PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Reede Mär 29, 2024 4:01 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Rihmad
PostitusPostitatud: Neljapäev Mär 06, 2008 10:46 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Kellel on häid kohalikke kontakte ülekanderihmade hankimiseks?

50 51015

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Rihmad
PostitusPostitatud: Reede Mär 07, 2008 12:07 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev Jaan 05, 2008 4:28 pm
Postitusi: 63
Asukoht: Aare Vanari, Tartu, tel: 556 13961, Skype: aare112
Soonrihmasid saab tellida tööstustarvikute müügiga tegelevatest firmadest. Tellimiseks on vaja teada soonte arvu, soonesammu, rihma pikkust ja tüüpi. Äkki leiad mingi markeeringu oma vanalt rihmalt. Ma ei tea, missugust täpselt kasutad aga näiteks mul on rihm 15-508J. See on 15-sooneline, pikkusega 508 mm ja profiil/tüüp J (või PJ). Soonesamm sellel tüübil on 2,34 mm ja rihma paksus 3,6 mm.
Võimalikud tarnijad:
VARSON, tel: 6003934, tarne Soomest nädalaga, hind 210.-, +käibemaks.
BALTI LAAGER, tel: 6711665, hind 380.- + km.
WESTWARD, 464.-
Ilmselt on neid firmasid veel palju. Kui kuskilt soodsamalt leiad, anna palun ka teistele teada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Mär 07, 2008 12:47 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
See on hea info. Ise võtsin varem vist mingist SKF kontorist Mõigust aga sealt enam ei saa.

Kasutan eri masinatel erinevaid mõõte aga põhiline on ikka seesama 508 PJ ja 15 soonega (Simonini). Parajetil on küll 12 soonega aga vajadusel saab neid ka ise kitsamaks lõigata.

Kas on ka teada, mis brände need tarnijad pakuvad? Varsonil on Optibelt ja Contitech. Siin võib muide olla päris suur kvaliteedi vahe, just venimise osas. Mul on rihmasid, mis on nii veninud et enam pingutada ei saagi. Libiseva rihma vastu on muidugi kõige kiirem abi spetsiaalne rihma spray (alati kaasas), siis võib ka lõdvema rihmaga lennata ja ei koorma väga ülekandeid.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Mär 07, 2008 3:29 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev Jaan 05, 2008 4:28 pm
Postitusi: 63
Asukoht: Aare Vanari, Tartu, tel: 556 13961, Skype: aare112
Balti Laagril GoodYear,
WestWardil Optibelt
Varsoni müüdavad Optibelt ja Contitech on mõlemad tuntud ja head firmad aga kumb parem, saab ikka ainult ise katsetades teada. Õnneks on hind mõistlik.
Simonini mootoril on reduktor vist üldse natuke lahja ja rihm kipub liiga kõva pinget tahtma.
Venelased ehitavad neid Simonini reduktoreid ringi, panevad pisut suurema läbimõõduga rihmarattad, et paremini veaks, rihm natuke lõdvem ja radiaalkoormus vändalaagritele väiksem oleks. Hammasratta kinnituse rihmaratta külge teevad ka eestpoolt poltidega, et ilma maha võtmata pingutada saaks.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Aug 29, 2008 7:24 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Katsetanud olen tänaseks kõikvõimalikke rihmasid ja tõesti, nagu arvasin, ühed venivad rohkem, teised vähem, mistõttu sageli tundub, et mõnda brändi ei saagi kasutada. Samas olen teinud ise lihtsa vea ja uue rihmaga kohe lendama tormanud, kiire ju alati. Kuidas ka ei pingutaks, on selline tegevus väga tobe ja mõttetu, sest iga rihm venib just algul kõige enam ja teatavasti seda õhus ei pinguta kuidagi. Kuna kasutan 3,1 ülekannet, on mul väikene reduktori ratas tõesti vähese kontaktpinnaga ja selle taga veel 3 labaga propa, seega libisemise piir päris kriitiline.
Libisemisel tekib kohe selline hõõrdumine ja kuumus et iga rihm hakkab kiirelt sulama. See soodustab omakorda nii libisemist kui venimist, tulemus alati sama ja seda saadab kummi kärssamine ja laialilendav rihma puru. Libisemine on muidugi kohe ka tunda tuuride iseeneslikust tõusmisest.
Saigi niimoodi kõrvetatud mitmeid uusi rihmasid, et kas leidub lõpuks ka mõni tõeliselt tugev ja venimatu (terve kollektsiooni põletasin maha) Võin kõigile teatada, et ei leidu, ühe sain isegi lennu ajal pooleks - päris terav elamus, eriti vee kohal madalal (ok, vedasin siiski kaldale välja).
Küll oleks kasulik õppida teiste vigadest aga kui muud üle ei jää, tuleb enda vigadest õppida.
Seega: Uue rihmaga ei tohi MITTE KUNAGI kohe lendama minna, ükskõik kuidas ka selle ära ei pingutaks. Selle asemel tuleb rihm peale paigaldamist max võimaliku pinge alla panna ja min 1 öö lasta venida, siis hommikul enne lendu veel üle pingutada ja kui kõik on tehtud õigesti, polegi vaja hiljem palju lisapingutamist. Selline eelvenitatud rihm ei hakka kunagi libisema ja isegi sprayd ei vaja, kui ehk vahel veidi lisapingutust ainult.
Nüüd lendan juba pikalt ühe rihmaga, kusjuures bränd pole üldse oluline, need on kõik täiesti talutavad.
Muidugi järgmine küsimus on ülekannete kokkujooks, mis ka rihma ruttu hävitab kui vigane on.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10