Olen rääkinud vajadusest ja huvist SIV PPG kliiniku järgi ja väljendanud soovi seda korraldad Ristnas, kus tingimused on lausa ideaalilähedased.
Teatavasti pole meil sellist kursust võimalik naljalt kuskil mujal maailmas teha sest oma mootori transport lennukiga on pea võimatu, samas tavaline PG SIV kursus, isegi kui selle järele kuhugi kohale lennata, ei ole võrreldav ega samaväärne.
Nüüd olen ettevalmistustega seal maal, et eisimesed PPG SIV kursused (muide kogu skandinaavias) võiksid toimuda Paradiisirannas Juuni esimesel poolel.
Instruktori leidmine oli ääretult keerukas kuna tingimuseks olid peale PPG ka reflex varjude SIV kogemus ja selliseid instruktoreid on maailmas ääretult vähe. Läbirääkimised üle kogu universumi on viinud tulemusele, kus instruktor tuleks Kanadast, vastab igati tingimustele ja omab isegi Chris Santacroce soovitusi.
Plaanis oleks pakkuda osalejatele 5-7 päevane põnev programm, mis sisaldab nii olulisi SIV manöövreid kui ACRO aluseid, seda kõike nii teoorias kui praktikas, igaühele individuaalselt jõukohasel tasandil ning koos videoanalüüsi võimalusega. Loomulikult raskusastme valik ja arengutempo jääb igaühe oma otsustada ja kedagi ei sunnita millekski.
Kuna toimumiskoht on suht äärealal, peaks pakett sisaldama ka tasemel majutuse koos sauna, dushi jmt. ning tasemel toitlustuse (fullboard), samuti tingimused ja varustuse nii videosalvestusteks kui läbivaatusteks ja teoreetilisteks sessioonideks.
Kõige olulisem on muidugi toimiv päästesüsteem ja õnneks on meil selles osas päris suured kogemused, tehnika ja varustus. Lisaks vajavad kõik osalejad päästeveste, kalipsosid jms. varustust.
Eeltingimused osalejatele (esialgsed):
Inglise k. oskus
Lennukogemus vähemalt 50 tundi
Oma põhivarustus, soovitavalt varuvariantidega
Toimiv reserv
Võimalusel Agama päästesüsteem
Kuna osaleda soovijaid on juba ainult kuulujuttude põhjal olnud mitmeid, pole võimatu, et toimub kaks kursust järjest ning saame kaasata ka soovijaid soomest, lätist, rootsist, venemaalt ja mujalt. Sel juhul võib hind isegi veidi langeda.
Enne aga kui naabritele hakata midagi pakkuma, oleks vaja selgitada kohalik huvi, et seda võimalust eelkõige meie oma pilootidele pakkuda.
Seetõttu vajan kiiret tagasisidet kõigilt asjahuvilistelt keda selline kursus huvitab.
Nagu arvata võib, läheb see üritus päris kulukaks ja maksumus ühe osaleja kohta kipub 200.- euro kanti päevas.
Kui palju oleks sellistel tingimustel reaalseid osalejaid?
Kas Juuni algus oleks sobiv? Kumb nädal?
Millised on erisoovid tingimuste ja programmi osas?
Ootan vastukaja kas minu mailile
paap@paap.ee või tel 50 51015 nädala jooksul, enne kui vabu kohti naaberriikidesse hakata pakkuma.