Tere. Siin väike edasiarendus enduro formaadist - katsuks varem arutatut kuidagi kokku võtta mingit kondikava moodustama hakata.
Tuleb paraku nõustuda, et me ei saa anda punktidega võistluskaarte kätte viimasel minutil, vahetult enne starti. See tekitaks esimesel hetkel paraja segaduse ja rabistamise, osa võistlejatest hakkab tiimiga koostöös planeerima, teine osa pusib ja kleebib omaette. Lisaks jääks veel see võimalus, et need kellel tugev meeskond taga, lähevad kohe lendu ja tiim planeerib maa pealt kaarti edasi ja teeb taktikat raadio teel (edastab GPS koordinaate näiteks) või kuidas iganes. See oleks ebaõiglane üksikvõistlejate suhtes.
Seega. Esimene asi mis toimub, on kõigi pöördepunktidega (50-100 p.) kaardi kätte jagamine varakult, näiteks eelmise õhtu briifingul. Nagu on ka tavaks saanud. Kaart on ilmastikukindel ja kergesti volditav, jäädes aluskaardiks kõigi päevade jooksul. NB! Need lendurid, kes on harjunud kaarti lõikama ja indekseid kleepima kaardile, peavad sellega arvestama, et mingil päeval võib boonus lisaülesanne jääda väljalõigatud kohale või indeksi alla! Ehk siis seda tuleks vältida ja võimalusel oma navivarustust vastavalt sellele kohandada, et saaks kaardi asendit kergesti muuta ja indeksfotosid eraldi vaadata. Klassikaline Turnpoint Hunt võiks ka jääda enduro põhiformaadiks, andes näiteks kuni 50% kogu võimalikust iga lennupäeva tulemusest.
Lisaülesanded oleksid need mis annaksid ülejäänud kuni 50%. Ja lisaülesande info võiks tõepoolest kätte vahetult enne lennuakna avamist, või mingi aeg (30min) enne avamist.
Mõned lihtsad lisa- või täpsustava ülesande näited (suvaliste punktinumbritega): * "Punktid nr. 27, 29, 33, 37, 41, 44 ja 50 on hinnaga 2 punkti; Punktid nr. 11, 35, 59 ja 60 on hinnaga 3 punkti; kõik teised punktid on hinnaga 1 punkt" See nipp lööb esialgse rajaplaneeringu parasjagu sassi ja vajab kiiret ümberkalkuleerimist, ehk siis, on põnev ja võistluslik..
* "Punktide 11, 37, 51 ja 60 järjestikusel läbimisel saab 4 lisapunkti; punktipaaride 21-43; 60-75; 3-9, 45-46 järjestikusel läbimisel saab igalt paarilt 1 lisapunkti"
* Punktide 22, 47, 6 ja 12 läbimisel suvalises järjekorras 1h jooksul saab 3 lisapunkti"
jne. Arvestada tuleb, et püstitatud lisaülesandeid saaks korrektselt kontrollida ja skoorida logerite järgi, parem kui saaks mikroflappi programmeerida valemina.
Ökonoomia ja täpsusülesanded on ka igati teretulnud, aga peab arvestama meie piiratud kohtunike hulka ja nende mõistlikku töökoormust. Seetõttu ei kujuta väga ette, et kaalumine ja maalähedased täpsusülesanded saaksid toimuda mujal kui lennuväljal. Ökonoomia arvestuseks peaks seega startima ja maanduma lennuväljal, kogudes vahepeal punkte, läbides usse peidetud punktidega vms. Lennuvälja läheduses võikski olla tihedamalt punkte ja punktikombinatsioone, et tekiks erinevaid valikuid ühe paagitäie jaoks.
Lennuaja limiteerimine 8-10h-le päevas on igati ok. Küsimuseks jääb, kas ülesõidud jäävad aja sisse või mitte. Liiklusohutuse tõttu võiks jääda välja.., aga see teeb jälle kontrollimise logerite järgi raskemaks ja töömahukamaks kohtunikele, millal keegi täpselt startis ja millal maandus kuskil. See võib põhjustada vaidlusi - mis on stardi ja maandumise hetk jms. Kindlam oleks piirduda ühe või mõne varem kindlaksmääratud "time out" lennuväljaga, kus lennuaken sulgub ja avaneb. Mitte, et aeg läheb kinni iga hädamaandumisega.
Indrek endiselt kommentaarid ja ettepanekud teretulnud! tervisi
|