.
Eks neid lisavidinaid võib edaspidi sellle programmile juurde pookida. Kui saaks põhiosa esialgu toimima, oleks juba ok.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Sept 06, 2011 4:37 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Tulemuste kontrollist ja sellest et läks kaua aega:
Minu teada on ka rahvusvaheline praktika selline, et igal pool sõidavad kohtunikud-abikohtunikud trackid läbi ja kontrollivad visuaalselt punktide läbimist.
Aega ei läinud minu meelest sugugi väga palju. Mahtusime 2-2.5 tunni sisse peale harjutuse lõppu, mis on ju päris hea tulemus. Pole mõtet ka rabistada tulemuste arvestamisel ning päev hiljem vigu avastada. Lihtsalt arvestajaid abikohtunikke peaks olema vo 2-3 inimest.
Minu meelest läks päris palju aega kaotsi trackide kättesaamisega gps-dest. Probleemsed olid minu GPS-d (vanad Garminid) ja Indreku Garmin. Minu track oli auklik ja terviktracki sain kokku kombineerides nii põhi- kui varu GPS-st saadud trackid. Endale moraal, et tuleb ikkagi loggeriks kasutada mõnda kaasaegsemat mudelit. Indreku õppetund seisneb selles, et iga piloot peab võistlusele tulles ise olema täielikult vastutav tagamaks, et tema gps-st saadakse logid koheselt kätte. Kaasas peavad olema kõik CD-d driverid, mis gps juurde kuuluvad. Ja logi kättesaamise protseduuri peab ta olema eelnevalt kodus korduvalt läbi teinud. Muidu tuleb lihtsalt "0" tulemus ja kõik on asjata.
See, et mõne tulemusega vaieldakse on täiesti loomulik. Nii et Henri tulemuse topeltkontroll on täiesti normaalne nähtus. Ega sellest ei saa üle ega ümber.

Nüüd programmist - hea mõte, aga AGA-sid tekib siiski:
1) Kuidas lähtuda programmi koostamisel põhimõttest, et kui pöördepunktis on tegu objektiga, mille läbimõõt on suurem kui 200m - näit. laudakompleks :D , maanina, järv jne., talukompleks, kivikaevandus, tööstuskompleks, merelaid jne siis meie praegused kohtunike seisukohad on, et 100m raadiust loetakse objekti välisperimeetrist (välispiirist). Kuidas seda programmile selgeks teha? ning kuidas seda selgeks teha piloodile, misasjast sellel objektil ta siis täpselt üle lendama peab. Ainus võimalus on pisipildile veel omakorda märkida see täpne punkt mida objekti "sees" läbima peab. Pisipildil asetseva punkti ja Google Earthi "nööpnõela" koordinaadid peavad olema täiesti identsed, muidu on kohe jama majas. See on kindel lisatöö.
2) Sellisel juhul peaks aga kindlasti raadiust suurendama, eriti kaugete ja ohtlike punktide suhtes. Kujutage ette pilooti, kes näeb ära suure vaeva, võtab suure riski ning lendab üle lausmetsade rabajärve kohale. Ta ei saa ega tohi teha seda madalalt. Peab lendama vähemalt 250-300 m kõrgusel, et säiliks mingigi ohutusmarginaal. Sageli tuleb/tuleks minna tegelikult veel palju kõrgemalt. Teate väga hästi, et juba 200-250m kõrguselt lennata läbi 200m sõõri nõuab suurt täpsust ja möödapanemise võimalus on väga suur. Lisame sinna juurde veel GPS-i "eksimused" ja ongi üle järve lennanud piloot täiesti ebaõiglaselt saanud tulemuse "punktist väljas". See on selge jama, mida tuleks igal juhul vältida.

Kordan veel - see et taolisel võistlusel tulemuste arvestamisega aega läheb on täiesti normaalne. Võtta maha ühe piloodi kahe päeva 350 km logisid ja kontrollida 119 võimaliku punkti suhtes on igal juhul mingit aega nõudev. Ega see pole sama kui kirjutada tabelisse slaalomi aegu sekundites ja siis sorteerida.
Programmi võib igal juhul proovida tekitada - selle vastu pole mul midagi.

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Sept 06, 2011 4:54 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Lisaksin vaid niipalju, et orienteerumises kasutatakse punkti täpseks tuvastamiseks legendi - selleks on vastavad leppemärgid. Kuna kõigilt osalejatelt pole põhjust nõuda taoliste leppemärkide äraõppimist, siis Oti pakutud variant - täpne lisamärk (nt punane täpp) objektipildil, oleks vägagi sobilik. Et vältida Google ebatäpsusi, võib täpse punkti koordinaadid võtta Maaameti kaardilt kuna seal on kogu kaart ühtlaselt täpne ja kõik pisiobjektid tuvastatavad.
Lisaks võib kasutada ka punkti kohta tekstilegendi, mis kirjutatud otse kaardi servale (nt "tiigi kagunurk"; viinavabriku korsten"; "lauda edelanurk"; "kraavirist"; "teerist" jne), siis ei pea ilmtingimata pilte kaardile kleepima.
Mis puudutab minu GPS-i logi teemat siis võtan süü omaks.. :?


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 23 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10