Võtsin oma peale kaardi koostamise ja punktide panemise. Tegelesin juba
kaardiga, lisan näidise. Mõõtkava tuleks 1:100 000 (1cm=1km). Enam vähem
sama alus mis eelmisel aastal, vahe on selles, et teed olid eelmisel aastal
valged, nüüd tumedad. Talud olid eelmisel aastal väikesed täpid, üksikud
majad, need ei paistnud hästi välja, nüüd tulevad asustusalad nagu
Otepäälgi olid. Veeobjekte ja rabasid on ka veidi rohkem kui eelmise aasta
kaardil. Metsa ja lageda vahekord on täpselt sama, mis eelmisel aastal.
Paneme sel aastal Muhu ka peale.
Küsimus oleks punktide võtmise täpsuse kohta, kas teha arvesseminevaks
raadiuseks 100m või mingi teine number? Minu arvates on 100m isegi liiga
palju, võiks olla ka 75m (läbimõõt 150m) - nõuaks natuke täpsemat
lendamist.. aga ootan tagasisidet, mida rahvas arvab. Lisatud ortofotol on
sisemine punane ring 75m raadiusega ja välimine 100m. Sarnased ortofotod
tulevad ka legendi lehtedele, väiksemas mõõdus, nagu tavaliselt.
Tuleb ka natuke mitmekesisemaid navivõimalusi, lisaks tavapärasele
punktijahile, vt. ussnavigatsioon näidisel.
Indrek
Paab ettepanekud:
metsad ja lagedad omavahel kontrastsemaks, vahepealsed alad, raiesmikud ja noorendikud keskmiseks vähemalt 100 m raadius, FAI-s oli vist rohkemgi (Diam 250)
vajalik selleks et minimiseerida gps võimalikku viga, muidu võiks ka 10 m raadiuse teha
indeksfotod ei tohi olla suuremad kui olid nüüd Otepääl, selgitav tekst hästi loetavalt kohe pildi all ja max arv pilte ühel A4-l, et oleks mugav kasutada terve lehena ja ka vajadusel alusele teipida.
kas pildid teha N-S suunaliselt või random - või ei avalda ?
ring ja keskpunkt peavad olema toekamad et selgelt eristuksid.
...sellega (peidetud punktid) läheb tulemuste arvestus muidugi mahukamaks, siis peab hakkama ka peidetud väravate ja nende kontrolliga mängima.
Tekivad ka kohustuslikud läbimisjärjekorrad mis ei pruugi ilmaga klappida.
Mida teised arvavad?
Kuskile võib ka mingeid lennukeelu alasid panna kust peab ümber lendama kui põhjust on (Vilsandi rp piir, jaanalinnufarm, lennujaam jms.) aga ka neid peab hakkama siis fikseerima ja kontrollima -peavalu kokkuvõtete tegemisel.
Kuna punkte on palju, peaks tulemused saama hästi kiirelt kätte.
Lihtsa lahenduse puhul nagu seni võiks kogu materjali juba varem kasvõi veebis avalikustada ja ka sina ise saaksid täiega osaleda sest kõik on võrdsetes tingimustes.
Paabu ettepanekute kohta:
* Metsad ja lagedad katsun saada kontrastsemaks;
* Vahepealsed alad (poollagedad, raiesmikud, noorendikud) ei tule välja selles mõõtkavas - kaardimaterjal pole ka piisavalt täpne selle jaoks. Otepää näitel: seal olipalju selliseid alasid, kus kaardil lage ja kraavid, tegelikkuses tihedad puuderead kraavide kohal - arusaadav oli ikkagi. Ka osa raiesmikke on uued mis ei kajastu maaameti kaardil, nii, et las jääb vast mets/lage kaardile, loetavam.
* Punkti raadiuse teen siis 100m;
* Indeksfotod teen u sama suured kui Otepääl (35x35mm) ja lehele tihedalt; keskpunkt ja ring loetavamaks; suund võiks vist olla ikka N-S;
* Peidetud punktid on tegelikult sama lihtsad kontrollida kui tavalised, panna need kontrollkaardile Googlesse ja vaadata lihtsalt, kas track läheb punktist piisavalt lähedalt mööda;
* Peidetud punktid on lühikesel alal, ei tohiks olla probleem, et ilmastik muutub kiiresti lähipiirkonnas. Peidetud punktide osakaal kõigi punktide kogusummast ei ületa 10%.
* Vilsandi lennukeeluala on juba kaardile kantud, samuti Kuressaare lennuvälja kontrollala; võib veel mingeid keelualasid kanda kui on ettepanekuid.
* Põnevam oleks võistluskaardid siiski briefingul kätte anda, mitte netti riputada, siis peab rajavaliku tegemisel rohkem pead murdma - see on ka võistluse osa

. Oma rajakoostaja eelise ma tasakaalustaksin sellega, et minu puhul peidetud punktid (10%) arvesse ei lähe.