PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Esmaspäev Sept 16, 2019 11:21 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Lennata või mitte lennata
PostitusPostitatud: Pühapäev Juul 18, 2010 11:16 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Juun 30, 2008 11:41 am
Postitusi: 69
Asukoht: Rõuge, Võrumaa
Täna sain korraliku õppetunni ilmastiku hindamise tähtsuse osas.
Nimelt otsustasin õhtul võtta ette lennu Rõuge lähistelt Võru linna kohale, klõpsida mõned fotod ja seejärel maanduda linna taha heinamaale. Ilmateade hindas tuulevahemikuks 4-8 m/s. Päeval oli tuul pigem sinna 8 m kanti aga stardihetkeks vaibus 0 lähedale. Enne kui otsustasin stardi siiski ette võtta, püüdsin hinnata allatuulekursil läheneva pilvelaama olemust ja potentsiaalset ohtu turvalisusele. Kuna sihtmärk (Võru linn) jäi täpselt alla tuult ja pilvelaam "tuli peale" väga rahulikult, panin valmis oma tehnika ja startisin. Hästi õnnestunud stardist edasi oli rahulik aga alla tuult küllaltki kiire lend linna poole, hulk õnnestunud ja vähemõnnestunud pildijäädvustusi kuni otsustasin maanduda linnalähedasele heinamaale. Hetk enne veel olin üle linna Tamula järve pinda silmitsedes enda meelehärmiks avastanud sealt selged märgid pagilisest tuulest. Plaanisin kiiresti ca 300 m pealt alla tulla ja maanduda, seda enam et vihmapilv (nüüdseks ei olnud enam kahtlust, et peale veerev pilvemass toob korraliku saju) kippus ohtlikult lähedale. Ca 100 m peal ja sellest allpool oli selleks hetkeks keerutanud üles tugeva puhangulise tuule, mis loopis varju omatahtsi siia-sinna, üles ja alla. 60-70 m kõrgusel maapinnast otsustasin, et kui ma sekundi jooksul kukun kümmekond meetrit ja sealsamas võtan kõrgust 15 m, ei hakka ehku peale maandumist proovima. Perspektiiv murda jalad ei tundunud piisavalt atraktiivne. Gaas peale, ohutusse kõrgusse ja allatuult minema! Igatahes. Veerand tunni jooksul üritasin pilvemassi ees edumaad kasvatada, samas pidevalt (häda)maandumiseks piisavalt turvalist paika otsides. Maandumine õnnestus eeskujulikult kuigi tuuleiilid sasisid samas kõrval kaselatvasid üsna robustsel moel. Enda jaoks võtaksin kogu loo kokku tõdemusega, et enne startimist avalduvad kahtlused on väga oluline informatsioon stardiotsuse tegemisel ja sellest mööda vaadata on rangelt mittesoovituslik. Lõpetuseks pilt viimastest päikesekiirtest pilvelaama eelvägede vahel.
Pilt


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Juul 19, 2010 2:10 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 249
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Hea õpetlik lugu.
Eks selliseid olukordi tuleb korra-paar igal piloodil ette. Mul on elus õnnestunud tuulefronti sattuda. Tegin õhtuse pika lennu praktiliselt tuulevaikuses, äkki kukkus meeletult raputama, mis kestis u 5-10 minutit ja seejärel tekkis selline tuul, et vastutuule suunal seisin koha peal. Tol korral ei olnud ka ühtegi hoiatavat pilve st. "pauk" tuli selgest taevast.

10 päeva tagasi lendasin õhtul Türilt Viljandisse. Alustasin taganttuulega, maakiirus oli GPS peal reibas 60-65 km/t (10-15 km/t taganttuul). Natuke maad enne Viljandit sattusin kõvasse tõusu. Tühikäigul tõstis mind 230 m-lt 400 m-ni, ja seda kl 20 paiku kui kõik termika on juba kustunud. Siis kukkus äkki logistama ja kõigutama. Õhk muutus väga "imelikuks". Tõus lõppes ja tühikäigul hakkasin kõrgust vähendama. Viskasin pilgu GPS-le !! 35 km/t!! 15km/t taganttuulest oli äkki saanud 15km/t vastutuul. Ja nii jäigi kuni lennu lõpuni. Seega lendasin läbi vastastikku "põrkavate" õhumasside, sellest ka tingitud iseeneslik tõus pea 200 meetrit ja sellele järgnenud turbulents.

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Juul 19, 2010 7:03 am 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 268
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
Ikka juhtub kui lendad.Ega niisugusel juhul kui väga hirmsasti loopima hakkab, tahaks küll kohe maapeale ja ei mingeid agasid :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Juul 21, 2010 8:31 am 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Juun 30, 2008 11:41 am
Postitusi: 69
Asukoht: Rõuge, Võrumaa
See oligi minu jaoks üllatuslik dilemma keerulises olukorras, et hirmsat moodi tahaks maa peale saada aga samas sugugi ei tahaks ülemäärast riski võtta (algaja jaoks) prognoosimatu maandumisega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Juul 22, 2010 2:07 pm 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Sept 04, 2008 9:27 am
Postitusi: 18
Asukoht: Kagu-Eesti
Siin me siis oleme, kes kui palju kogenud. Aga hea on see, et kogemusi saab jagada vaid ellujäänu piloot:-) Sina se va põristaja olidki. Tule vahel külasta ja kirgasta ka meie tegemisi:-)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Juul 22, 2010 5:39 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
On olemas üks lihtne reegel, iseasi, kes ja kuidas seda järgib.

Startimine on vastunäidustatud kui vaateväljas esineb äikese- e. rünksaju pilvi (Cumolonimbus)

Kehtib nii tiibvarjudele kui lohesurfaritele.

Siis on veel üks kasulik tõde:

Lennunduses saab hulljulguse eest vaid epitaafe, mitte medaleid.

Selle üle tasuks endalgi järele mõelda.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Väke targutus:-)
PostitusPostitatud: Reede Juul 23, 2010 9:19 pm 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Sept 04, 2008 9:27 am
Postitusi: 18
Asukoht: Kagu-Eesti
Hulljulguse advokaadi nimi on Leonardo da Vinci:-) ja vandemeheks (aastatel 1678) Prantslasest lukksepp Besnier:-) See oleks positiivsem, ent ka humoorikam vangerdus epitaafi (kui lõpliku tulemi) ja epiteedi (kui kujundliku täiendi) näol Lennunduse ajaloos.
Nali naljaks, aga lendamine ja risk kipuvad semutsema.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Juul 23, 2010 10:09 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Juun 30, 2008 11:41 am
Postitusi: 69
Asukoht: Rõuge, Võrumaa
Huuh, Villu, see on juba kõrgem pilotaaž filosoofia vallas. Aga tulles tagasi maiste teemade juurde siis statistika järgselt sureb rõhuv enamus inimesi oma voodis. Seega lendamisega seotud riskitegur on poisike võrreldes oma voodis uinumise riskiteguriga. :P
(Miski loomulikult ei tohi takistada targal lendajal riske maksimaalselt minimeerida).


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Juul 23, 2010 11:50 pm 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Sept 04, 2008 9:27 am
Postitusi: 18
Asukoht: Kagu-Eesti
Eh - Tõsi ta on, olen ju uneski tihti lennanud (sealjuures üldse ilma varustuseta:-) Seni on veel oma voodis kõik õnneks läinud:-)


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev Aug 10, 2013 10:35 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Dets 02, 2009 8:45 pm
Postitusi: 16
Täna õhtul tundus tuul ahvatlevalt mõnus olema ,aga kella kaheksaks hakkas sadama ja kui lõpuks õhku sain peale paari ebaõnnestunud starti oli tiib läbimärg. Vist mõtlesin et kui õhku saan siis enam vihma ei saja . Sadas ikkagi :) . Prillid said märjaks aga muidu oli kõik ok. ei raputanud ega polnud miskit probleemi. Tegin paarkümmend minutit lendu ja tulin maha . Maandumisel lendasin sadakond meetrit üle õige koha sest ei julgenud sellise märja tiivaga maaligidal enam pöördeid eriti teha.
Kogenumad piloodid ehk teavad midagi öelda sellise läbi märja tiiva kohta . Kas selline läbimärg tiib võib olla ohtlik või pole see probleemiks . Kui õhus sadama hakkab kas siis peaks tingimata maanduma võib võib rahus edasi lennata.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev Aug 11, 2013 10:22 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Pole suurte kogemustega vihmas lendaja, kuid paar korda on siiski juhust olnud tibutavas vihmas lennata.
Mina mingit märgatavat vahet selles, kas tiib on märg vōi kuiv lennu ajal ei ole täheldanud. Maandumine on ka nagu ikka -pole probleemi olnud. Muidugi kui päris paduvihma sattuda, vōib tiiva sisse hakata vett kogunema, tagaserv muutub raskeks, vajub alla ja vari hakkab kiirust kaotame kuni varinguni. Ei ole kuulnud, et Eestis kellelgi selline kogemus olemas oleks, aga teoreetiliselt on selline asjade käik vōimalik. Olen kuulnud, et keegi (leedukas vist) on pōletanud tiiva tahaserva väikesed augud, kust varju kogunenud vesi välja pääseb. Muidugi vōib ja tulebki vihmas lennates tiiba lennu ajal jälgida. Sinna kogunema hakkav vesi peaks selgelt näha olema ja siis tuleb kähku maanduda - lihtne :wink:
Jaanus

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 11 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10