PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Reede Mär 29, 2024 1:52 am

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: võimas tunne
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 13, 2011 10:54 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 23, 2011 10:02 am
Postitusi: 10
esimene lend sai teoks juba poolteist kuud tagasi ning see on ikka võimas :D .
Kõik sai alguse sellest kui rääkisin sõbrale kui lahe on langevarjuga hüpata. Kolm hüpet olen teinud kuusikul kuppel varjuga ja pidasin plaani läbida tiibvarju koolitus ,et saada seda vaba tunnet kõrgemalt kui astud lennukist välja. Sõber ütles seepeale: vaata mul siin seisab selline huvitav aparaat garages. Viis mind siis garagesse ja ossapüss, langevari koos mootoriga . Sõber sõnas õpi ära ja lenda. ning siit saigi kinnisidee see asi selgeks teha omale. you tube otsingusse paramotor training ja klõpsti olemas. Paramotor Training Day 1 From Powered Paraglider Master & WPSDA World Champion SUPERDELL Schanze. Selge töö juures piisavalt aega et korralikult vaadata ja süveneda. 4 päeva videoid siis koju ja iste ning vari autosse ja ragbiväljakule lennutama. peale 2 tunnist rassimist olin võhmal.No ei ole võimalik nagu varju üles saad siis tuleb tuul ja keerab varju tagurpidi või kukub kohe külili. õhtul kodus uuesti netti ja videot vaatama. Järgmine hommik esimene asi pilk aknast välja , vägev tuul on olemas. Kohe väljakule ja uuesti katsetama. iste korralikult selga vari maha laotatud tropid klambrite külge seejärel ülepea riristi ning näoga varju poole . Selge tuul puhub korralikult selga . tõste troppidest ja vari üleval, seisab ,seisab hakkab kalduma paremale selge kehakallutus paremale ja tõmban parema käega vasakut troppi ning ennäe imet vari tõuseb jälle stabiilselt pea kohale . 3 minutit suutsin hoida siis kolinal kokku selle ajaga olin juba jõudnud liikuda üle väljaku. Sellel päeval siis 3 tundi ja lugematuid kordi üle väljaku liikuda. Õhtul kodus nett lahti ja ikkagi tundub mu treening kahtlane seal õppevideos algajatel suht ilusti vari peakohal ja ei mingit erilist jalutamist mööda randa. kolmandal päöeval tuulevaikus, neljandal korralik tuul SW 12m/s puhangud 15m/s . Selge mant autosse ja suurema põllu peale enne Vajangut ilus suur suur heinamaa( ainuke segav faktor heinapallid ) nagu malelaud :D . Vari ülesse ja kohe ilusti liigun vasakule ja paremale ja siis korraga jalad maast lahti ( peaks mainima et tuli ilus hüpe üle heinapalli :) ) krt siis tuli tuul hoopis teisest suunast ja keeras varju teistpidi ning mina kui takukoonal sellele järgi , muidugi selg ees . põmm esimesele heinapallile sain pihta pilk üle pea ja nääen et suund kahe heinapalli vahelt metsa poole. Päris kiire sõit :) juht tropid lahti ja tagumistest troppidest kinni ning tõmme alla . enne niidu servale jõudmist kümmekond meetrit sain siiski varjust tuule välja ja varju maha . Huuuuuh vot oli sõit . selge tänaseks aitab .4 päeva tööl ning videosid mida vaatasin nii palju ,et võiks juba tetailselt kirjeldada sealseid sündmusi. Kodus esimene asi tuul , olemas selge minek. Korralik pev 4 tundi ja vari juba 10-15 mintsa peakohal. Selge nüüd pööre ja vari minekuvalmis pidurid maas mõned jooksusammud ja pidureid ning tunnen kuidas kergitab , VAU . 5 päev sai ka keeratud pööratud ja vari 25minti järjest üleval ning seda kõike enamvähem kohapeal ei mingit üleväljaku jooksmist ning kui jõutsid väljaku servale selle varju pööramisega siis jalutasid lihtsalt tagasi vari kenasti peakohal hõljumas. 6päev mootor selga ja varju proovima . Neetud peale tunnist rassimist olin läbi nagu läti raha ( no mõte oli küll selline ,et mis moodi selle jamaga saab mugavalt liigutada kui ca 40kg seljas) . 7 päev ja tulemus oli tunda mootor seljas vari kenasti peakohal , tuul SW 13m/s puhangud 17m/s tunne oli suht kindel . mootor kenasti soojaks lastud tuulelipp näitas suuna ilusti diagonaalselt üle väljaku. Nii vari üles mootor tööle pööre pilk üles vari kenasti peakohal sammud gaaspõhja natuke juhtroppe ja olidki jalad maast laht. Kohe ei julgenud nagu kõrgele tõusta selline 3-5m kõrgust ja siis piraki külg ette varju vasak tiib vastu maad mina järgi mootor stoppi aga hilja murututte jõudis natuke lõikuda .Lennu pikkus kolmveerand väljakut ca 75m aga ma lendasin :lol: . Selge varustuse kontroll kõik terve ja toimib . Tundub et tuul on liiga vali. Koju esimene asi hommne ilmateade. SOBIB S 4-6m/s . Öösel oli ikka selline tunne mida pole ühelgi varasemal ööl tundnud. 8 päev kõik on sobiv kena hommikupoolik tuul nii nagu lubatud. Varustus kontrollitud ja valmis seatud, mis muud kui minek. ning start esimese korraga ja kohe kõrgust ,oops need ei ole põõsad need puude salud kilt seljataga kõrgus ca 30m kui tunnen et raputab , kohe koledalt raputab , pilk üles ja mida ma näen vari poolenisti avatud, parem pool ilusti sirge vasak ripub nagu märg pesu nööril ja maapind läheneb natuke liiga kiiresti. Natuke paremat juhttroppi ja mootorile pöördeid et saaks varju lahti aga maa jõudis ennem jalad kokku ja puude maaga mootori mass seljas surus hooga üle ja nätaki kiivriga vastu maad. Seejärel tunnen kuidas kergitab ja näen kuis vari lendab hooga seljataha ning järgmine hetk tunnen kuidas tirib mind seljale , opaa mootor vaja stoppi aga jäin natuke hiljaks mulda lendas nagu oleks labidaga visanud :D . Ronin siis rakmetest välja ja vaatan varustust kõik ok väljaarvatud propi labadelt otsad maha söönu ja kaks kildu labadelt väljas .juba tulid sõbrad autoga ,et kas oled terve tulid ju miski 30 m pealt suht kolinaga alla . Krt enesetunne suurepärane aint mõte vasardas peas mis ma valesti tegin. Selleks päevaks oli lennatud aga see tunne mis sealt sain see on senikirjeldamatu. õhtul otsin igasugu infot ning sattusin siis PROPELLERI foorumisse . Lugesin kõik teemad siit foorumist otsast lõpuni läbi. Selge on sellised asjad nagu turbulents ( selge see mind täna alla tõigi) ja selgus veel ,et lendamiseks ikka igasugune tuul ei sobi. 9 päev varustus kontrollitud propeller teibiga kinni( igaks juhuks ,et mingeid kilde ei viskaks) ja tasakaalu mootoril täistuuridel katsetades ei täheldanud mingisugust vibrat. Selge lendama ,sest ilm järjekordselt fantastiline. Start õnnestus esimese korraga ja tõusen 50m kuidagi ebamugav tahaks ennast paremini istmesse sättida aga kuidagi kõhe on ei julge eriti liigutada ennast seal istmes , kõrgust juurde kogudes tundus kõik kuidagi turvalisem pilk varjule see kenasti kummis hakkasin ennast istmesse sättima ja kõik sujus kuidagi lihtsalt , nagu oleks laste kiiges ennast kohendanud :D . Nii kõrgus ca 200m sest eemal olev telefoni mast oli tugevalt allpool mind selge proovime keerata pööre paremale ja tunnen kuidas kallutab uhhuuuuu kuidagi palju tundub lased paremat troppi järgi ja läheb stabiilseks aga vaatan ,et pööre tuleb kuidagi vääääga suur. Selge see peabki nii olema. Suund üle tamsalu ja pilt mis mulle avaneb on ikka ilus kõik on nagu joonistatud teed on sirged põllud ja niidud on ruutus . Lendan siis üle Tamsalu ja järsku tunnen kuidas mind rebitakse sõnaotseses mõttes ülespoole mootoril pöörded maha tropid nulli aga ikka tõusen ja mitte aeglaselt pilk üles varjuga kõik ok ja siis tõusmine aeglustus , gaasi juurde et sellest kohast nats eemale lendan Sääse poole kui tunnen ,et raputab , selge turbulents pilk üles vari kenasti lahti aga raputab ikka kõvasti ( selge olen ju nagu kella pendel mina siin allpool pendeldan ju rohkem ) sellega korras naudin lendu .Natukese aja möödudes ei pannud neid raputusi enam tähelegi kuigi ikka kui raputama hakkas oli esimene asi pilk üles. Tiir Põdrangu kohal ja tagasi väljakule . Nii maandumine, tiir üle väljaku tuulelipp kenasti suunda näitamas tulen allapoole,ragbi värapostide kõrgusel mootor stoppi ja pidurdama natuke liiga vähe tõmbasin pidurit :) ahh jalad üles ja kenasti istumise peale jõle pehmelt vari kukkus külje peale ( krt need muutliku suunaga puhangud) aga seekord maandusin hästi, OLEMAS 1 LENUTUND .On olemas termikad :D . Seejärel tulid kehvad ilmad ja töö. 25 september ilm ilus ja mis seal ikka kohe lendama. tuul oli praktiliselt olematu SW 2-3m/s kena päikesepaiste . Start õnnestus esimese korraga ja mõtlesin ,et täna teen siis pikema lennu . Uudeküla -Tamsalu- Sääse -Vistla- Porkuni-Loksa-Põdrangu-Tamsalu -Uudeküla. Nautisin täiega see on ikka nii võimas tunne . Porkuni järvekohale jõudes vaatasin et teiselpool järve on tõus ja vägagi kõrge mets vaja kõrgust võtta, aga mida ei tule see on kõrgus tuurid põhjas vaikselt tõmbad ka pidureid et tõusunurka suurendada aga ei miskit , ja keerata enam ka ei jõua kuhugi juba mõtlesin ,et peab jalgu nii kõrgele tõstma ,et kuuse latvatesse ei takerdu , kuid siis võttis veo ja hakkas tõusma metsakohal tagasipööre ja suund Loksale .Vaatan et kuidagi aeglaselt liigub aga selge tuul vastu , vahepeal muidugi sellised aukku kukkumise momendid . Loksale jõudes panin kohe termikasse täiega sisse tõste oli nii võimas ja kiire ,et mootoril võtsin tuurid enamvähem tuhikäigule ja juhttropid ka nulli . Tõste oli suht lahe sets kui juba Tapa linn kätte paistis siis sain aru ,et olen ikka päris kõrgel ja seal tajusin kui külm ikka on . Sain veel paari termikaga kokku ( need tundusind mulle nagu oleks krossitsikliga sõitnud krossirajal) .Maandusin Uuudekülas ja vaatasin taevasse ning tean ,et sellest ei saa enam loobuda . :D 2 lennutundi jälle juures. Vot siis selline oli minu tulek TEIE setskonda härrased .

_________________
adrenaliin hoiab erksana :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 13, 2011 2:33 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Jah, saab ka niimoodi, kui veab ja endale või teistele viga ei tee.
Lendamine ongi võimas tunne - selleks me seda ka teeme.
Palju väiksema vaevaga ja palju ohutumalt saab lendama, kui kogenud koolitajad/piloodid on toeks.
Täitsa omapead alustamine interneti abil on täielik loterii.
See on minu arvamus.
Siinkohal kutsun osalema hooaja lõpetamisel eeloleval nädalavahetusel, kust võid ammutada näpunäiteid ja kuulda teiste kogemusi õnnestumistest/ebaõnnestumistest.
Kui tahad ka ööseks jääda ja süüa - anna endast kiiresti märku, ehk annab veel sööginimekirja lisada.
OHUTUT lendamist!
Jaanus

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 13, 2011 2:36 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Lugesin su jutu veel kord läbi - kas tõesti alustasidüle 10m/s tuulega?
Loen mõistlikuks 2-4 m/s tuult algajale!

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 13, 2011 5:31 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 23, 2011 10:02 am
Postitusi: 10
Aitäh :) Peale treeningut ja esimest proovimist sai Kadrinast ühe lennumehega konsulteeritud Ilmar nimeks. Aga jah treenimist alustasin 10-ne meetrise tuulega. Ega siin Tamsalu läheda sellist ühtlast tuul naljalt leia . Ikkagi Pandivere kõrgendik .
Olen huviga jälginud seda hooajalõpetamist ja soov oli tulla küll aga kahjuks ei õnnestu merel vaja tööd teha . Kindlasti leian võimaluse asjatundjatega lendama tulla.

_________________
adrenaliin hoiab erksana :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Okt 14, 2011 2:13 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Ärge ajage segi prognoositud tuule maksimumi kuskil rannikul ja samaaegset tegelikku tuult sisemaal. Kui keegi väidab et stardib 12 – 15 m/s tuulega, on sellel kaalu vaid juhul kui korrektne tuulemõõtja näit on kohe kõrval. Lisaks tasub ka teha väike aritmeetiline tehe et milline on üldse mingi varju max trimmikiirus, s.t. tuule teoreetiline ülempiir stardis.

Oleme kõik neid esimesi emotsioone kogenud ja adreka laksu nautinud – tere tulemast sõltlaste sekka.

Sinu emotsionaalne kirjutis annab tabava pildi iseõppija maailmast. Kahjuks tundub mulle, et sa ei saa senini aru kui ohtlik selline omapead aretamine lennundusvaldkonnas tegelikult on.

Ei tahaks sind ära hirmutada ega pikalt ka teiste tuju rikkuda aga sinu enda ja kõigi tulevaste pilootide huvides pean vajalikuks sind siiski hoiatada, seda enam, et mängid eelkõige omaenda eluga.

Pilootidel veab sageli kui nad oma enda lollusest tekkinud uskumatutest situatsioonidest on väheste kadudega välja tulnud. Seda kõike PEALE koolitust, kus olulisemad riskid on selgeks tehtud ja nendega arvestatud.
Sinul on eriti uskumatult vedanud sest eksperimenteerid sõna otseses mõttes oma eluga üldse ilma vastava koolituseta ja seda valdkonnas mis on kohati võrreldav sapööri omaga. Arvan, et saad sellest täielikult aru alles peale korralikku algkoolitust ja mõningast praktikat. Tahaks loota et selleni jõuad.

Eksitakse igal alal, seda peetakse paratamatuks ja paljude harrastuste areng kasvabki välja eksimustest ja vigade parandustest - aga see EI KEHTI lennuspordis.

Videoid on huvitav vaadata ja need võivad olla vägagi õpetlikud kuid see on vaid ühepoolne info ilma interaktiivsuseta ja ei asenda kindlasti algkoolitust, kus sinuga tegeletakse individuaalselt ja personaalselt.

Soovitan tutvuda õnnetusjuhtumite statistikaga, seda leidub ka youtubest päris ohtralt.
Leedus on hukkunud viimastel aastatel üks piloot aastas ja tegu oli kogenud lenduritega.

Saatust saab narrida korra või paar ja mõnel juhul veel mõned korrad aga kindlasti mitte lõputult. Kes sellest aru ei saa, lõpetab varem või hiljem kas fataalselt või paremal juhul õpetlike kuid sageli tõsiste vigastustega. Ratastoolis pole küll neist järeldustest enam palju abi, rääkimata teisest ilmast.

Kui ei usu, hüppa kapi otsast pea ees alla, kas on valus? Aga kõrgemalt, kuuri katuselt, saltoga? See on vaid paar meetrit. Maa on kuradi kõva muide, isegi kui muidu jala all pehme tundub. Surma saab hetkega ka alla 10 m kõrguselt.

Ma ei taha väita, et pole võimalik õppida lendama iseõppimise teel. Piisava huvi, järjekindluse ja pühendumise korral on see võimalik, aga kindlasti mitte mõistlik ega ammugi mitte ökonoomne just algõpetuse tasandil. Edasi jätkuvad õpingud niikui nii elukestvalt, e. seniks kuni elu.
Enamasti välditakse koolitusi lühinägelikult finantsilistel kaalutlustel, et “säästa” vahendeid näiteks varustusele. Kõige kurvem on näha juhtumeid kus varustuse hankimist peetaksegi võtmeküsimuseks ja kõik teadmised/oskused peaksid seejärel tulema iseenesest, sest varustus oli ju nii kallis.
Kas arvad et oled säästnud midagi kursuste arvelt? Ei tahaks uskuda, arvuta natuke, pigem oled lõhkunud ja raisanud juba praegu rohkem kui mistahes kalli koolituse kaudu õppides. Samas on sul veel elementaarsegi kvalifikatsiooni saavutamiseks pikk protsess ees, seega võib oletada et suurem osa kulutusi ja kondilõhkumisi on veel läbi tegemata juhul kui samas stiilis enda peal inimkatseid kavatsed jätkata.

Tõsi, koolitusi on ka erinevaid ja on ka neid kuhu tõesti pole mõtet minna aga meie olukord õnneks nii hull pole. Propeller korraldab parimaid algõppe kursusi mida siinkandis on võimalik saada ja sealt edasi läheb juba kõik lõbusamaks. Adrenaliinilaksule on võimalik lisada erinevaid kvaliteete, kindlust ja turvalisust sõltuvalt reaalsetest oskustest – ilma eluga riskimata.

Eksisteerib arvamus, et mis sest probleemsest elust, lendamiseta pole sellel niikui nii õiget väärtust. Kui aga lendamine ongi parim osa elust, tuleneb siit eluspüsimiseks üks kõige mõjusam argument – teha veel mõni lend.


Kui see jutt kellegi eluiga veidigi pikendab, usun et selle kirjutamisele ja lugemisele pühendatud aeg on end õigustanud.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Okt 14, 2011 7:15 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Kahjuks jah peame tihti lendamise asemel maiste (või mereliste) tegemistega jaurama - aga eks ootame sind järgmisel üritusel.
Ära nüüd vahepeal meie kommentaare üleliigse hurjutamisena võta ja ära tõmbu eemale. Manitsused tulevad parimat soovides.
Tegemist on kergelt haiglase, kuid vahva seltskonnaga, kes seda ala harrastavad ja armastavad.
Liitu, õpi ja jaga ka oma kogemusi teistele.
Targad pididki rohkem teiste vigadest õppust võtma.
:wink:
Jaanus

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Okt 14, 2011 10:48 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 23, 2011 10:02 am
Postitusi: 10
Olen alati seda meelt olnud ,et raske õppustel kerge lahingus :) . Absoluutselt ei väida vastupidist nagu teooriat poleks vaja . Aga teoorias ei suudaa sa seda tunnet edasi anda mis seal üleval toimub. Alati jääb küsimus : Kuidas õppis selle ala ära see esimene inimene kes selle leiutas? Ma olen 18 aastat merd sõitnud ja tean tuulte kiirusest nii mõndagi :) ei pea alati aparaat kõrval olema .
Kindlasti proovin edaspidi üritustel osaleda ja teie kogemusi kuulata.

_________________
adrenaliin hoiab erksana :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Okt 15, 2011 8:49 am 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 271
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
Esimest postitust lugedes tulin mõttele ,et ei ole võimalik et see on võimalik.
Julm kui keegi niimoodi eluga riskib.Aga vahel VEAB,ainult vahel mitte pidevalt.

Ma ei kujuta ette et lähen 10m/s tuulega lendama.Siin Pärnus mere tuulega veel kuidagi aga kesk Eestis ,no ei.
Need kes Lätis viimastel võistlustel käisid nägid mida võib üks puhang varjuga teha.
Seda taotakse kursustel kohe pähe ,et kõrgus on sinu sõber ,mitte et mida madalamal lendad seda ohutum.Muidugi kõrgel on suht igav aga mitte alguses.

Sellegipoolest, palju õnne selle hirmsa haiguse :D küüsi sattumise puhul ja turvalisi lende sulle.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Okt 16, 2011 7:52 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 23, 2011 10:02 am
Postitusi: 10
Mida mitmekesisem seda parem laks tuleb . Kord kui merel kalatraaleril sõites üle parda lendasin jaanuaris . Sain 8 rikastavat laksu oma teadmiste pagasisse koos praktikaga :o . Sain ka ise hiljem teada ,et vaikse ühtlase tuulega rannal on kergem õppida kui kui põllul kus on puusaared ja mõned talud ja taamal Tamsalu linn , see on WSW kuni SE suunal puhuva tuule suhtes kõige kehvem treening ja stardi ning maanumis paik. Nüüdseks tean juba paremaid kohti .
Tänud teile ning kuidas hooaja lõpetamine möödus ? :wink:

Ning LENDAMIST EI LÕPETA :)

_________________
adrenaliin hoiab erksana :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 27, 2011 10:32 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Juul 19, 2009 11:02 pm
Postitusi: 144
Asukoht: Kuressaare
mnjaaa... müstika....

Kuigi tuule kiiruse suhtes olen küll pisut skeptiline, tegelikult õige palju :)
8ms seisab tiib peakohal nagu tala ja käia on suht raske sest oled praktiliselt varvastel, see mis kaheksast edasi tuleb ma muidugi ei tea,sest enesetapja kalduvustega ma ei ole. Puhangud on teine asi aga püsivalt üle 7-8ms, oioi...

aga ohutut lendamist.

vares


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 10 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10