PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Neljapäev Apr 25, 2024 2:33 am

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Lend nagu noa teral
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 10, 2008 3:08 pm 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Sept 04, 2008 9:27 am
Postitusi: 18
Asukoht: Kagu-Eesti
Ei tahaks vastalgajana küll pessimistlik olla kuid jälgida You Tube video statistikat paraplaneristide crashes vs muude ultralightide suhtes - siis tahaks väga vastu vaielda selle nn. kiidetud ja populariseeritud turvalisema lennuspordiala üle. Ei midagi isikliku. Kui järele mõelda siis paraplaan on üks kapriissemaid ilmastiku ja piloodi tundlikumaid lennuriistu (niiskus, vihm, tuul, tuulevaikus, piloteerimis vead - surmaga silmitsi). Siin oleks paljugi mida kõrvutada paraglider vs fixed wing. Ometi tõmbab mind suur huvi (kirg) selle paralennu poole.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 10, 2008 7:17 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 271
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
Ma arvan et kui panna youtube 100 videot õnnestunud startidega ei huvita see suht kedagi ja seda ei peeta ka eriti millekski,aga teine asi on nende igasuguste segaste juhtumitega.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Oh, statistika...
PostitusPostitatud: Neljapäev Sept 11, 2008 9:23 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev Jaan 05, 2008 4:28 pm
Postitusi: 63
Asukoht: Aare Vanari, Tartu, tel: 556 13961, Skype: aare112
Tiibvari on kõige levinum hobilennuvahend ja neid on palju kordi rohkem kui kõvatiivalisi ultralight´e. Mõni ime siis, et nendega juhtunud õnnetusi YouTube´is teistest rohkem on. See on statistika. Statistiliselt on keskmisel Eestimaa elanikul üks rind ja üks munand, mida selle statistilise teadmisega ikka peale hakata on. Maailm on lolle täis ja kui nad hakkavad massiliselt lendama, saab mõni neist tahes-tahtmata otsa. Hea, et on olemas YouTube, võõrastest vigadest on odavam õppida kui enda omadest.
Lendamine on ekstreemsport, nõuab enesedistsipliini, analüüsivõimet, mõistlikkust ja oma tegevuse kontrollimist. Kui seda ei ole, on tõepoolest parem maapinnal püsida ja taevast vaid unistades vaadata.
Aga neid, keda mõningasest ohust hoolimata taevasse kisub, ootab ees valik- kas langevari, tiibvari, deltaplaan, purilennuk või mootorlennuk.

Langevari- sõltuvus klubist, suur ajakulu. Adrenaliini saab kätte aga lennutunnet jääb vist napiks. Kahjuks ei oska midagi enamat arvata, puudub isiklik kogemus.

Tiibvari- suur soetusmaksumus aga ainus, mis tagab sõltumatuse. Lendan siis kui tahan ja kui palju tahan. Ainsad piirajad oma ajalimiit ja ilmastik.

Deltaplaan- suur soetusmaksumus, eeldab lendamist mäelt (transpordi- ja ajakulu) või vintsimist (sõltuvus vintsijast, aja- ja rahakulu). Hoidmisprobleemid.

Mootordeltaplaan- suur soetusmaksumus, nõutav kallis väljaõpe ja litsents. Hoidmisprobleemid.

Purilennuk- eeldab osalemist klubi töös koos sellest tulenevate rahaliste ja muude kohustustega. Eeldab igakordset sõitmist (tihti üsna kaugele) lennuväljale, pukseerimisteenuse ostmist. Lennumõnu on saadaval peale pikka ja kallist koolitust juhtimislitsentsi saamiseks. Proovisin ja leidsin, et kui minu paaritunnine lendamine võtab minult vähemalt päev aega, nõuab 150 km. läbisõitmist, maksmist pukseerimise eest jne.jne., siis jääb mul lendamata. Lihtsalt kaasnev aja- ja finantskulu on liiga suured. Kui..... elaksin maal, omaksin lennurajana kasutatavat maatükki, purilennuki hoidmiseks vajalikku angaari/katusealust ja piisavat ressurssi, oleksin ehk mõelnud mootorpurilennuki soetamisele.

Väikelennuk- suur soetusmaksumus, mõistlikuks kasutamiseks vajalik kodulähedase või kodulennuvälja olemasolu. Kallis väljaõpe, litsentsi vajadus.

Kui saad kuidagi ilma lendamata, siis ÄRA LENDA!
Kui ei saa, tee oma valik.
Ükskord kohtume Sinuga taevas niikuinii.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Sept 11, 2008 10:24 am 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Okt 10, 2007 1:58 pm
Postitusi: 148
Asukoht: Janek Narusk, Jõhvi
Kui "parandus" vms. tõesti huvitab, siis soovitan samuti, et ära vaata liiga palju neid crash´e (eriti alguses kui enda reaalseid kogemusi napib).
Samas ega ikka liiga julgeks ei või ka lennutundide kogunedes minna ning siis vastupidiselt võib/saab/peab neid apsusid vaatama.
Kui põhitõed selged ja tahtmine on - siis õhku :!:
Korra käid ära ning olen kindel, et tahad veel minna ja näed, et kõrvuti youtubega on ka muid kohti kust ettekujutust saada, millega tegu.

:idea: :lol: P.S. Autoga sõidad 8) ? Avariide statistikaga oled kursis :o :shock:? Sõidad edaspidi ka..... :roll: :? ?

_________________
Lendamisteni!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Sept 11, 2008 10:48 am 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Sept 04, 2008 9:27 am
Postitusi: 18
Asukoht: Kagu-Eesti
Eks ma isegi aktsepteerin statistiliste suhtarvude habrast tasakaalu. Lendamine on ekstreemsport, nõuab enesedistsipliini, analüüsivõimet, mõistlikkust ja oma tegevuse kontrollimist. - Õige.
Aga, nagu sa ütlesid on palju lolle, kes hüppavad lihtsalt mäest alla, ilma, et varjugi kaasa võtaks. Ja mis lendu jääb õhku hõljuma, on minu küsimused.
Miks siis kogenud piloodil keset ilusat selget ilma super hea vari otsustab lihtsalt kokku variseda ja seda mitte üksikutel harvatel juhtudel? Ning kui lugeda teiste pilootide analüüse ning arvustusi juhtunust, pole seal kellelgi halli aimu, mis juhtus tegelikult. Isegi üksikud ellujäänud asjaosalised ise kehitavad õlgu ning sonivad mingist tuule puhangust. (Loterii - allegrii). Ei midagi isiklikku! Kes oleks nii kõva tegija, et suudaks selge ilmaga selgeltnägija olla{:-) "extream sport" Statistika pole vaid tagajärgede loetavus suhtarvudes, vaid loendamatu arv (hall tsoon) ootamatuste, fatalismi poolt seatud suhetes. (vabandan targutamise pärast) Muidugi mõista toimib kõik meie über, toetudes rangetele seaduspärasustele. Seega, ei möödu päevagi kui ma ei unistaks lendamisest. Mis siis teha - ostan tiivad ja tulen õpin lendama. Vot nii. Tahaks kohtuda taevas - kus mina ratsutan tagasihoidliku"EDEL Atlasega"


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Tänud ja edud teile!
PostitusPostitatud: Neljapäev Sept 11, 2008 10:57 am 
Eemal

Liitunud: Neljapäev Sept 04, 2008 9:27 am
Postitusi: 18
Asukoht: Kagu-Eesti
Tänan janekit ja ahhaaad selgituste ja vastuste eest. Lihtne ja loogiline. Eks pädevate ja teadlikute inimeste tuge läheb ka edaspidi vaja.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Riskid
PostitusPostitatud: Neljapäev Sept 11, 2008 11:10 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev Jaan 05, 2008 4:28 pm
Postitusi: 63
Asukoht: Aare Vanari, Tartu, tel: 556 13961, Skype: aare112
Jah, eksisteerib mingi väga väikene võimalus fataalseks õnnetuseks ka siis kui oled kõik endast sõltuva õieti teinud. Ma ei usu, et see risk on taevas oluliselt suurem kui maa peal aga see on olemas. Sellepärast ka soovitus- kui saad ilma lendamata siis ära lenda.
Kui ei saa- TERE TULEMAST!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 7 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10