PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Teisipäev Mär 19, 2024 9:14 am

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Pühapäev Sept 12, 2010 8:50 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Juul 19, 2009 11:02 pm
Postitusi: 144
Asukoht: Kuressaare
tervitus ja küsimus tarkade klubile,

küsimus siis selline, et tühikäigul pöörded kõiguvad, kas keegi oskab põhjusi pakkuda.
See jama algas siis kui olin ära vahetanud õhupuhasti ja samal ajal ka pannud uue rihma. nii et siis kas õhupuhasti või rihm. Ise kaldun arvama et see on seotud rihma mitte piisava pingutamisega. Mis arvate?
Mootor JPX

terv.
vares


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Sept 13, 2010 7:50 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 22, 2008 7:35 am
Postitusi: 208
Asukoht: Pärnu, ruhnu Tel.5208990
Mul oli sama probleem aga kõrgetel pööretel ja selle põhjustas umbes karbussi sõelad.
vaheta kütuse filtrid ja puhasta mõlemad karbussi sõelad.
mul oli sõelte külge jäänud mingi kollane vaik mida paljasilmaga pole näha aga luubiga vaadates on mingid kollased täpid sõelas.
Äkki aitab.

_________________
Andrus


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mär 13, 2013 7:38 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Dets 02, 2009 8:45 pm
Postitusi: 16
Lendasin täna Viljandis peale päikeseloojangut. Ca viisteist minutit oli kõik ok. siis kadusid pöörded . Töötas ainult tyhikäigul. Maa peal proovisin uuesti mitukorda . tulemus sama. peale minutit või umbes nii töötades miski täis pööretega langevad pöörded tyhikäigule aga mootor jääb käima. kui niimoodi minuti käib võtab taas pöörded üles siis jälle tyhikäigule . Keerasin õhupuhasti kohe maha aga miskit jääd silmaga ega näpuga ei tuvastanud. Vanasti oli umbes selline probleem moskvitsiga aga siis ikka jää lausa paistis garbussist . Garbuss on miski walbro 38 vist. bensuvoolik oli ilusti mullideta.
ilm oli ilus päike just loojund ja uued pilved kusil kaugel paistmas.
Arvan et see ehk neil garburaatoritel normaalne . see aasta varem ei ole sihukest probleemi olnud

Veel on mootoril sihuke eripära et peale mootori käivitamist pöörded kõrgemad Peale töötamist mingi 15 sek pöörded langevad normaalseks .
Kas kellegil on umbes sarnaseid kogemusi ?


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mär 13, 2013 8:23 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 271
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
Esimene asi :kaku karbuss pilbasteks, puhu suruõhuga kõik augud ja sõelad läbi,pane kokku ja peab töötama.Kui siis ei tööta siis saab ehk kuskilt vooliku vahelt õhku.(osad voolikud tõmbavad külma käes kuidagi kangeks )


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Mär 14, 2013 6:44 am 
Eemal

Liitunud: Teisipäev Okt 13, 2009 8:16 pm
Postitusi: 39
Asukoht: Türi-Paide
....ja erilist tähelepanu pööra väikesele udupeenele sõelale, millele tekib aeg-ajalt silmaga vähemärgatav sodi kiht peale. Olen sellega mitmeid kordi samas olukorras olnud.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Mär 14, 2013 9:21 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 22, 2008 7:35 am
Postitusi: 208
Asukoht: Pärnu, ruhnu Tel.5208990
Väga tuttavad sümtomid! jamasin sama probleemiga pool aastat enne kui jälile sain.
Viska paagi filter minema ja osta moto poest alumiinium filter mis käib toru peale ja kõik sinu probleemid lahenevad iseenesest.
Filter on suht kallis, kuskil 12 euri aga selleest töökindel. Plastik filtrid mis müüakse igas benstukas ei kõlba.
Paagi filter kogub enda ümber sodi kui mootor käib ja ei anna enam bentsu peale.
Kui mootor seisab peseb bensiin filtri puhtaks aga kui käivitad hakkab vaikselt tagasi koguma ja peale 10 min. lendu pöörded langevad.

_________________
Andrus


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Mär 14, 2013 2:52 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Dets 02, 2009 8:45 pm
Postitusi: 16
Viga tuvastatud.
Õnneks ei hakanud kohe lammutama :)
Nii lihtne et piinlik öeldagi


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Mär 14, 2013 6:58 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Suru nüüd piinlikkus alla ja anna avalikkusele teada, mis viga oli.
Tahaks targaks saada teiste kogemustest õppides :wink:
Jaanus

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Mär 14, 2013 7:14 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
las ma arvan - paagi õhutus oli kinni? :oops:


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Mär 14, 2013 10:20 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Dets 02, 2009 8:45 pm
Postitusi: 16
Nu eks esimese asjana tuleb ikka küünalt kontrollida. Siis kütust ja süüdet jne ja kui mõistus otsas siis foorumeid oma murega risustada :). Minu isendil on küünalt äärmiselt kehv kätte saada ja sümptomid olid sihuksed nagu kirjeldasin siis ei oleks küünalt osanud kahtlustada.

Täna uue küünlgaga lennates juhtus uus häda - päike läks looja . Eks homme proovin seda viga paranda.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Mär 15, 2013 10:29 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Huvitav!
Milline küünal ja mitu lennutundi?
Küünlal ja küünlal on ka vahe kuuldavasti.
Olen kuulnud küünlast juhtuvatest hädadest, aga endal ei ole esinenud.
Küünlad olen vahetanud vaid seetõttu, et sõbrad on soovitanud iga 50h järel seda teha.
Tegelikult olen laisem vahetaja ja käigus on alles kolmas küünal - lennutunde 260.

Jaanus

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Mär 15, 2013 11:52 am 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Dets 02, 2009 8:45 pm
Postitusi: 16
Tere !
Küünal oli sodi täis . Masin on töötanud peale remonti umbes viis tundi . Ma kahtlustan et see sodi on pärit neist silikoonidest mida remondi käigus sai kasutatud.Panin uue küünla ei hakanud vanaga enam proovima . Loodan et nüüd jääb käima.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Mär 15, 2013 12:53 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 22, 2008 7:35 am
Postitusi: 208
Asukoht: Pärnu, ruhnu Tel.5208990
Mitte sõbrad ei soovita vaid tehase hoolduses on selline punkt sees!!!
Kes veel ei tea mida teha siis saab siit lugeda.

CORS-AIR M25 / Black Devil kasutusjuhend.

SISSEJUHATUS
Sa saad kinnitada mootori raamile kasutades 40mm kummi puksi mis ühendavad raami ja mootorit. On väga tähtis kinnitada ka viies puks 20x30. kinnitades õigesse auku mis asub reduktori all läbi kandilise augu. See kinnitus lubab ühtlaselt jaotada mootori vibratsioonid igas raamiosas.
Et kinnitada propeller kasuta polte 10/8(100kg) ja tee kindlaks,et nende pikkus on piisav. Pinguta 6 polti m8. ristis, 1,5kg/m (15nm) kontrolli poltide kinnitust peale esimest töötundi.
Me ei soovita kasutada mitmelabalisi karbonist propellereid sellepärast, et suur keskpunkt surub toe liiga ette mis võib kahjustada laagreid ja rihmaratast.
Karbussi ja kütusepaagi vahel kasuta õige diameetriga voolikuid 11 l/h. Vooliku pikkus ei tohi olla rohkem kui 80 cm.
On soovitatav lisada käsipump, et kütust ülesse pumbata see aitab kütusel minna karbussi ja mootoril paremini käivituda kaitstes sedasi akut ja starterit.

TÄHTIS
Ära käivita mootorit ilma propellerita
Ära käivita mootorit lahtiste poltidega sellepärast, et see võib kahjustada proppellerit ja selle lahti tulemist, proppelleri aukude ovaalseks muutumist, kahjustada starterit ja kummipukse.

TÄHTIS
Enne lendu kontrolli alati oma masina igat osa mootorist raamini. Tee kindlaks, et pole kahjustatud elektrijuhtmed, ei esine lekkeid voolikuist, paagist, kasbussist, mootorist, et propeller pole kahjustatud ja on tugevalt kinni, et summutis pole pragusid, et raam pole deformeerunud ega katki,et puksid pole rahkunud, et veorihm poleks lõtv ning kõik poldid oleks kinni. Lõpuks käivita mootor jättes see soojenema kiirusel 2200-2700 p/min temp. Vähemalt 120°.

KÜTUS
Kasuta segu 98 koos hea kvaliteedilise sünt. Õliga segudele 2%. Ära kasuta poodides müüdavaid valmis segusid. Väga kuumas kliimas ja kõrgetel temperatuuridel kasuta 2,2% segu.
Kui valmistad segu, tee kindlaks, et kanistris pole mustust ega vett, pane õli enne ja sega korralikult.
Ära käivita mootorit ilma õhufiltrita, sest propelleri tõstetud tolm võib mootorit kahjustada.

KARBUSSI SEADISTUS
Karburaatoril on kaks seadistuskruvi 1-L mis seadistab madalaid pöörseid ja 2-H mis seadistab kõrgeid pöördeid.
Et teha seadistusi keera kruvi aeglaselt kellaosuti liikumise suunas kuni lõpuni ja siis tagasi:L-3/4-1 pöördeni, H-1,25-1.5 seadistus AIR BOX filtriga (kart mudelil), me soovitame sellist õhufiltrit. (Veelgi soovitame panna väike turvakaabel õhufiltrile, et vältida selle mahatulemist, kolmele summuti vedrule sammuti). Need seadistused võivad olla erinevad sõltuvalt ilmastikust ja lennu kõrgusest.ideaalne segu saavutatakse kui küünal on kohvipruun, kui värv on must on segu liiga rikas siis pööra H kruvi kellaosuti suunas 1/8 pööret. Kui küünal on hall või valge on segu liiga lahja siis pööra kruve H jaL vastupäeva 1/8 pööret. Pea meeles, et kui segu on liiga lahja siis kolb võib kinni kiiluda. Sa näed küünla värvi paremini kui lased mootoril 20 sek. Täispööretel töötada ja lülitad seejärel äkki välja. Kui oled leidnud sobiva segu siis ära muuda seda, kui just sa ei vaheta lennupaika või kliimat sest kruvid võivad saada kahjustatud pideva keeramise käigus.
Kõik CORS-AIRI mootorid läbivad tõsise kvaliteedi kontrolli enne müüki, aga edasine sissetöötamine on ikka vajalik kuna see pikendab moototi tööiga.
Mine vaiksesse kohta pane kummimatt oma masina alla, et vältida kivide sattumist propellerisse ja lase mootoril töötada 2500 p/min 5 min. Siis 3000/3500 p/min 15 min. Siis 4000 p/min 15min. Lülita mootor välja ja kontrolli, et poleks lahtiseid polte ja mutreis, ja et kõik asjad oleks korras. Ole ettevaatlik ja ära puuduta kuumi osasid. Käivita mootor uuesti ja vii see samm-sammult 4000 pöördeni viieks minutiks siis 4500 15min. Esimese 10 tunni jooksul ära koorma mootorit täis pööretel. Ka tava kasutusel võivad suured koormused mootorit kahjustada nagu tandemiga lendamine. Alati kontrolli oma mootorit peale igat lendu lahtiste osade ja kahjustuste väljaselgitamiseks. Peale igat lendu puhasta dekompressori pea õlist. Sissetöötamise ajal (mängi) mootori pööretega, et kolvi rõngad saaksid korralikult sissetöötatud.

HOOLDUS IGA 20 TUNNI TAGANT
Kontrolli küünalde olukorda ja küünla vahet-0,7mm
Puhata õhufiltrit, karbussi filtreit (2tk), kütusepaagi filtrit
Kontrolli kõigi poltide kinnitust
Pinguta mutreid risti järjekorras 2,2kg.m (22nm)
Kontrolli veorihma pinget ja olukorda
Kontrolli kütuse voolikuid
Kontrolli juhtmeid
Kontrolli starteri nööri kulumist
Õlita summuti šarniirühendust vasemäärdeõliga mis sobib kõrgetele temperatuuridele (kuni1100°C) kui sa ei leia seda poest küsi diilerilt.

IGA50 TUNNI TAGANT
Kontrolli samu asju mis iga 20 tunni tagant ja lisaks sellele karteri mutrite pinget
Vaheta küünlad
Vaheta tagasilöögi klapi lamellid
Kontrolli veorihma pinget, rihmaratta lõtku ja vaheta need kui vajalik
Kontrolli starteri ülekandeid (elektristarteril)
Kord aastas (sõltumatta tundidest) vaheta karburaatori diagfragma



NB!
On soovitatav pidada mootori hoolduspäevikut
Ka on soovitatav lisada seade (CHT) mis kontrollib silindri pea temperatuuri

VEORIHMA PINGE (OLE ETTEVAATLIK)
Tähelepanu: ülepingestatud rihm võib kahjustada veoratta laagreid ja tööpindu seepärast soovitame järgida neid instruktsioone.
Enne rihma seadistamist märgi vildikaga võlli alumine nukk ja rihmale ka märge peale see on sinu 0 punkt ja siis näed selgelt kui palju sa liigutad eksentrilist pingutusvõlli rihma suhtes. Me ei soovita liigutada seda võlli rohkem kui 1mm korraga. Peali igat seadistamist võib mootori käivitada ja kontrollida tulemust. Kui mootor ei käivitu hästi siis see tähendab, et rihm on ikka veel liiga lõdva ja libiseb. Sel juhul korda seda tegevust uuesti ja pinguta rihma 1mm võrra. Kui rihm ikka libiseb natuke aga mootor käivitub ilusti, on pinge õige. Rihma pinge suureneb alati kui mootor käib see on tingitud võllide termilisest paisumisest. Kui oled leidnud õige pinge ära enam pinguta. Kahtluste korral pöördu diileri või JPX itaalia poole.
Et rihma kohendada lõdvesta turvapolt mis asub ülekande plaadi all ja küljepolti ka. Kui need on lahti saad keerata võlli 27 võtmega. Vaata hoolega ühe mm suurenemist. Kui oled pööramise lõpetanud ära unusta kinnitada turvapolte. Esimesena tagumine polt, hoides võlli kindlalt võtmega ja siis küljepolt.

SÜÜDE (KÄSISTARTERIGA)
Kui süütepooli või hooratast on vaja vahetada, on kohustuslik pöörduda diileri või profesionaali poole, isegi siis kui see operatsioon võib tunduda alguses lihtne sest mootori timmimine, kui see on valesti tehtud võib mõjutada mootori tööd ja kahjustada mootorit. Timmimise kontrollimiseks: süütepooli ja hooratta vahe on 0,4mm

MOOTORI HOIDMINE
Kui mootorit ei kasutatta pikka aega tee nii: tühjenda kütusepaak, voolikud ja karbuss, ühenda lahti aku, kruvi lahti küünlad ja vala silindrisse teelusikatäis õli siis pane küünlad tagasi ja pööra aeglaselt proppellerit 2-3 ringi
Eemalda propeller lase veorihm lõdvaks, topi täis summuti toru
Kata kõik tekiga ja pane kuiva kohta
Korra kuus lae aku ja keera mootorit paar pööret

PROBLEEMID
Kui mootor ei käivitu
Kontrolli
Lülita sisse välja
Kontrolli süütejuhet
Säti piipu
Kontrolli elektrijuhtmeid, bensiini pealevoolu

KUI MOOTOR ON ÜLEUJUTATUD
Eemalda küünal ja kuivata korralikult, enne tagasiasetamist keera proppellerit 2-3 korda

KUI MOOTOR EI TÖÖTA ÜHTLASELT VÕI EI HOIA PÖÖRDEID
Puhasta ja reguleeri kasboraatorit
Kontrolli kas kasbussi siiber sulgub täielikult, keera see vastu valgust ja vaata kas sealt vahelt pole näha valgust

MOOTOR EI ARENDA MAKSIMUM VÕIMSUST
Kontrolli kas karburaatori klapp avaneb täielikult
Kontrolli karburaatori ja kütusepaagi filtreid ja kas kütuse pumbas pole sodi ja et kütuse torustikus pole õhumulle, kontrolli küünlaid kui nad on põlenud vaheta välja samasuguste vastu
Kui silindri pea on oküdeerunud vaheta peatihend ja silindritihend???

KUI DEKOMPRESSOR ON KINNI
Eemalda voolik ja süsti sinna 1-2 tilka puhastus vedelikku.eemalda küünlapiip ja keera propellerit paar tiiru kui see pole piisav siis võta dekompressor lahti toruvõtmega 15 mille välist mõõtu on treipingis vähendatud.
Eemalda dekompressori kuivanud ja põlenud õlijäägid, paigaldamisel kasuta dünamomeetriga võtit 2kg/m(20n/m)

TÄHTSAD SOOVITUSED
Ära kunagi käivita mootorit kui inimesed on mootori lähedal või küljapeal,ära hoia mootorit täispööretel peale õhku tõusmist väljaarvatud eriolukorrad nagu takistus või kõva tuul. Kui kasutad suurt propellerit siis jahutus pole piisav suurtel pööretel. Hoia temperatuur normi piires.võta propeller regulaarselt ära ja kontrolli, et see oleks tasakaalus sest isegi väiksemgi tasakaalust väljas olek kahjustab mootori osi ja viib mootori purunemiseni. Ära unusta, et propelleril on märkimisväärne mass ja inerts moment nii,et on soovitatav mitte järsku mootori pöördeid muuta nii õhus kui ka maapeal. Need kiired ja vägivaldsed muutused võivad kahjustada ülekandeid, mootorit ja propellerit.
Pea meeles, et lendad mõnu pärast ja pole vaja riskida halbade ilmastikutingimustega.
PAREM ON OLLA MAAPEAL JA UNISTADA LENDAMISEST KUI OLLA ÕHUS JA UNISTADA ÕNNELIKUST MAANDUMISEST.
NAUTIGE LENDAMIST!

_________________
Andrus


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mär 27, 2013 7:30 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Dets 02, 2009 8:45 pm
Postitusi: 16
Küünla viga vist ikka ei olnud. Peale küünlavahetust töötas mootor normaalselt. Eile hakkas jälle täpselt samamoodi jukerdama . Vahetasin välja bensu vooliku mille vahelt arvasin nägevat mulle sisenevat. Ei aidanud. Vahetasin bensufiltri. Panin esimese ettejuhtuva venefiltri - ülikvaliteetse nagu oli peale kirjutatud :) . Ei aidanud . Aga vot garburaatori puhastamine aitas . VIST. Palja silmaga ei tuvastanud mitte prügi purukestki. Suruõhku polnud kuskilt hetkel võtta aga startgaasi lasin igasse auku. Ladusin kokku ja viga kadus. Koos veaga kadus ka päike taevavõlvilt. Veel kadus üks rinnarihma pannal propellerisse ja käelt 3x3 sm nahka . See võis olla tingitud liialt kuumaks köetud sumbutist . Korraks ju ainult unustasin. Homme jälle vuta vuta katsetama.


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Mär 28, 2013 6:02 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Dets 02, 2009 8:45 pm
Postitusi: 16
Täna siis selgus viimaks ka tegelik põhjus. Karteris mõra . Praktiliselt ühe neljandiku ulatuses . Poolte tihendi oli vahelt välja löönud . Ju siis sealt ka need küünalde sodistamised.Nüüd aitab ainult uus mootor.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 16 postitust ]  Mine lehele 1, 2  Järgmine

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10