Käisin nädalavahetusel tõsisel "luurel" Pakri poolsaarel eesmärgiga välja selgitada kohad, kus oleks võimalik dünaamikaga lennata. Käisin vahemikus tuletornist Põhjasadamani. Ei uurinud poolsaare idakülge. Profiililt on see kindlasti parem dünaamikalennuks, aga idatuul on siiski üliharv külaline Eestis. Mingeid suuri plaane selle peale ehitada ei tasu.
Olukord tekitab vastandlikke mõtteid ja kõhklusi. Kindlasti on võimalik lennata piki panka ja kindlasti on seal tsoone korraliku tõstejõuga. Kui kogu kallas "hoiaks", siis põhim. saaks "triikida" päris mitme kilomeetri ulatuses. Aga mured:
1) Profiil
Lisan siia ühe selgitava pildi Pakri pankranniku profiiliga
Panga profiil on väga keeruline, järsk ja etteulatuva "hambaga" ja seda praktiliselt kogu ranniku ulatuses. Mina ei leidnud ühtegi piirkonda, kus pank oleks kas siis korrektselt vertikaalne või tahapoole kaldu st. liivadüüni moodi profiiliga. Igal pool oli "hammas" väljas.
2) Rootorid
Sellise profiili tõttu on tõusva õhumassi tsoon suht. kitsas, terav ja suurim oht on, et sellest tsoonist väljudes võib sattuda väga ohtlikku turbulentsi v. rootorisse. Kindlasti on väga vastik rootor kohe panga servast alates panga peal. Järelikult sinna maanduda või sealt startida enamikel juhtudel ei saa. Samuti on rootor hamba all enne veepinda
3) Kallas
Mere kallas on väga kitsas, praktiliselt algab veepiir otse "hamba" all. Kaldariba on murdunud paelahmakaid täis ja kivine. Panga keskosas on üks 100m laiusega ala, kus vesi on veidi kaugemal ja kallas rohkem kribune. Aga kallas on ikkagi nö. hambaga
4) Start ja maandumine
Kõigest eelnevast lähtudes on siis küsimus nr. 1 - kus startida ja kuhu maanduda? Ohutult????
Praegu tundus kõige perspektiivsem startida põhjasadamast veidi ülevalpool , kus paekallas on suht. madal. aga pangapealne sile ja piisavalt suur, et vari maha panna. Kõige õigem on aga minna mootoriga "nokkima" nii nagu Pako soovitas: startida põhjasadama juurest ja siis otsida panga kõige "mugavamad" kohad välja ja proovida siis sinna maanduda ja sealt startida. Alustada tuleks ikkagi sadama juurest, kus astang algab. Häda on selles, et seda tuleb teha kõva tuulega. Minu arust on 4-5 m/s miinimum, et seal dünaamikas püsida.
Kommenteerige või soovitage midagi paremat.
Kas on kellelgi veel põhjaranniku lennukohtadest täpsemat infot või tähelepanekuid?