PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Neljapäev Mär 28, 2024 12:32 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Reede Mär 18, 2011 9:46 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Juun 30, 2008 11:41 am
Postitusi: 69
Asukoht: Rõuge, Võrumaa
Mida siis teha kui ühelt poolt kannustab soov lennata aga teisest küljest ei taha hakata jälle mootorit koost lahti lammutama, et see kuidagi sõiduautosse pressida?
Kui oli võimalus varustuse vedamiseks kaubikut kasutada, ei olnud suurt probleemi. Ainult puuri pidi lahti võtma ja kraam mahtus kenasti pakiruumi ära. Praeguse autoga ei ole muud varianti kui tagaistme padi üles ja mootor keset tagaistet püsti panna. Kuidagi pressib mootori kõrvale ühe inimese ka istuma aga mis elu see on!?
Kuna lennuilmasid antakse veel jaopärast siis oligi paras aeg tegeleda käsitööga. Tulemuseks auto taha veokonksu raami külge kinnituv "rack" või eesti keeli ... eehm .. pakiraam? Või paramootoriveoraam?

Mõned pildid ka:

Pilt
Selline oli pilti pandud plaan enne tegutsema asumist...


Pilt
... ja selline tulemus


Pilt
Koos koormaga.


Muidugi on selge see, et kui mootorikomplekt kinni katta siis kaovad tagasõitja vaateväljast ka auto tagatuled. Numbrimärki ei ole niikuinii näha kui mootorikomplekt raamil on.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Mär 19, 2011 7:48 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev Jaan 05, 2008 4:28 pm
Postitusi: 63
Asukoht: Aare Vanari, Tartu, tel: 556 13961, Skype: aare112
Jalgrattaraamide jms. haakekonksu kinnitatud raamide jaoks saab ARK-ist tellida lisanumbri. Loomulikult peab sellel numbril seaduse järgi ka valgustus olema. Sul pistik taga olemas, mingi veoauto numbrivalgustuse tulekese leiab ka, meeter juhet ja korras. Raami tagumise karbi peaks numbrimärgi kohalt allapoole laiemaks keevitama, numbrimärgi jaoks karbi tagumisse külge augu sisse lõikama ja numbri ja valgustuse karbi sisse peitma. Aga muidu raam ilus, hakka või tirazeerima. Sellise kinnitusega varianti ka veel vaja, mis haakekonksu munaka külge kruvitakse, praegune on kinnitatav ainult äravõetava haakekonksu raamile. Mootorile sobilikku kaitsekatet ka vaja, muidu tolmab/märgub ära.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Mär 19, 2011 10:31 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Olen ka analoogsete lahenduste peale mõelnud, kuid tegudeni pole veel jõudnud.
Meeldib ka Paabu tehtud variant, kus mootor on sõidusuunaga risti, ehk kaetud propellerikorv tekitab väiksemat tuuletakistust ja ei varja tagatulesi.
Numbrimärgi küsimus tuleb ikkagi lahendada.
Soomes nägin ühes rauapoes valmis komplekti haagisele numbrialuse, tulede, kaabli ja pistikuga. Maksis vist ~25 EUR. Praegu kahetsen, et toona ära ei ostnud.
Jaanus

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Mär 19, 2011 10:35 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 22, 2008 7:35 am
Postitusi: 208
Asukoht: Pärnu, ruhnu Tel.5208990
Thulel on selline raam juba olemas, tegin ise vineerist aluse ja asi oligi valmis.
http://www2.thule.com/default____3210.aspx
Olen kasutanud juba paar aastat ja täitsa õigustab ennast.
Ainus miinus on kui tõmban raamile katte peale siis tuuletakistus suureneb ja pikka maad pole hea sõita.
Selleks, et kõik oleks ok. peaks
1.mootorit pöörama küljega sõidusuunda seda aga Thule raam ei võimalda.
2. teha kate kahest tükist nii, et mootor ja iste jääks kotti aga ümbritsev puur oleks kotist väljas.

_________________
Andrus


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Mär 19, 2011 11:27 am 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Juun 30, 2008 11:41 am
Postitusi: 69
Asukoht: Rõuge, Võrumaa
Ma esialgu plaanisin lahendada kinnituse ikka kärukonksu külge kinnituvana aga siis vaatasin, et pole eriti vahet kas ma pingutan kahe poldiga ümber konksumunaku hoidvat kronsteinit või teen enda jaoks lihtsama ja töökindlama lahenduse konksu raami külge. Praeguse lahenduse kandejõud on vähemalt 100 kg, munaku variant oleks ilmselt natu tagasihoidlikum.
Tuled-viled, numbrialused ja pistikud on kõik autokauplustes saadaval, numbrimärgi annab ARK.
See dilemma praegu jääb, et kas teha kate komplektsele mootorile koos raamiga või minna seda rada, et enne transporti raami ülemine osa eemaldada, vähendades sellega u. 15-20 % mootorikomplekti tuulealust lauppinda. Päris ära ei taha raami võtta sest siis peaks ilmselt eemaldama ka propa. Mitmetel muu ilma foorumites nähtud lahendustel kinnitub mootorikomplekt ainult tallaga platvormi külge ja sellest tulenevalt hakkab sõidutuul mootorit murdma. Mul on ülemine kinnitus 80 cm kõrgusel ja see võtab mootorilt suure tuulestressi ära.
Edaspidi ei oleks huvi korral ka mingit probleemi teha kogu krempel 90 kraadi pööratuna, st. küljega sõidusuunas. Minu meelest jääb ta siis transpordi ajal lollakalt pikalt taha. Paap, kas kasutad pika veose märgistust ka sõidu ajal?
Kui tekib kolm kuni mitu potentsiaalset huvilist siis ma võiks joonistada versiooni 2.0 koos tulede-numbrialustega ja soovi korral pööratud asetusega ja hinna arvestada. Või mis?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Mär 19, 2011 2:28 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Juul 19, 2009 11:02 pm
Postitusi: 144
Asukoht: Kuressaare
Selline lahendus ongi kõige parem vedamiseks. Kes sügisel saares käisid, nägid et kasutan taolist varianti. Mina plaansin teha algselt sellise, et saaksin mootori koos raamiga eemale tõmmata, et luugi saaks ka ilma mootorit maha tõstmata lahti. Aga kuna mul see konstrui kokkupanemine läks väheke metsa, st. relsid ei tulnud piisavalt paralleelselt et raam likuma hakkaks. siis võtsin jupi maha ja välja tuli peaaegu nagu siin kirjeldatud.
Üks asi millele mina soovitaksin tähelepanu pöörata, et sellisel kujul see raam toimib küll pisut kõrgema masina peal, aga näiteks mul passatil läheks raam liiga madalale ja aukudest läbi sõites on ohltikult madalal. Kinnitus mul on samuti kärukonksu asemele pandud nelikant torul aga plaat ise viidud 10-15cm ülesse poole.

pmst kopisin selle pealt
http://www.letsgoaero.com/upload/TwinTu ... scoped.jpg

Juhin veel tähelepanu, et raam taga on väikese nurgaga ülesse poole, mis ei puugi olla oluline, aga minu auto puhul jällegi oli. Vastasel juhul oleks mootor taha poole kaldu jäänud.

vares


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Mär 19, 2011 2:42 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Mul oli ka esimene versioon selline nagu sul ja praegugi veel alles. Kinnitus oli munakale (lihtne ja kiire montaaz) mingi vana Thule vidina kaudu aga platform oli 24 mm vineerist ja suurem, sest seal on vaja ka mootorit häälestada ja mingeid riistu hoida. Soovitan siledat platformi. Ülemine tugiraam peaks kindlasti olema ülevalt kitsam (universaalne) ja kaldega propa suunas + pehmendatud, siis on hea kõike kinnitada. Minu vana versioon on veel selline, et kui propat peal pole, saab lihtsa vaevaga tugiraami kas üldse küljest ära või eest ära keerata. Vaja ju ka pagasiruumi pääseda.

Ilma kotita tolmab kõik julmalt ära ja kui kott teha, peab kõik avad väga täpselt sulgema. Kasvõi väike lõik tolmuteed ja kogu masin on koti sees tolmune kui kuskil mingi sulgemata pragu on.
Sel juhul on tuuletakistus väga julm, eriti väikese autoga aga ka suurega, sest puuri ülaosa jääb ikka kõrgemale. Väikesed vahemaad ja aeglane kiirus pole kindlasti mingi probleem.
Ma ei tükeldaks masinat, kaob kogu asja mõte.


Nüüd kasutan juba ammu suurt räkki kuhu saan vajadusel kaks masinat (hädaga ka kolm) peale ja sõidusuunaga samasuunaliselt. Vajadusel ka risti.
Ma olen oma puuri kokku pannud ainult esimesel korral siis kui selle sain ja siis kui midagi on vaja remontida ja painutada (peale maakontakte).
Tugiraam käib lihtsalt ära ja võimaldab variatsioone.

Taotlesin kohe alguses multifunktsionaalsust:
Transpordiräkk, ka muu kraami jaoks
Soojendusalus, tuuningualus - lausa super kui turvanormidest lõpuni kinni pidada. Käed on vabad ja võimalused avarduvad (NB! - ka õnnetusteks).
Stardialus, eriti hea revers- startideks kui auto oskuslikult tuule suhtes parkida, tõused ja kohe stardid.
Piknikulaud, töölaud vmt. sooja suveilmaga.
Muid kasutusotstarbeid võib igaüks ise juurda fantaseerida.

Seda leiutist on igal pool, eriti võistlustel kõvasti uuritud ja pildistatud, ju siis tuligi hea.

Sellisega olen palju sõitnud ja tuuletakistus on minimaalne, eriti kui kottidele veel vaakumklapid aretada (torupood) et riie ei laperdaks ja kui kotid on täpselt õmmeldud. See on omaette teadus aga samas puhas aerodünaamika (kus on parim imu?). Testimine on tülikas. Kotilukke saab parimaid Tartu Aare käest.

Niimoodi sõitsin kahe propaga ainult eelmisel sügisel 10 000 km ilma problemideta. Max kiirused olid 180 kandis ja olulist kütusekulu kasvu ei märganud. Kestis nii rahet kui ambriga vett, ainult tolmu suhtes oli kapriisne. Kokkuvõttes ülimugav ja praktiline.

TÄHTIS:
Platform tuleb tõsta nii kõrgele kui võimalik sest maastikul on väga kerge tagaserva kuhugi ära taguda. Kui auto tagaluuk avaneb küljele, võiks platform olla vaid väikese varuga (3 cm), siis on ka startimise jm. kõrgus hea, isegi dziibi puhul. Palju sõltub konkreetsest auto tagumiku mudelist.

Muidugi peab ka tähelepanelik olema, eriti tühja räkiga kuskil kitsastes kohtades ja parkates. Mulle on foori taga sisse sõidetud sest plate ei paista ja korra olen ka ise teise piloodi autole pihta saanud (Jaanus kurat!). Õnneks pole väga hullu kui räki servad ja nurgad on ümardatud ja kaetud mingi pehme materjaliga.

Numbrit ja tulesid pole kunagi pannud ja keegi pole ka protestinud, v.a. korra Lätis ja Leedus. Siis ka juhiti vaid tähelepanu, et peaks helkurid olema. Need nüüd ongi peal ja pole muret. Ametlikult tohib vist selline moodustis tahasuunas ulatuda märgistamata kuni 1 m gabariitidest välja. Surfimastid on ka kõigil katusel ilma probleemideta.
Numbrit pole muide õieti näha mistahes järelhaagisega, eriti kui seal veel koorem peal on.

Seeriatoodanguna on selliseid räkke peaaegu võimatu siiski toota sest erinevused on autodel suured. Kui aga keegi spetsialiseeruks vastavalt vajadusele, oleks küll hea selliseid küsimusi lahendada sest mugavus ja ajavõit on seda väärt.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Platsikäru
PostitusPostitatud: Pühapäev Apr 03, 2011 9:51 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Selle teema jätkuks

Lennuplatsidel ja eriti võistlustel on mootori vedamiseks suur vajadus väikese sõltumatu käru järele.

Kaks ratast all, väikeseks kokkupakitav, kerge, samas suurte ratastega, toekas ja kannab palju.

Briti võitlustel ja ka mujal olen näinud väga super mudeleid, alumiinium, seeriatoodang, mõeldud vist algselt lennujaama, rongijama vms.

Tegin ka pilte, pean otsima, valmistajat ei mäleta aga kindlasti saab netist ka tellida.

Kes sellise välja peiliks. Suurtel võistlustel ei lasta autoga üldse tardiala lähedusse ja selline kuluks ära.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Apr 11, 2011 9:28 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Aug 15, 2007 1:27 pm
Postitusi: 3
Asukoht: Tallinn; Arvo Laanemets
Midagi sellist ma oletan?
http://www.ramp.ee/karud/pakikarud.html

Kõikide lao- ja logistikakola pakkuvate firmade valikus on need olemas.
Veel linke:
http://www.laomeister.com/index.php?opt ... &Itemid=67
http://www.laomaailm.ee/et/karud/141-nokk-kaerud.html
http://hexaplan.ee/index.php?sisu=toote ... ubcat_id=8


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Apr 11, 2011 10:49 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Ülikõva, midagi sellist oligi. Sellise peab küll ära proovima

http://hexaplan.ee/index.php?sisu=toode ... =8&id=1120
http://www.ramp.ee/alumiiniumist-kokkup ... ikaru.html

Muud variandid on ka head aga rasked ja võtavad autos julmalt ruumi sest ei käi kokku. Sellisest võib isegi kuskil reisil abi olla

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Apr 13, 2011 6:47 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Just sellise ostsin mõned aastad tagasi firmale, et kola autost messiboksi vedada.
Asjalik käru ja teenis ühe korra vägevalt.
Praeguseks on see aga unustatud lattu kusagile riiulite vahele - isegi üllatusin praegu, et ei ole õigel sihtotstarbel (kama vedamiseks) kasutanud.
Kui aitate meeles pidada, võin järgmiseks kokkusaamiseks kaasa võtta. Teeme siis kohe demo ja vastupidavuskatsed ära enne kui seltskond neid massiliselt kokku hakkab ostma.
Muidugi sadamamarketist võib õllekäru paari euroga kätte saada :lol:

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Apr 16, 2011 8:20 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 22, 2008 7:35 am
Postitusi: 208
Asukoht: Pärnu, ruhnu Tel.5208990
Siin veel üks variant kuidas varustust vedada.
Kerge ja võtab vähe ruumi
Rattad on lastevankri alt
Tegemist on täitsa korras paraplaaniga, ainult mootor hetkel kap-remondis. :lol:

Pilt

Pilt

Pilt

_________________
Andrus


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Apr 16, 2011 9:39 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Mul läks vahepeal teise teema alla kogemata.

Käru kohal, hea kerge, käib lihtsalt kokku, 4 kg, 60.- EUR

Olen rahul, ootan võimalust et põllul testida

Pako

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Mai 12, 2011 2:41 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Mai 06, 2011 1:31 pm
Postitusi: 1
Üks võimalus kauba vedamiseks on http://www.mltehnika.ee/tooted_bakrak.html , ühe kasutaja video http://www.youtube.com/watch?v=qOlP3Im7bvI[/img]


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 28 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10