Tere,
Kurb kuulda, et sellised asjad juhtuvad. Pakuksin omalt poolt ühe võimaliku põhjuse, mis võis õnnetuseni viia. Kirjelduse põhjal oli tegemist tuule kiiruse nihkega, maapinna lähedal tuul u 3 m/s ja natuke kõrgemal juba u 8+ m/s (kuna maakiirus oli 0). Pildi järgi tundub, et ka stardikoht on pigem madalamas kohas nõlva all ja tuulelipp seega madalal. Täpsemalt saaks öelda kui ka stardi suunast oleks pilt, et näha kas ja mis takistusi seal ees võis olla, kas need võisid põhjustada rootorit. Kui start läks kenasti ja tõusul sattus vari kiiremasse vastutuulde, siis maakiirus muutus nulliks. Alla tulles seisis vari maa suhtes paigal ja sattus uuesti 3-4 m/s tuulde, mis ei ole piisav kiirus õhus püsimiseks. Toimus varisemine, esimesena varises parem pool, kuna see oli maa suhtes rohkem kaldu ja varju pindala projektsioon seega väiksem. Vaatasin ka selle kuupäeva ja kellaaja ilma antud kohas. Kuna puhanguid maatuulega 6-7 m/s, siis oligi päris kaheldav ilm, kuigi koha peal maas võis tunduda ok. Olen ka ise selliseid tuulenihkeid kohanud, pigem tasuks sellisel juhul gaas põhjas tõusu jätkata ja tulla turvaliselt ringiga maanduma, kui õhus ei taha olla.
Kõike head!
|