PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Reede Mär 29, 2024 3:49 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Kurb lehekülg
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 21, 2008 11:02 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Kellel on huvi ja kes veidi soome keelt tönkab, siis soomlastel on väike nimekiri surmaga lõppenud mootorvarju õnnetustest
Link on siin.

Nimekiri ei ole loomulikult täielik, aga lehe all on kokkuvõte ja väike analüüs põhjuste kohta.
Põhjus nr. 1 - ebastandartne lennurežiim
Põhjus nr. 2 - vesi (uppumine)
Põhjus nr. 3 - turbulentne ilmastik

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Viimati muutis ottmaaten20, Reede Apr 17, 2009 10:31 am, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Aug 24, 2008 9:58 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Jälle kurb nimekiri suureneb:

Üleeile, so. reedel 22.08.08 sai surma väga kogenud piloot ja PAP meeskonna liiga David Bretones.
http://www.x-pilot.info/xx/?p=363
Kurb .....

Põhjus:
Spiraal (jälle spiraal, jälle spiraal..)

Lendajad, (krt) ärge katsetage neid spiraale. Elate pikema elu...

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Veebr 16, 2009 9:51 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Eile juhtus Soomes surmaga lõppenud deltaplaani õnnetus.
Igal juhul toimus õnnetus vintsitamise ajal. U. 50m kõrgusel piloot kaotas kontrolli ja sööstis vastu maad.
Kurb!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200902159093174_uu.shtml
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/nuori-mies-kuoli-j%C3%A4ms%C3%A4nkoskella/362728
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1644757

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Viimati muutis ottmaaten20, Teisipäev Apr 21, 2009 4:22 pm, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Õnnetused Soomes
PostitusPostitatud: Reede Apr 17, 2009 10:18 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Soomes juba teine surmaga lõppenud õnnetus deltaplaanidega.

Teisipäeval 14.04.09
Motodelta läks varingusse maa lähedal ja piloot hukkus.
http://www.flightforum.fi/forum/index.php/topic,86831.0.html
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1674819

Olge ettevaatlikud!!!

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Viimati muutis ottmaaten20, Teisipäev Nov 03, 2009 11:22 am, muudetud 1 kord kokku.

Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev Apr 21, 2009 4:18 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Nüüd siis toimus surmaga lõppenud õnnetus motovarjuga. Lennuhooaeg pole veel alanudki, aga surmaga lõppenud deltaplaani ja motovarju õnnetusi on juba 3.
Täpsemaid põhjuseid ei ole veel teada. piloot oli suhteliselt eakas - 71 aastane, vari oli ka 15 a. vana mudel
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904219450037_uu.shtml

Lennake ettevaatlikult!!!!

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Taas surmaõnnetus Soomes
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 22, 2009 1:56 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
20.10.2009 juhtus Soomes jällegi surmaga lõppenud õnnetus. Hukkus üle 60 a. vanune mootorvarju piloot. Lendas trike'ga
http://www.iltalehti.fi/turku/2009102010462189_tu.shtml
Rääkisin ka samas piirkonnas tegutseva soome piloodi-instruktori Jari Takanen'iga. Praegu teada olevate andmete kohaselt arenesid sündmused järgnevalt:
Sama klubi motodeltaplaan ja mootorvari koos trikega startisid samalt põllult. Lendasid ca 200-250 m kõrgusel AGL (maapinnast) Proovisid lennata mingis formatsioonis - kujundis (Takaneni järgi samas suunas kuigi leht kirjutab, et nad lendasid vastassuunas). Mootorvari lendas madalamal kõrgusel ja delta temast kõrgemal. Äkitselt kas siis mingi termika või tuulepuhang tõstis oluliselt mootorvarju nii et ta järsult tõusis samale kõrgusele kui delta. Kuna kiiruste vahe on väga suur, siis delta hoogu vähendada ei saanud ja sõitis oma telikuga mootorvarju kuplisse sisse.
Edasine täpne kirjeldus puudub. Teada on , et vari läks täielikult kokku kuid irdus varsti, sest deltaplaani piloot sai õhusõiduki maandatud tervelt.
Mootorvarju piloodil nii hästi ei läinud, vari ei taastunud, ja ta kukkus surnuks. Teadmata põhjustel ei avanud ta varuvarju. Praegu uuritakse miks?

Hoiatuseks kõigile!
Koos lennates on kokkupõrke oht õhus on täiesti reaalne, isegi kui pilootidel on omavaheline raadioside. Kui lendate koos piiratud alal, põllul leppige eelnevalt kokku liikumise skeem (päripäeva-vastupäeva ringi) hoidke teineteisest kaugele.
Mul endal on elus suur ehmatus olnud lennates madala päikesega väikese põllu kohal koos teistega. Läksin maanduma, liikusin vastutuult päikese suunas ja ei näinud praktiliselt midagi. Samal ajal teine piloot lendas allatuult-allapäikest samal kõrgusel mulle nö "otse pasunasse". Päikese tõttu ma ei näinud teda mitte karvavõrdki ja ehmatus on suur ta päikeseketta seest 100-150 m kaugusel minu jaoks välja ilmus. Midagi ohtlikku ju ei juhtunud, aga see seik näitas mulle ilmekalt kuidas sellises situatsioonis on võimalik lennata näiteks elektriliinidesse jms. ja ka kokku põrgata.

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev Juun 07, 2010 9:35 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Üleeile so. 05. juunil 2010, oma 31-l sünnipäeval, hukkus Leedus meie hea kolleeg, Balti MV leedukate parim piloot Mindaugas Staras.

Surm saabus lennuõnnetuse läbi. Rääkisin täna pea pool tundi teamipealik Aloyzasega, kes jagas mulle õnnetuse üksikasju. Ühtlasi toonitas ja palus kõigile edasi rääkida toimunust, et kõik teeksid järeldusi ja ei kordaks samu vigu. Püüan võimalikult täpselt edasi anda Aloyzase räägitud detaile.
Mindaugas tähistas sünnipäeva. Terve päev oli olnud suhteliselt hea lennuilm, nii et lennati ka hommikupoolikul. Õhtul lepiti kokku, et minnakse koos lendama ühe uuselamurajooni kohale ning vaadatakse-pildistatakse ühe sõbra äsjavalminud uut maja, lennuvälja jms. Enne lendu oli veel nö. briifing, kus Mindaugas ise oli nö. reeglid ja liikumised kehtestanud. Samas, lennu ajal, ei olnud ta neid sugugi ise järginud. Lennati madalalt, majade, antennide, puude, parkide kohal, mis Aloyzase sõnul oli iseenesest juba väga ohtlik tegevus. Ühesõnaga, esineti linnarahvale, keerutati, krutiti mitmekesi koos.
Mindaugas lendas kogu aeg täiskiirusel, trimmid lahti, aksel peal. Võttis kõrgust ja tegi siis spiraali.... Spiraali pöörde peal, umbes 50 m kõrgusel maapinnast, sõitis ta u 1/3 varjuga vastassuunas liikuva teise piloodi (vist Valentinas - võin nimega eksida) mootorisse sisse. Varju löök oli nii kõva, et piloot korraks "kaotas pildi". Mindaugase vari kolmandik "pakkis" piloodi ja tema mootori üleni endasse. Propa hakkis varju, nii et tükikesi oli lennanud. Pidurdus sellelt kiiruselt oli olnud kohutav. Mindaugas pani pendlina ettepoole. Samal ajal sööstis teise piloodi vari hooga ettepoole. Mindaugas oli nagu suur pendel tema varju otsas ja nii nad langesid sellises kiirenevas poolspiraalis vastu maad. Kõrgust oli ülivähe ja aega tegutseda paar sekundit. Valentinas ütles et proovis visata varuvarju, aga vist saadud varju löögist oli nii uimane, et ei suutnud käsi tõsta. Mindaugasel varuvarju ei olnud st. kodus oli, aga sellel hetkel peal ei olnud.
Mindaugas kukkus vastu maad kõhuli ja saadud löök oli nii tugev (eks mootor tuli ka kuklasse ja selga), et enam teadvusele ei tulnud ja surm saabus üsna kohe.
Teine piloot kukkus vastu maad rohkem selja peale, st. raam veidi ees ja see ta ka päästis. Põrutus oli kohutav, aga raam amortiseeris osa löögist ja pehmendas lööki piloodile. Piloot kaotas teadvuse, sai sisemisi vigastusi (ma täpselt ei tea milliseid), aga praegu on haiglas teadvusel ja täiesti suhtlemisvõimeline ja ELUS. Aloyzase arvates läheb tal taastumiseks vähemalt 3-4 kuud kui mitte rohkem.
Seda kas ja kuipalju oli kellelgi veres alkoholi (oli ju ka sünnipäev) selgub edaspidi ja ma ei spekuleeri selle suhtes.

Vaat nii mehed! Aloyzas palus ka, et ma kõigile korrutaks ja korrutaks seda Mindaugase hukkumise lugu, et keegi ei astuks samasse ämbrisse ja ei kordaks samu vigu.
Inimeste häda on, et läbi ajaloo kordavad nad samu vigu ja ainuke viis seda parandada või muuta on rääkida, rääkida, rääkida, rääkida, noomida, rääkida jnejnejnejne.
Kui lendate koos, siis lennake alati:
-kindla plaani või liikumise järgi
-hoida ohutut vahet teiste lendajatega
-vältige "esinemist" e. "pokazuha"'t
Kui esinete, all on publik ja teete "pokazuha"'t, siis
- olge ohutul kõrgusel.
- tehke kõiki manöövreid suure ohutusvaruga, eksimine on esinemisel kerge tulema - teil peab olema aega ja ruumi vigade parandamiseks!!!

Head lendu Sulle teispoolsuses - Mindaugas!

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Sept 13, 2010 4:00 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Laiast maailmast tuli jälle kurb teade. Eile, 12.09.2010 sai surma 58 aastane piloot Texasest, Michael Larronde.
Põhjus:??? Jälle spiraal.

Uudist lugeda saab siit
Youtube video piloodist

Spiraalitajad - olge ettevaatlikud! Ühel päeval võib "välk teie majja ka lüüa".

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 27 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10