PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Neljapäev Mär 28, 2024 4:54 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Propelleri tasakaalustamine
PostitusPostitatud: Teisipäev Sept 25, 2007 5:31 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev Aug 06, 2007 9:01 am
Postitusi: 32
Asukoht: Jaanus Kivi, Tallinn/Noarootsi
Kunagi oli Otiga juttu pealkirjas toodud toimingu vajalikkusest.

Loodangi, et targemad ja kogenumad jagavad siin oma sellekohased teadmiseid, kuna endal vastavad teadmised puuduvad.

_________________
Lennata on lahe :-)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Sept 25, 2007 7:07 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 271
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
Küsimus mis mindki huvitab. Auto rattad paned pinkki ja asi vask aga propeller sinna ei mahu.Kui ka mahub siis ainult veoauto pinkki see kurask ei arva 50 grammist midagi. Niiet ootame targemate ja kogenenumate õpetusi.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Sept 25, 2007 10:40 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Aug 08, 2007 1:06 am
Postitusi: 3
Asukoht: Ülar Tõkke, Tallinn/Ardu
Võll läbi propa keskava ja võlli otsad toeta noateradele, et veeretakistus
oleks väike. Tasakaal peab olema nii vertikaal- kui horisontaalasendis.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 26, 2007 6:27 am 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 271
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
OK.Siiani arusaadav. Avastades et propa ei ole tasakaalus ehk siis üks pool vajub alla, mis edasi? Ei saa ju tükki raskemast otsast ära hammustada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 26, 2007 10:57 am 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Aug 08, 2007 1:06 am
Postitusi: 3
Asukoht: Ülar Tõkke, Tallinn/Ardu
Liivapaberiga raskust vähemaks või lakiga raskust juurde.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Sept 27, 2007 9:25 pm 
Eemal

Liitunud: Teisipäev Sept 11, 2007 5:57 pm
Postitusi: 21
Asukoht: Henri Valdmann, Aakre
Kasutatakse ka sellist moodust, et propa tsentri lähedele puuritakse auk ja pannakse tinaplönn sisse.
Mina olen aga nii laisk, et kasutan teipi tasakaalustamiseks.
Tasakaalusamispukiks on minul väikestel laagritel võll. Laagrid on määrdest puhtaks pestud ja kuivad, et hästi veereksid.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Sept 27, 2007 10:14 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 271
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
Huvitav, miks neid propasid ise peab tasakaalustama?Miks seda seal ei tehta kus neid tehakse?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Jaan 16, 2008 5:47 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev Jaan 05, 2008 4:28 pm
Postitusi: 63
Asukoht: Aare Vanari, Tartu, tel: 556 13961, Skype: aare112
Vajaduse tingib ebatäpne tasakaalustus valmistamisel ja tasakaalustuse hälbimine seismisel.
Puitpropeller on looduslikust materjalist, milles on umbes 8% jääkniiskus poorides sees. Kui propeller näiteks seinal vertikaalselt kaua ripub, vajub tasapisi mingi osa sellest "sisust"allapoole ja tasakaal hälbib. 1 gramm tasakaalustamatust tekitab maksimaalpööretel tsentrifugaaljõu mõjul ca. 2-kg külgjõu ja olulise vibratsiooni. Siit ka vajadus puitpropellereid tasakaalustada. Ilmselt peaks puitpropelleri pikemaks ajaks seismajätmisel asetama selle riiulile horisontaalselt. Komposiitpropeller niimoodi tasakaalust välja ei lähe.
Tasakaalustamiseks on veel üks üsna lihtne seade, lugege nt.:
www.xplorer.co.za/proptop/index.html


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Jaan 23, 2008 12:34 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Kõik need noatera meetodid on tegelikult veidi puudulikud, sest ei anna võimalust lateraalseks balansiks.

Veel üks lihtne vidin on siin:
http://www.pendleppg.co.uk/product_deta ... category=3

Aga sellise saab ka ise ja väga lihtsalt teha ning kasvõi sukavarda teraviku peal testida. Näitab ära vead nii pikisuunas kui laiuses.

Tootmisel on kõige kriitilisem hea tsentripuuri olemasolu treialil.

See kõik kehtib kahelabaliste propade puhul, 3- labalistega on asjad keerulisemad.

Ka komposiitpropad vajavad vahetevahel tasakaalustamist, eriti peale mehhaanilisi kahjustusi.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 9 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 11 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10