PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Esmaspäev Sept 23, 2019 4:16 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Esmaspäev Apr 22, 2013 2:50 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Soome võistlused lükkuvad 9. - 11. Augustile ja toimuvad kuskil Turu lähistel. Reservaeg nädal hiljem.
Oleme Otiga seal juba kirjas aga kui on huvilisi siis seal oli veel paar vaba kohta.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Esmaspäev Juul 15, 2013 7:10 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Siin on täpsemat infot Soome MV kohta.

https://sites.google.com/site/movasm2013/home

Läheme Otiga kohale Neljap õhtul ja tagasi Pühap.

Kas on veel tulijaid?

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Neljapäev Juul 18, 2013 2:41 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Jaanus oli ka juba kirjas aga nüüd selgus et ta siiski ei saa. Seega on paar vaba kohta veel olemas. Meie Otiga planeerime kohale minna Neljap õhtul ja tagasi Pühap.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Pühapäev Juul 21, 2013 4:30 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Meenutan et kehtivad kindlustused on veel jõus kuni 13. Aug. kõigil kes 2012 Maruganis võistlesid, seega jääks üks kulu Soomes vähemaks.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Pühapäev Aug 11, 2013 1:45 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 249
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Paap Soome meister!!

https://sites.google.com/site/movasm2013/tulokset
Siin on lõpptulemused!
Igatahes palju õnne! Mul endal õnnestus haigeks jääda ja seetõttu jäi sõitmata :(

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Esmaspäev Aug 12, 2013 8:30 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Tubli on!
Teada - tuntud on tõsiasi, et Paap saab lendamisega hakkama küll, kui tahab :wink: !
Aga sama hästi on Paap tuntud oma foorumis esitatud põhjalike ülevaadete poolest.
Loodan, et ka seekord mitte ei jää Paabu sulg kirjutuslaua nurka kuivanud tindipotti roostetama ja ta meile kõigile kodustele kaasaelajatele ühe vahva kirjatüki kokku kritseldab, kus põhjalikult võistlusel käimisest ja võistluse käigust aru annab.
Põnevusega ootama jäädes
Jaanus

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Esmaspäev Aug 12, 2013 2:23 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Esimene kord üle pika aja kui sai korraldamise asemel ka lendamisele pühenduda. Uus tehnika kestis ka laitmatult ja seekord ei läinudki varumasinat vaja ega ei pidanud 8 minutiga mootorit vahetama.

Sissejuhatuseks pilte ja videot. Püüan varsti lisainfot anda sest juhtus palju ja põnev oli kogu aeg.

http://www.youtube.com/watch?v=OBDLZHlK ... e=youtu.be

https://plus.google.com/photos/10243613 ... 9060619761

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Esmaspäev Aug 12, 2013 6:27 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 268
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
Õnne siis Paabule minugi poolt.
Tekkis meeletu huvi,ei saa mitte tagasi hoida, et mis mootori siis Paap ka soetas?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Esmaspäev Aug 12, 2013 6:35 pm 
Eemal
Site Admin

Liitunud: Reede Juul 27, 2007 2:34 pm
Postitusi: 1
Asukoht: Ott Maaten, Saue
vittorazi Moster
http://www.vittorazi.com/en-us/?chiave= ... -Vittorazi


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Esmaspäev Aug 12, 2013 6:43 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Juba kevadel haarasin Mosteri ja panin selle Zenithi raamile. Tegin kohe ka mõned olulised muudatused ülekandes ja panin 3 labalise Z profili. Laulab ilusti, vibra kadunud ja tõuget tuli veelgi juurde (oli jutu järgi 74 kg). Üle ei kuumene, ainult ökonoomiat peab veel timmima. Kokkuvõttes tõuget rohkem kui mini 2 Plusil ja kaalu vähem kui Sky-l. Speedster 24 tõuseb max kiirusel veel ligi 2 m/s. Slaalomiteks muidugi pole tõuget kunagi küllalt ja nüüd hakkan kohe EVO-t tuunima.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Teisipäev Aug 13, 2013 1:39 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
http://kuvat.ts.fi/kuvagalleriat/luette ... kisat+Salo

http://parinapojanjorinoita.blogspot.fi ... -2013.html

https://www.facebook.com/paap.kolar

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Esmaspäev Aug 19, 2013 7:31 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
http://youtu.be/aEY8IeqVpVM

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Reede Aug 23, 2013 8:49 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Sorry, mul oli juba pikk jutt valmis aga jäi kogemata salvestamata, tuli kõik uuesti kirjutada, siit ka viivitus selle aruandega. Lugege nüüd kes jaksab ja küsige kui midagi segaseks jääb.

SM 2013 kokkuvõte.

Kuna Reedene ilm oli ebastabiilne, said korraldajad päris põhjaliku briifingu ära pidada.
Mind sunniti zhüriisse, kuigi võistleja ei tohiks sinna kuuluda. See on demokraatia Soome moodi, et ka võistlejad peavad olema esindatud. Olin siis nõus tingimusel et otsustamises ei osale vaid rohkem nõustajana määruste osas.

Kokku oli 16 võistlejat. Ott külmetas trennis ja ei saanud kahjuks üldse kohale tulla ning paar soomlast jäid ka tulemata. Olin ainuke välisvõistleja.

Kuna see oli üle pika aja võistlus kus ise ei pidanud korraldusega tegelema, otsustasin kohe varakult et püüan võtta rahulikult, mitte üle pingutada, teha igalt poolt mingi tulemus ja vältida nulle. Õige otsus, eesmärgiks stabiilsus millest viimasel ajal pole undki näinud.
Lendasin Zenith Mosteri ja modifitseeritud Ozone Speedster 24-ga.

Reeglid olid suht pehmed ja kui vähegi oleks keegi soovinud, oleks vaidlustamise kohti olnud palju. Siiski on Soomes asjad arenenud õiges suunas ja võrreldes aastatetaguse ajaga on edasiminek tuntav nii korralduses kui tasemes.
Punktisüsteem oli 22, 20,19,18 jne. Mõnedes maandumistes 11, 9, 8, jne.

Navi kaart oli päris hea, kahjuks olid värvid väga vastuolulised, näiteks mets valge, rohelised põllud kollased jms. Sellega harjus muidugi ruttu ära.
Soomlased olid meie poolt toimetatud loggeritele teinud täiesti uue softi mis näis toimivat ilusti ja seda lubatakse edaspidi ka lahkelt meile.

Stardiplatse oli millegipärast mitu ja eri linna otstes, seetõttu mingit keskset kohta ei tekkinudki. Platsid olid muidu korralikud aga suht väikesed ja teatud tuulesuundadega veidi tuulevarjus.

Laupäeva hommikul alustasime varakult kuigi tuul ei olnud veel vaibunud ja maa veel märg.
Tuule suunas olid ka väikesed takistused ees ja tuul keerutas.

Korraldajad olid õnneks taibanud aega säästa ja integreerida ülesandeid nii palju kui võimalik.

1. Puhas start.
Nendes tingimustes paras õnnemäng, kuigi vaid 1 punkti väärtuses. Kohe hakkas juhtuma ja mehed tegid asju mida muidu kunagi ei ürita. Mõnel kohe peale istmesse hüpet (Sveni stiilis) maakontakt nii et kõik pauguga sodi, s.h. ka paak nii et kütust lendas igas suunas. Õnneks kustuteid vaja ei läinud aga ega neid ka kuskil ei paistnud. Lähim oligi vist omas autos.
Mul õnnestus start hästi. Keegi imes stardisoojendusel liinid propasse nii et sai 4 liini pooleks ja varju ka vigaseks. Selle pusa parandamisele läks mul pool hommikut, õnneks oli ka teisi aitajaid.

2. Aeglane – kiire
Vaibuv tuul andis aeglasel osal eelise varem startinutele. Minu ajaks oli tuul juba rahunenud ja suht stabiilne. Kuigi kasutasin edukalt uut aeglase lennu tehnikat, parimat tulemust ei saanud, õhk seisis juba päris paigal. Selle tiiva kohta ja võrreldes väikeste tiibadega läks kiire osa siiski hästi, rohkemat oli raske võtta kuna kõik oli põhjas.
Tulemust arvestati selles 22 punkti süsteemis lihtsalt ja aluseks võeti vaid kahe kiiruse erinevus. Mulle kolmas koht ja 19 p.
Paar võistlejat panid aeglase lõigu peal jala maha ja katkestasid aga kui taipasid kohe uut katset küsida, said seal samas teise katse. Kes ei taibanud see sai nulli ??? - see on Soome demokraatia. Kujutage ette kui F1-s antaks tehnilise rikke tõttu teine katse.

3. Koridor e. seinamaandumine (wall).
Väga kasulik ja praktiline ülesanne. Algul üritati teha 3 m laiune ja 30 m pikkune koridor aga sain nad nõusse et see on liiga kitsas ja muudeti 5 m laiuseks. Eks seegi ole jube kitsas aga isegi omamoodi põnev. Küljeliine ei tohtinud lähenemisel ületada ja kuna tuul mitte ainult ei keerutanud vaid muutis ka suunda, tuligi pool külgtuules maanduda. Enamus ei saanud üldse pihta või ei vedanud koridori algusessegi välja. Mul õnnestus siiski end kursile saada ja kuna üle ei pingutanud, maandusin mõned meetrid enne seina. Parema tulemuse sai ainult üks võistleja, seega head punktid kirjas. Mõni konkurent astus ka veidi üle ja sai nulli.
Mulle siit 2. koht ja 20 punkti.

Peale väikest pausi jätkati teisel lennuplatsil kus oli veelgi suurem takistus otse tuules, tööstusangaarid ja kõrge mets. Muidu polnud platsil viga.

4. ülesanne on tulemuste tabelis miskipärast vahele jäetud, seetõttu nummerdan ka siinses jutus ülesanded vastavalt.

5. Jälle puhas start 1 punkti eest. Oleks võinud ju ka midagi põnevamat pakkuda.

6. Pallide tagumine.
Kuna mulle ei mahtunud pallikorv auto peale, tehti Parapalli reeglid veidi ringi, märgiti maha 30 x 30 m plats ja sealt seest pidi pallid lihtsalt välja saama. Kõik suunad ja meetodid olid lubatud ja kell käivitus hiljemalt kolmandast lähenemisest või esimesest palli puudutusest. Aega 3 min ja siis mõõdetakse lõpptulemuseks pallide asukohad üle, millest arvutatakse lõpptulemus.
Prooviti kõiksugu trikke, kandmist, löömist ja seda isegi allatuule kursil, mis lõppes näoli maandumisega täie hoo pealt. Tekkis ka kummalisi külgtuules liikumisi, maakontakte ja propellerite lõhkumisi. Ahnemad püüdsin jalad maha panna ja kõik pallid korraga maapealt välja taguda. Selle turbulentsiga varises aga tiib maha ja tulemuseks oli null.

Mul olid aga teised plaanid. Kehtivad reeglid andsid huvitava võimaluse mida ka teistele soojalt soovitasin. Nimelt tohtis kaks korda läheneda ilma palli puutumata ja see veel aega ei käivitanud. Seega, kui läheneda nii et kaks palli jäävad ühele liinile, väga madalalt ja oma enda mootoriga need ülelennul allatuult puhuda, oleks teoreetiliselt võimalik plats puhtaks teha veel enne kui kell käivitub. Tehnika iseenesest toimib hästi ühtlase tuule ja sileda pinnasega. Siin aga ei riskinud piisavalt madalale tulla ja tekitatud tuult jäi väheks. Seetõttu pidin peale kahte lähenemiskatset kolmandal eksimatult palli puutuma, et mitte nulli saada. Õnnestus esimene kohe joone taha tõsta ja järgmiste lähenemistega ka teised kirelt välja taguda. Napilt, aga parim aeg siiski.
PS: Tulemuste tabelis on aegade lahter totaalselt segi ja seda ei maksa üldse vaadata.
Minu tegelik aeg oli 67 sek aga järgmine kohe 70 sek, nii et palju siin ruumi ei olnudki.

7. Lõppu pandi täpsusmaandumine ja mõõdeti tulemusi kuni 100 meetrini ???. No mis teha kui lint on pikk ja abimehi plats täis, las aga mõõdavad, saab ikka mehed järjekorda.
Kuna otsustati täpsusmaandumiste osakaalu vähendada poole võrra, tuli siin 3. koha eest 8 punkti

Nüüd otsustati tuule tõustes teha puhkepaus ja see andis võimaluse hotellis paar tundi magada. Mõjus hästi ja mõistus hakkas jälle normaalselt tööle (omaarust). Eks unes käis juba navi planeerimine ka.

Järgnes öko-ussnavigatsioon, kusjuures mõlemat komponenti hinnati max punktidega, seega oli saadaval 2 x 22 punkti.

8. Ussnavigatsioon Snake.
See navi osa on üks põnevamaid uusi ülesandeid, kus tuleb lennata mööda kõveraid millel on peidetud väravad. Öko osa annab võimaluse 2 t jooksul valida mis suunas ja millises järjekorras neid usse läbida. Positiivne täiendus oli see et tohtis lennata mistahes suunas ja ka mitu korda kui kahtlus tekkis või aega üle jäi.
Kahe ussi vahel tekkis tõsine oht et peam oma plaane muutma sest lennusuunale tekkis mitu tugevat sajuala. Mitte lihtsalt kerged sajupilved vaid ikka selline vihm et tuleb nagu ämbriga – ja veel mitu sellist. Riskisin ja tulin madalale et vajadusel kiirelt maanduda. Õnneks oli järgmine uss juba nina ees ja sain vaid mõne piisa.
Mulle on sellised ülesanded hakanud meeldima ja tegin omaarust ülitäpse lennu. Kuigi joon kaardil oli liialt lai joonistatud (kogu koridori laius 250 m) ja ebamäärane, püüdsin puht sportlikust huvist rihtida täpselt joone keskele. Träkkidelt oleks endalgi huvitav vaadata kui täpne uss siis tuli. Träkke veel näinud ei ole aga eks need ka millalgi ilmuvad.
Kahjuks oli keegi endal elu mugavaks teinud ja ussi lõikudel oli peidetud väravaid poole hõredamalt kui lubatud, mistõttu eksimisvõimalus väiksem ja esikoha väärseid tulemusi navi osas mitu. 22 punkti siiski käes.

9. Ökonoomia.
Kuna need 2 tundi olid kahjuks ilma igasuguse termikata, muutus see ülesanne nagu sellistel juhtudel ikka, puhtaks mootorite võrdluseks. Püüdsin küll kõrgelt ja madalalt, lõpuks hakkas ka päris külm ja niiske kui peaaegu madalasse pilve lendasin. Siin kaotasin siiski korralikult ja parimad tulemused olid loomulikult Sky sääseväristajatel, nagu ikka. Ega ma pole ka karburaatori kallale veel oma uuel mootoril läinud ja selge ju se et segu on tehases rikkaks keeratud. Selle tuunimisega tulebki hakata nüüd tegelema.
2 tunnise kestvusega ülesandes jäi peale usside lendamist ligi 45 min veel aega vabalt ja ökonoomselt ringi lasta. Selle aja kasutasin ära kaardiga tutvumiseks ja järgmise navigatsiooni punktidega tutvumiseks.

Sellega loeti lennupäev lõppenuks kuigi ilma poolest oleks veel saanud pyloneid lennata. Põhjuseks taas Soome demokraatia ja varem hääletatud otsus et peale seda ülesannet lõpetatakse Lauapäevaks lennud, ikkagi Laup õhtu jne. Nüüd ei saanud ka ringi otsustada sest keegi oli juba jõudnud õlut hakata kaanima. Seega sauna, järgmist navi ette valmistama ja puhkama.

Pühapäeva hommikut alustati hiljem kui ilm oleks võimaldanud. No Pühap hommik ju, ja inimesed tahavad puhata ja müra ja kirik jne.

Integreeritud oli omapärane kombinatsioon, ristikhein + navi + keegel.

10. Ristikhein.
S.t. et ristikheina pidi lendama kurguni täis paagi ja navikettaga. Arvasin et hakkab väga segama aga ei seganudki eriti. Muidu läks normaalselt aga õnnetuseks lõin viimase toki mööda ja pidin suure ringiga seda kordama, sest polnud selge, mis suunast seda tohib teha, siit ka kohe 7. koht. Parim aeg oli selle ilma ja pylonitega väikesel tiival, muidugi Mika ja 45 sek. Aga oleks võinud ka parema aja teha, trennis uhkustas 36 sekundiga..

11. Puhas navigatsioon.
Navi ülesandeks olin hästi valmistunud ja teinud nagu ikka max plaani mis nägi ette 90 min jooksul 25 kindlat punkti + paar tükki veel reservis kui aega üle jääb. Kaardile märkisin võimalikud vaheajad keskmisele kiirusele 60 km/h, nagu tavaliselt. Mõõtsin oma planeeritud põhimarsruudi ka tagantpoolt ettepoole üle ja märkisin kaardile veel võimalikud ajad kuni finishiväravani igal võimalikul juhul. Selline planeerimine annab palju variante, võimaldab teha lennul õigeid otsuseid sõltuvalt muutuvatest tuuleoludest ja realiseerida kogu ressursi peaaegu sekundilise täpsusega. Käigus oli loomulikult ka lubatud 3 minutiline aja ületus.
Minu viimase aja sarnased ettevõtmised on teatavasti lõppenud süsteemselt mootoririkke ja hädamaandumisega. Ehk läheb nüüd õnneks.
Peale ristikheina oli vaja lennata üle terve linna teise serva kus paiknes stardi ja finishivärav.
Võtsin juba enne stardiväravat õige kursi esimesele punktile ja vajutasin spiidi põhja. Nii põrutasin kuni lõpuni ja kordagi järgi ei lasknud. Tänu stopperplokkidele on selline koormus jalgadele täiesti talutav, kuigi üks plokk on vahelt ära ja ülekanne raske. Speedsteriga saab muide suurepäraselt ka akseliga varju juhtida.
Kuna ilm oli vaikne, õnnestus ületada juba algul oma normkiirust ja seega ka plaani. Olin ajast ees ja lõpus läksin lisaks boonuspunktile veel kaugemalt õnne otsima. Siiski ei hakanud viimast võtma ja tegin õigesti sest tuul tõusis ja jõudsin finishiväravasse napilt 1,6 min hilinemisega. Seega igati lubatud 3 minuti piires. Veidi jäi kripeldama, et kui oleksin alguses ühe lisahaagiga kerge punkti korjanud, oleksin ühe punkti veel siiski juurde saanud. Oleks ja oleks jälle. Hiljem selgus et sain tulemuseks vaid 24 punkti aga järgmine parim tulemus oli vaid 18 punkti. Sobib, 22 punkti jälle kirjas.

Kuna mul oli paigaldatud PPG meter mis ilusti CHT temperatuuri näitas, oli meeldiv tõdeda et moster kestis max pöördeid suurepäraselt ja eriti üle 210 C ei tõusnudki, kuigi mul olid juba modifikatsioonid tehtud ja 3 labaline Helix peal. Sellel pole isegi ventilatsiooni labasid ja lärmi teeb ka karmilt.
Kontrollpunktid olid päris oskuslikult valitud, mõnda pidi ikka väga hoolega otsima ja eks võisin ka mõne mööda lennata. Träkke pole veel näinud aga sealt saab olema huvitav oma lennutegevust analüüsida, eriti möödapanekuid.

Peale finishiväravat võtsin jälle suuna stardipõllule kus ootas ees veel keegelmaandumine.
Olin muretult koduteel linna kohal kui järsku mootor välja suri. Seekord siiski mitte mootoririkke tõttu vaid lihtsalt kütus oli otsas. Täisgaasiga selle aja peale ka loogiline. Olin täiesti selle võimaluse unustanud, samas mingit üllatust ka ei olnud. Kõrgust oli õnneks piisavalt et hakata maandumisplatse valima ja mingit stressi üldse ei tekkinud. Leidsingi ühe rukkipõllu kuhu kenasti maha tulin ja auto järele tellisin.

12. Keegel
Platsile tagasi jõudes lubati mul peale tankimist muidugi oma keegelmaandumine ära teha. Turbulentsis oli vaid üks võistleja kõigile keeglitele pihta saanud ja lootused olid kõrgel. Saadaval oli veel 10 punkti, iga keegli eest 2 p. Kõik läks ilusti kuni vahetult enne esimest keeglit tuli väike pagi mis mu napilt kogu rivist üle tõstis. Ok, vähemalt lähenemine oli korrektne.

Ja jälle tekkis kuskilt mingi hääletustulemus et sellega on võistlus lõppenud, kuigi ilm oleks lubanud veel kasvõi termikaülesande teha. Aga ei, kõik pigem eelistasid oodata maapeal kuni tulemusi kokku arvutati.
Autasustamine toimus stiilselt peldiku taga ja pildid on kõigile nähtaval.

Ülesannete tulemusi näeb selle lehe alt servast: https://sites.google.com/site/movasm2013/tulokset
Kui träkid kuskile ilmuvad, panen siia ka lingid.


Telgitagused tulemused:
Lugematul hulgal ebaõnnestunud starte ja maandumisi raamile
Kummalisi pool- allatuule starte
4 lõhutud propellerit
1 lend linnuparve, s.t. 2 lindu (vist pääsukesed) propelleri võrku ja propasse
Mõned raamide lõhkumised
1 kütuse paak propaga sodiks
Allatuule pallilöömisi koos kõhuli maandumistega


Kokkuvõte.
Jälle üks väärt kogemus ja kasulik treening.
Veidi palju oli ehk hääletamist ja demokraatiat ning sellest tulenevat ajakadu. Ei maksa ikka unustada et kui kaalukausile pannakse ühelt poolt võistluspinge ja teiselt poolt kasvõi kaudselt alkohol, võidab ikka alkohol.
Efektiivsuses on veel arenguruumi aga ilmast võeti peaaegu maksimum ja ilusa ilmaga põllul pikki briifinguid ei korraldatud.
Võistlus oli põnev ja sündmusterohke, õhkkond väga sõbralik ja positiivne.

Kuigi ma otseselt organiseerimisega ei pidanud tegelema (tõin vaid inventari kaasa), mingit hingetõmbeaega siiski ei jäänud sest korraldajate initsiatiivil pidin neid pidevalt konsulteerima ja eks ma püüdsin aidata millega sain. Tekkis ka vajadus tegeleda pidevalt teiste pilootide muredega, kellel liinid purud ja vaja vahetada, kellel tiiba lappida (muidu oleks katkestanud). Lisaks tuli veel nõustada huvilisi ülesannete sooritusel, mootoreid häälestada ja konkurentidele lisapaake peale aretada.
Teiste tehnika remontimine on aga teatavasti puhas rõõm sest see tähendab et oma tehnika on korras. Mulle oli see üks väheseid võistlusi kus sai tegeleda võistlemisega selle asemel et korralduse ja remondi peale oma ressurssi kulutada.

Järgmine SM toimub 2014 Ähtäris ja kõik on kutsutud.

PS: Tunti huvi meie Saaremaa Enduro vastu (lõpuks hakkab ka neile see põnev formaat kohale jõudma)
Kas peaks selle teema üles soojendama, usun et oleks mujaltki tulijaid?

Nüüd valmistun Slaalomi MM-ks Prantsusmaal, s.t. väike tiib, võimas mootor ning asja juurde kuuluv salatehnika ning muidugi 7000 km meeldivat autosõitu. Keda huvitab, saab veel kuu lõpuni registreeruda ja kampa tulla. Tagasiteel Coupe Icare. Teist autojuhti oleks väga vaja.

Järgmiseks Phuket ja Aasia MV Novembris. Sinna plaanis vist Ott ka tulla.

Ja ega see Ungari MM 2014 ka kaugel ei ole. Kas saame jälle meeskonna kokku?
PS: Kuuldavasti on seal juba mingi jama lennuväljaga ja otsitakse uut kohta

Kas keegi hooaja lõpetamise ka enda peale võtab? Okt teine pool oleks igati sobiv.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Laupäev Aug 24, 2013 8:09 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Tänud Paap!
Korralik raport - annan 22 punkti lisaks!
Minu demokraatia lubab :D !
Tegelikult arvan, et ega kõik võistlused ei peagi olema "ninast veri väljas" pingutades, stiilis et kl. 5.00 üles ja 6.00 esimene start ja siis tihedalt pimedani. Vahelduse mõttes võib ju mõni olla ka rahulikuma tempoga. See korraldaja otsustada.
Põhiline, et ikka FUN oleks ja igasuguseid protestimisi vähem.
Nagu aru sain, et nii seal Soomes ka oli ja kõik nautisid.
Vägev!
Jällegi kadestades.
Jaanus

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri: Re: Soome MV 2013
PostitusPostitatud: Pühapäev Aug 25, 2013 9:06 am 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 268
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
Jah,ilus ja kadestamisväärne lugemine.
See se on ,et kuigi võistlustele minnes(vahet pole millistele) mõtled ,et võtan vabalt ja rahulikult .Aga juhtub ikka see mis juhtuma peab ,et mõistus kaob ja kuulid jooksevad kolbas kokku,ehk võistlushasart haarab sind endasse.
Tore ,et paap suutis siiski üle pingutamatta sellise tulemuseni jõuda.
Edu siis slaalomil ja samasugust külma närvi.


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10