PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Neljapäev Mär 28, 2024 7:17 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Motovarjunduse lõpp Eestis
PostitusPostitatud: Kolmapäev Sept 20, 2023 7:05 pm 
Eemal

Liitunud: Teisipäev Aug 21, 2012 7:02 pm
Postitusi: 24
Asukoht: Virumaa
Tere lennuhuvilised, nii vähe kui neid veel on.
Seoses raske motovarju õnnetusega annan teada et meie klubi kangas kannab on tegevuse lõpetanud. Kas siinnee foorum jääb alles näitab aeg. Kuid selge on see et antud hobi kuldaeg jäi 2007-2018 vahemikku.
On õhtuid kus lennata on maru vahva ja idülliline. Ja siis on need rasked või lausa, surmavad õnnetused.... Mis panevad mõtlema et mille pärast see kõik. Ja tõesti - mitte millegi olulise pärast. Matta tohutult raha, küllaldaselt vaba aega ja tahet et näha planeeti kõrgemalt. Mõttena ilus, kuid tegelikkuses... On veel midagi enamat selle taga. Alati ei soosi suured jõud sind ega jõua päästa halvemast. Ja lõpuks kõigi kunagiste pilootidega siin on midagi juhtunud või mingi suur elumuutus toimunud et loobusime. Ja nüüd meenutame neid aegu kui lendlesime taeva all.... Ja naerame heldimusega pihku või isegi valjult

_________________
Õhus vaevalt pükse täis teed...


Viimati muutis allarmiin, Kolmapäev Okt 04, 2023 3:06 pm, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Sept 29, 2023 9:46 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Kurb kuulda.
Kui võimalik, siis oleks kasu teistele kui jagad, mis täpsemalt juhtus - kas valed valikud ilma osas, vale piloteerimine vms.

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Okt 04, 2023 2:55 pm 
Eemal

Liitunud: Teisipäev Aug 21, 2012 7:02 pm
Postitusi: 24
Asukoht: Virumaa
Jah, hea meelega jagan õnnetuse üksikasju et sellest õppida.
Oli 12. Septembri hommik ja väga kena ilm, soe ja nõrk tuul ning taevas selge.
Kuna ammu olin plaaninud lendu mere ümbruses võtsin sõidu ette Kunda piirkonda. Jõudnud kohale, hindasin tuule suunda ühtlaseks ja kiiruseks 2-3m/s, puude lehed kergelt sahisesid puhangu ajal. Egas midagi, mootor maha ja soojaks, tiiva ülestõmme ja liinide kontroll ning külge ja esimesel katsel sain maast lahti. Umbes 3 sek pärast märkasin et liigun maa suhtes tagurpidi ning ei tõusnud kõrgemale. Andsin pisut gaasi ning lasin tiival kergelt paremasse kaldesse minna. Edasi käis kõik ruttu ning visuaalselt ei jõudnud enam tiiva asendit kontrollida. Jõudnud umbes 10-12m kõrgusele toimus tiiva kiire läbivajumine paremasse kaldesse. Samal ajal tõmbasin mõlemat sanga võrdselt umbes rindade kõrguseni ja lisasin gaasi kuni 80% peale. Ei aidanud enam, MAA TULI VÄGA KIIRELT JA TABASIN PAREMA JALA NING RAAMI NURGAGA Maad. Hetkeline šokk pärast mida lülitasin mootori välja ja kontrollisin olukorda. Parem jalg rippus küljes, selgelt oli näha lahtist sääreluu murdu. Valu hakkas ligi hiilima, verd voolas. Kuna olin üksi, haarasin kohe katkise korpusega telefoni ja liikumisvõimetuna suutsin vaid rakmetest lahti harutada. Kiirabi tuli 6 min pärast ja edasine teekond viis keskhaiglasse opilauale.
Antud foto on tehtud minut enne starti ning tuulekaart näitab punase ringi sees selle piirkonna olu umbes samal ajal. Kas äkiline tuulepuhang ristisuunas stardile? Kuna antud konfiguratsioonis mootoriga olin korduvalt edukalt varem lennanud, ei saanud olla tegu massikeskme vale asendiga.


Manused:
IMG_20231004_154120.jpg
IMG_20231004_154120.jpg [ 368.55 KB | Vaadatud 2027 korda ]
Screenshot_20231004_153648.jpg
Screenshot_20231004_153648.jpg [ 278.95 KB | Vaadatud 2027 korda ]

_________________
Õhus vaevalt pükse täis teed...
Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev Dets 18, 2023 12:02 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Tere,

Kurb kuulda, et sellised asjad juhtuvad.
Pakuksin omalt poolt ühe võimaliku põhjuse, mis võis õnnetuseni viia. Kirjelduse põhjal oli tegemist tuule kiiruse nihkega, maapinna lähedal tuul u 3 m/s ja natuke kõrgemal juba u 8+ m/s (kuna maakiirus oli 0). Pildi järgi tundub, et ka stardikoht on pigem madalamas kohas nõlva all ja tuulelipp seega madalal. Täpsemalt saaks öelda kui ka stardi suunast oleks pilt, et näha kas ja mis takistusi seal ees võis olla, kas need võisid põhjustada rootorit. Kui start läks kenasti ja tõusul sattus vari kiiremasse vastutuulde, siis maakiirus muutus nulliks. Alla tulles seisis vari maa suhtes paigal ja sattus uuesti 3-4 m/s tuulde, mis ei ole piisav kiirus õhus püsimiseks. Toimus varisemine, esimesena varises parem pool, kuna see oli maa suhtes rohkem kaldu ja varju pindala projektsioon seega väiksem.
Vaatasin ka selle kuupäeva ja kellaaja ilma antud kohas. Kuna puhanguid maatuulega 6-7 m/s, siis oligi päris kaheldav ilm, kuigi koha peal maas võis tunduda ok. Olen ka ise selliseid tuulenihkeid kohanud, pigem tasuks sellisel juhul gaas põhjas tõusu jätkata ja tulla turvaliselt ringiga maanduma, kui õhus ei taha olla.

Kõike head!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev Dets 19, 2023 1:24 pm 
Eemal

Liitunud: Teisipäev Aug 21, 2012 7:02 pm
Postitusi: 24
Asukoht: Virumaa
See järeldus on väga tõenäoline. Mäletan et sel hommikul otsisin ligi tund sobivat kohta ja olin lõpuks väsinud ja üsna kehvas tujus kuna kõik oli üles küntud või mingi vilja all. Niidetud heinamaid on sealkandis minimaalselt ja kohad mis 2 nädalat varem olid kenad olid sel päeval juba liiga kõrge rohu all. Kõrgema ja võimsa traigiga oleks muidugi läbi pressinud ja saanud oma stardi ära teha aga olin tänavu just läinud üle seljakoti-mootorile.
150m eespool stardikohta oli madal lehtpuude rivi ja selle all kerge nõlv seega koht oli ümbritsevast põllust pisut kõrgemal, kagupoolt tulev tuul sai ilmselt lagedal kiirenduse ja põrgates vastu nõlva ja salu tekitas mingi segase õhu karsummi.
Ühesõnaga, piloodid: olge ettevaatlikud ja lennake ainult pärast kella 19.00 rahuliku kõrgrõhkonnaga sellisel aastaajal või üldse mitte.
Kuigi seda viimast soovitust on ilmselt suht raske täita kes juba asjaga tegeleb. Kui tervis endal korras kavatsen kokku panna jäigatiivulise ülikerge, mida toodetakse USAs poolvalmis kitina. Selline sõiduk on üsna ohutu kõrvutades motovarjuga kuna piloot on ümbritsetud turvapuuriga ja minimaalne varustus sisaldab ka kiirusnäidikut et hoida ära varisemist.


Manused:
Screenshot_20231219_133440.jpg
Screenshot_20231219_133440.jpg [ 283.99 KB | Vaadatud 1573 korda ]

_________________
Õhus vaevalt pükse täis teed...
Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 5 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 6 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10