PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Neljapäev Nov 14, 2019 8:36 pm

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Reede Dets 25, 2015 5:25 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Väike jõuluüllatus kõigile pilootidele.

FAI CIMA-s toimusid Novembri istungil mitmed sisemised muutused.
Endine president RMH astus tagasi ja jäi aupresidendi rolli, samuti komisjonidesse, uueks presidendiks valiti sakslane Wolfgang Lintl ning sekretäriks meilegi hästi tuntud briti piloot Barney Townsend, esimene motovarjur CIMA Büroos läbi aegade.
See kõik annab lootust et edasi võib tulla muidki positiivseid muutusi.

Muu hulgas hääletati veel enne kõike muud ka meie ettepanekuid. Kuigi meie ise ei olnud kohal vaid esindatud vaid läbi briti volituse, läks slaalomi vee kohale viimise ettepanek täiega läbi, aeglase-kiire oma kahjuks mitte (veel on kasvuruumi).
Kõige olulisemana aga leidis toetust meie Enduro formaat ning meile kinnitatigi üllatuslikult õigus korraldada 2016 a

1-st FAI World Paramotor Endurance Cup 2016

Selge on see et tegu on suurima ja erakordseima motovarju võistlusega Eesti lennunduse ajaloos, mis toob kohale enneolematu osalejate hulga. Paljud olidki juba eelnevalt oma osavõtusoovist teatanud, sõltumata FAI staatusest, nüüd aga peaks kõigi klasside peale kokku olema mängus üle saja ekipaazhi.

Kuna saime päris vabad käed toimetamiseks, eesmärgiga tõestada formaadi elujõulisust FAI tasandil, ei ole ette näha mitte mingisuguseid CIMA poolseid takistusi.

Seoses sellega on tekkinud mitmeid huvitavaid ideid, m.h. kuidas ühendada toimuvasse formaati ka muid võistlusi.
Kindlasti jätkub Nordic Enduro, seekord siis juba teine võistlus omas sarjas. WLC arvestus oleks samuti lihtne ja loogiline.
Kuna aga formaat sisaldab piisavalt nii täpsus-, kui ökonoomiaelemente, võiks ühendada siia ka meie endi poolt algatatud BOPC, mis peaks 2016 Eesti korraldada olema, samuti tasuks kaaluda, kas oleks mõtet kasutada võimalust ja korraldada sama võistluse raames veel ka Eesti MV 2016. Veidi ehk tõesti uuel moel aga vahelduseks miks ka mitte?
Osavõtutingimusi õnnestub tõenäoliselt korrigeerida kõigile vastuvõetavaks.

Viimasel hetkel tehtud muudatuste kohaselt muutsime kooskõlas CIMA-ga kuupäevi ja et mitte sisse sõita Hispaania Slaalomi MM-le, tõime oma Enduro nädala võrra ettepoole, seega toimumise lõplik ajavahemik on nädalapikkune, 29. Mai kuni 5. Juuni, millele eelneb soovijatele veel paar trenni- ja saabumispäeva.

Oluline on kohe teadvustada, et sellise suurürituse puhul ei ole võimalik üldist kestvust lühendada, küll aga tuleb sisse kindlasti mingi puhkepäev või isegi kaks, palju sõltub ilmast, mida muidugi täpselt ette ei tea. Samuti võib kaaluda näiteks EMV ja BOPC puhul hilisemat algust, mis aga tähendab et hiljem saabujad ei ole WPEC ja Nordic formaatides võrdses konkurentsis varem tulnutega. Ise ma seda ei pooldaks.

Lisainfot tuleb varsti aga põhiline on juba ammu üleval: https://www.facebook.com/EstPPA/


Küsige kui miskit segaseks jäi ja andke omi mõtteid, praegu on õige aeg teha veel mistahes täiendusi ja muudatusi.

Häid jõule.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Teisipäev Dets 29, 2015 10:02 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 43
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Head aastalõppu!

Huvitavad uudised enduro osas. Omalt poolt kavatsen panustada ettevalmistusse niipalju kui võimalik, osaleda ka. Tänud neile kes asja niikaugele viisid, Paabule eelkõige ja Otile ka. Saarlastel läheb siis elu kibedaks, jõudu korraldamisel!

Indrek


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Jaan 08, 2016 11:51 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 28, 2009 6:44 pm
Postitusi: 19
Plaanin ka kindlasti osaleda.
Millal registreerimine avatakse?

Lauri


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Jaan 08, 2016 4:42 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Registreerimine algas olude sunnil juba enne CIMA otsust ja juba siis oli lisaks kohalikele pilootidele kindlaid tulijaid nii Soomest kui Rootsist, kokku ligi 20 pilooti algatuseks.
Elevus on aga nüüd üleval ka mujal ja päringuid ning tuge tuleb igalt poolt üle maailma.

Eelregistreerimiseks aitab esialgu kui saata minu mailile paap@paap.ee oma osavõtusoov (mõned on seda juba teinud) koos nime ja tel nr-ga ja edasise kohta annan peagi teada. Püüame muidugi kindlustada et keegi kohalikest ei peaks kõrvale jääma ja nagu juba öeldud, rakendame soodustusi ETL liikmetele, lisaks püüaks ürituse nii ökonoomseks ajada et ühendatud võistluste korral ei tekiks osalejatele lisakulusid.

Huvitav oleks siiski kuulda seisukohti võistluste ühendamise kohta.
Sellist otsust ma kindlasti iseseisvalt ei langeta ja kui pilootidelt initsiatiivi ega toetust ei tule, siis mingit liitmist ei toimu.
Sel juhul muidugi tekib mul küsimus et kes, kus ja kuidas korraldab BOPC 2016 kui EMV korraldaminegi on keeruliseks kujunenud ???
Mina panen seekord kogu oma auru kindlasti vaid sellele endurole ja vaevalt et muudes üritustes sel hooajal suudan abiks olla.

Viimane info on meie FB-s ka üleval ja seal on põhiline juba inglise keeles näha: https://www.facebook.com/EstPPA/

Sama info läks veel mitmetesse rahvusvahelistesse gruppidesse ja sumin on juba päris suur, ütleks et paisuv.
Püüan teid asjade käiguga kursis hoida.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Mai 05, 2016 1:36 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Tervitused kõigile lenduritele ja nende kaaslastele.

Mul on heameel teatada et Endurot on asunud toetama ka ilmaprognoosid sest lubatakse lausa kuumalainet, mis tähendab ilmselt ka lõunakaare tuuli.

Meenutan, et seekord on lisaks Nordic sarjale tegu FAI ametliku maailmakarika võistlusega, mis võimalik et jääbki ainulaadseks ja ühekordseks ajalooliseks FAI avasündmuseks, kuna on reaalne võimalus et see formaat jätkub edaspidi FAI Enduro Meistrivõistluste sarjana juba kõikjal üle maailma ja muutubki üheks FAI standardiks klassikaliste võistluste ja slaalomi kõrval, just nii nagu olekski kohane.

Selle kõige juures pean rõhutama et just selline võistlusformaat on parimaks tõukelauaks ka kõigile neile kes veel üldse võistelnud polegi kuid huvituvad ning soovivad oma oskusi ja teadmisi motovarjuspordis parandada ja edasi arendada. Nii mõnigi on just sellelt ürituselt saanud esimesed ja unustamatud kogemused ning külge päris positiivse pisiku, lisaks veel isegi arvestatavaid kohti.

Nüüdseks on tuleva Enduro võistluse materjalid ka eppa.ee lehel
http://eppa.ee/index.php?sisutekst=2&al ... 128&lang=0
Soovitan tutvuda kes veel ei ole jõudnud.

Siin on viimane määruste versioon ka otselingina
https://www.dropbox.com/s/hmq715vml5wdc ... 4.pdf?dl=0

Kaardil tuleb väikeseid parandusi ja täpsustusi aga üldjoontes saab see olema väga sarnane eelmisega, peagi paneme ka selle üles, seni aga võib tutvuda olemasolevaga.
http://eppa.ee/index.php?sisutekst=2&al ... 129&lang=0
Samal lehel on ka suur kaart saadaval (57 MB), kus on võimalik teha juba tõhusat eeltööd nii kontrollpunktide asukohtade kui võimalike stardi- ja maandumisvõimaluste osas. Kui Google Earth ka kõrvale võtta, saab täieliku ettekujutuse olukorrast ja maastikust ning võib juba virtuaalselt võistlustulle siseneda. See ongi muide parim ettevalmistus võistlusteks.

Osavõtutasudest.
Osavõtutasude soodustähtajad on tänaseks kahjuks küll möödas kuid nii mõnedki kasutasid seda võimalust õigeaegselt ja regasid end juba jaanuaris, õige tegu.
Lohutuseks teistele leidsime võimaluse pikendada viimast soodustähtaega kuni 15. Maini. Kõigile on kergem ja soodsam kui regamist ei jäeta viimasele minutile.
Kui midagi osavõtutasude osas selgitamist vajab, võtke minuga ühendust ja seletan täpsemalt, et kõik ETL soodustused saaks ikka ka arvestatud.

Nüüd on oluline teada, et juhul kui mõni piloot ei saa kogu võistlusperioodi vältel osaleda või saab üldse kohale tulla näiteks vaid paariks päevaks, siis ka see on võimalik ja kindlasti tervitatav. Muidugi kannatab sel juhul tulemus proportsionaalselt aga osavõtt on kindlasti sellel üritusel olulisem kui tulemus, seda enam et pole välistatud ka mõni puhke ja hoolduspäev, mis olukorda kindlasti tasandab.
Selliseid eriolukordi püüame lahendada juhtumipõhiselt ja kõiki keda see puudutab, palun võtta minuga esimesel võimalusel ühendust ning püüame leida sellise lahenduse et keegi ei peaks kõrvale jääma kes vähegi saab ja tahab selles tsirkuses osaleda.
Ka osad soomlased näiteks saabuvad alles Teisip. ja peavad juba Laup. lahkuma aga kogu kohaloldud aja põrutavad kindlasti täiega.

Olen teadlik, et paljudele on see 1 nädala pikkune periood ülejõu käivalt pikk, samas peame arvestama et rahvusvahelist võistlust ei ole mõeldav vaid nädalalõpul korraldada. Muidugi pole meie poolt just kuigi esinduslik kui kuskilt kaugelt leitakse kohaletulekuks nii vahendeid, aega kui võimalusi aga kohalikud piloodid osalevad vaid episoodiliselt, sest pole õigeaegselt suutnud oma harrastust planeerida. Õnneks asi siiski nii hull ei ole ja arvestatav osa Eesti piloote on täiega stardijoonel algusest lõpuni.
Põnevuse aste on enduros nagu teada selline, et kes korra on osalenud, see naljalt kõrvale ei taha jääda.
Loodame seekord peavõidu siiski Eestisse tuua, kuigi möödunudaasta võitja Antti Lauttamus (FIN) on kohal ja üritab iga hinna eest tiitlit kaitsta.
Meeskondliku arvestusega võib ka raskeks minna kui soomlasi väga palju kohale tuleb aga seda põnevam.

Mõned positiivsed muudatused puudutavad majutust ja kogu võistluskeskuse paiknemist.

Tänu möödunud aasta võistluste käigus mõnede pilootide poolt tekitatud võlgnevustele buffet-toitlustuses, ei ole meil tõenäoliselt sel aastal võimalik kasutada Merineitsi majutust. Püüame sellegi olukorra lõpuks lahendada ja kui keegi suudab midagi lähemalt meenutada ja ära klaarida, oleks kena, lõplik lahend selgub aga vist alles viimasel hetkel.

See-eest aga oleme seekord teinud hea diili Johan SPA hotelliga, kus meie kasutuses on ka kogu keldrikorruse konverentsikeskus. Sinna teeme võistluskeskuse ja lobby kus on hea jooksvalt ka muljetada ja kogemusi vahetada.
Kohe kõrval on Lounge baar kus saab õhtul nii süüa kui juua.
Samasse tuleb scoring keskus, briifingud, koosolekud ja kogu info koos kaartide ja suure TV ekraaniga.
Oleme selles hotellis ka varem kunagi ööbinud ja kui mõni mäletab suht kitsaid parkimistingimusi, siis ka see saab lahendatud sest meie jaoks tekitatakse spetsiaalne lisaparkla otse akende alla hotelli taha. Lisaks on muidugi kasutada ka kogu lai tänav, nii et ruumipuudust ei tule.

Majutus äsja remonditud hotelli osas sisaldab rikkalikku hommikusööki meile sobivatel aegadel, samuti pakutakse seal sujuva graafikuga soodsat lõunat kõigile võistlustel osalejatele.

Majutus kahestes tubades on kõigile osalejatele soodushinnaga 25.- EUR öö inimese kohta. Kes soovib täpsemalt hotelliga tutvust teha, vaadake
http://www.johan.ee/#!main-page/cj9p
http://booking.com/5d643766cf3f

Ilmselt tasub mõelda tõsiselt kogu pere, sõprade ja kaaslaste kaasavõtmise peale, sest tingimused on väga head, hubase SPA kasutus koos basseini, saunade ja mullivanniga on piiramata kõigile majutujatele ja SPA-s on isegi välibassein, rääkimata kõikvõimalikest muudest wellness ja iluteenustest. Lisame siia tohutu valiku kenasid ja häid söögikohti Kuressaares ja puhkus koos väikese sportliku elemendiga hakkabki ilmet võtma.
Loomulikult kaaslast võib võistlustel ka muidu vaja minna, eriti kui on olemas sobiv saateauto ja juhioskused, samas pole see kindlasti tulemuse tegemisel määrav ja meil on ridamisi näiteid kus väga hea tulemus on tehtud ilma igasuguse saateautota, puhtalt korraliku lennuplaneerimise tulemusena.
Soomlased ja Rootslased on juba omad majutused sellesse hotelli ära broneerinud ja möll tuleb kõvem kui kunagi varem.

Juhul kui siiski keegi otsib mingit muud ja soodsamat majutust, on ka see ehk võimalik aga isegi sel juhul soovitan Mirelli abi kasutada sest temale on koondunud kogu majutuse info ja ta suudab kõiki soove käsitleda ka tervikuna. mirell@murakas.ee

Minu kontaktid:
paap@paap.ee
50 51015
Skype: p4kop4ko

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Reede Mai 06, 2016 10:28 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Määruste täiendus.

Kooskõlas võistlusmäärustega ning tulles vastu pilootide soovidele, kelle osavõtt on ajaliselt piiratud, teeme määrustesse järgmise täienduse.

Kogu võistlusperioodi jooksul on igale piloodile ette nähtud üks lennuvaba päev, kas ilmastikulistel vm. põhjustel.
Selle puhkepäeva võib iga osalev piloot valida iseseisvalt ja otsustada selle otstarbe omal äranägemisel, kas hoolduseks, puhkuseks, ilmast tingituna või lihtsalt parema ajaplaneerimise huvides. Lõplik valik kajastub piloodi poolt esitatavates deklaratsioonides. Deklaratsioonide esitamise korda tutvustatakse põhjalikult briifingul.

Sellise täiendusega tekib võistlejatel rohkem valikuid oma aja planeerimisel, samuti tekib võimalus osaleda tippkonkurentsis ka juhul kui kogu võistlusperioodil ei õnnestu mingil põhjusel kohal olla.

Edukaid lende.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 18, 2016 11:32 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Infobülletään.

Määruste täiendus.

Vastu tulles kõigile pilootidele, kelle osalemine on ajaliselt piiratud, viiakse määrustesse sisse järgmine täiendus:

Nordic Enduro tulemuste arvestusse lähevad kogu võistlusperioodist vaid 3 parima päeva tulemused.

Täiendus võimaldab pilootidel paindlikumalt sobitada omi võimalusi võistlusnädalasse ja planeerida paremini oma ajakasutust. Seega on võimalik olla tippkonkurentsis vaid 3 päevase osalusega ning isegi paari päevaga teha arvestatav tulemus.

Maailma Karikavõistluste arvestusse lähevad 6-st võistluspäevast viie tulemused piloodi omal valikul.

Osavõtutasud on proportsionaalsed, sõltuvalt osaletud võistluspäevade arvust.

Majutusinfo.
Kõigile seni registreerunutele on soodusmajutus koos kõigi lisadega kindlustatud kuid viimasel hetkel laekunud sooviavalduste rahuldamisel võib tekkida raskusi nii kohtade kui soodustustega. Seetõttu on väga soovitav oma majutussoovidest kiiresti teada anda, kes seda veel teinud ei ole. Püüame teha kõik endast sõltuva et kogu seltskond majutuks kompaktselt ühes kohas.

PS: Võistlus on suure tõenäosusega viimane omataoline Eestis kuna eesmärgiks on viia see FAI formaat edaspidi laia maailma ning Nordicu korraldus kas Soome või Rootsi.
Nordic Endurole on valmimas ka kena rändkarikas.

Kasutage võimalust osaleda ajaloolisel ja kordumatul lennuvõistlusel.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev Mai 23, 2016 2:29 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Läheb põnevaks.

Seni tundus et pikk võistlusperiood, mis välisvõistlejatele on määrava tähtsusega, saab paljudele kohalikele pilootidele takistuseks ja kärbib osalejaid. Nüüd aga, eriti peale viimaseid määruste täiendusi ja tekkinud valikuvabadust, selgub et selline korraldus hoopis soodustab osavõttu.
Nimelt, toimub võistlus teatavasti Esmaspäevast kuni Laupäevani ja Nordicu arvestusse lähevad vaid kolme parima võistluspäeva tulemused.
Mõni saab vaid nädalalõpul, mõni keskel aga mõni hoopis nädala algul ja kokkuvõttes suudavad kõik kes vähegi soovivad, leida omale sobiva aja ja siiski võistlusel täiega osaleda.
Kui nüüd kellelgi on ajaga eriti kitsas, võib ju lausa praamilt maha sõites otsida lähima stardiplatsi ja asuda koheselt võistlustulle.
Sel juhul muidugi eeldame et varasem kogemus on piisav ja erilist briifingut vaja ei ole, samas oleme innovatiivsed ja paindlikud ning suudame esmase briifingu ning registreerimise kasvõi tel teel läbi viia.
Kes soovib sellisel ootamatul kujul võistlustulle söösta, peaks muidugi eelnevalt kindlustama endale loggeri ja võistluskaardi olemasolu.
Muid olulisi takistusi polegi, andke vaid oma plaanidest varakult teada.
Loodame siiski vahepeal kuskil kõik kokku saada ka.

Tuld!

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 25, 2016 8:13 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Viimased prognoosid näitavad suurepäraseid lennuilmu kogu perioodiks.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Mai 26, 2016 11:45 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Värskeid uudiseid.

Täna saabus kinnitus, et võistlustele on saabumas terve tiim Saudi Araabiast. Kohale jõuavad juba Laupäeval.

See saab olema neile omamoodi väljakutse ja samas tohutult efektiivne navigatsiooni treening, sest teatavasti sealkandis polegi võimalik navigatsiooniga tegeleda ega seda treenida sest lihtsalt pole, mille järgi. Kõikjal on vaid lõputud liivadüünid ilma mistahes pidepunktideta, rääkimata taimestikust, mida sa seal navigeerid.
Nüüd aga pääsevad nad tõeliselt põnevale ja atraktiivsele maastikule - ja kohe võistlustulle.

Olen päris hästi kursis Quatari meeskonna käekäiguga samas piirkonnast ja nende treeningkorraldusega, seetõttu võin juba ette garanteerida et see võistlus saab olema kõigile väga lõbus ja õpetlik.

Hoidke nüüd Eesti lippu kõrgel.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Laupäev Mai 28, 2016 2:03 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Rootslased juba kohal ja kohe trenni.
Saudid saabuvad õhtul ja homme saab juba nalja.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev Mai 30, 2016 11:57 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Pressiteade
Maailma karikavõistlused motovarjuspordis Saaremaal
Paap Kõlar

Saaremaal algasid täna Eesti Tiibvarjuspordi Liidu poolt korraldatavad põnevad lennuvõistlused, mis on saarel muutunud juba omamoodi traditsiooniks.
Tegu on eriti atraktiivse spordialaga, mille keskmes on motovari, mida rahvakeeles ka karlssoniks kutsutakse. Tõesti, mootor koos pöörleva propelleriga on piloodil seljas, kuid reaalses elus sellest siiski lendamiseks ei piisa, pea kohal on ka tiibvari, mis tagabki tegeliku õhuspüsimise, manööverdusvõime ning turvalisuse.
Saarlastele peaksid sellised õhusõidukid juba päris hästi teada olema, kuna neid aparaate on olnud siinkandis näha regulaarselt juba mitu kevadsuve järjest ning reeglina osalevad neil võistlustel ka kohalikud piloodid, kelle hulgast tuntum ehk kohalik estraaditäht Taniel Vares, kes põnevast spordialast kindlasti ka oma lauljakarjäärile inspiratsiooni ammutab.
Võistlusformaadiks on sellel võistlusel päris uudne, eestlaste endi poolt väljatöötatud ja tänaseks ka rahvusvahelise lennuföderatsiooni poolt heakskiidu pälvinud kestvuslend,
ametliku nimetusega Esimesed FAI Maailma Motovarju Enduro Karikavõistlused.
Lisaks toimub seekordne lennuenduro veel ka Nordic sarjas ja sellisena Saaremaal juba 3. korda.
Seni on võidud jäänud peamiselt Eesti tipp-pilootidele, nagu Ott Maaten ja Paap Kõlar, kuid möödunud aasta võit läks Soome noorele talendile Antti Lauttamusele.
Seekord on konkurents aga veelgi tihedam kuna lisaks soomlastele ja eestlastele osalevad ka rootslased, üllatuskülalistena aga on saabunud ja juba võistlustules terve motovarjurite võistkond Saudi Araabiast.

Võistlusnädal.
Võistlusnädal algas täna, Esmasp. 30. Mail ja kestab kuni Laupäevani, 4. Juunini.
Võistlusala hõlmab kogu Saaremaad ja Muhumaad ning sisse jäävad isegi mõned põnevad laiud. Samas on teadlikult välja jäetud Vilsandi Rahvuspark ja Jaanalinnu farm Muhumaal, samuti Kuressaare Lennujaama teeninduspiirkond selle aktiivsetel tegevusaegadel.
Võistluste läbiviimiseks on valitud spetsiaalselt hiliskevadine aeg, mis sobib ilmade poolest reeglina lendamiseks kõige paremini, samas kogub turismihooaeg alles hoogu, teenindus ei ole veel üle koormatud ja põllud ning heinamaad on veel madalad, mis on sellel spordialal oluline.
Paljud võistlejad on saabunud koos peredega sest võistluse koostööpartner Johan SPA pakub lausa suurepäraseid tingimusi ka puhkamiseks. See hotell ongi saabuval nädalal omapäraseks võistluskeskuseks, kus vahepeal ka piisavalt puhata peaks saama.

Adrenaliin lakke.
Kestvuslennu võistlustel, kus iga piloot lendab päevas kuni 5 tundi ning tema põhiülesandeks on lennuorienteerumine ning erinevad vahemaandumised spetsiaalse kaardi alusel, tõuseb adrenaliinitase osalejatel kohati päris taevasse, seda enam et taolise kestvuslennu jooksul tuleb alati ette päris uskumatuid olukordi ja kummalisi vahejuhtumeid, mis kõik kiiret lahendamist vajavad. Kellel lõppeb kütus ootamatult, kellel veab tehnika alt ja tuleb sooritada hädamaandumine, kes aga vajab abi lihtsalt transpordi korraldusel.
Minul endal on tulnud ette ka selliseid situatsioone kus juba enne hädamaandumist kuhugi aida taha, on peremees väljas uudistamas ja mul on õnnestunud oma olukorrast ja vajadustest suuline ülevaade anda veel enne maandumist. Nii ongi juhtunud, et praktiliselt kohe kui jalad maad puudutavad, jookseb kohalik abivägi juba paigale kas vajalike tööriistade või kütusega. Olukord saabki niimoodi lahendatud veel enne kui ta õieti tekkinud on ning võistlus võib jätkuda täie hooga samast taluhoovist.
Enamasti ongi lennule kulutatud aeg väga kriitilise tähtsusega, seetõttu sõltub palju ka abipersonalist, tugisõidukitest ja juhuslike möödujate abivalmidusest. Samas ei ole põhjust karta mingit autodega kihutamist, sest kuigi lennul võib võistlejatel vägagi kiire olla, siis maandumiste ja startide vaheline aeg maapinnal pole võistlus ning kiirustamiseks puudub vajadus. Pigem tekib oskusliku ajaplaneerimise tulemusena võistlejatel võimalus lendude vahepeal hoopis tankida, puhata, keha kinnitada või lausa vahelduseks SPA-s lõõgastuda.
Väikese soovitusena ütleks saarlastele, et kui saabuval võistlusnädalal keegi imelik olend kuskil kummalises kohas juhtub maanduma, ei maksaks talle seda kohe pahaks panna, pigem tasuks uurida, kas on võimalik talle millegagi kasulik olla. Taoline abi on võistlusmäärustega igati lubatud ja lausa soovitatav ning kogu vaev saab piloodi poolt kindlasti korrektselt tasutud. Enamus välispiloote valdavad ka inglise keelt, seega suhtlemisraskusi ei tohiks ette tulla.
Võistlusi teenindav transport on enamasti märgistatud vastavate maatunnustega, et oleks lihtsam juba eemalt aru saada, kellega on tegu.

GPS tracking.
Saaremaa suurusel alal võib kergesti juhtuda et piloodid hajuvad suurele alale sedavõrd ära, et neid pole palja silmaga nähagi, kui just ei tea kust otsida.
Selleks et tõsta turvalisust ning et võistluste jälgimine suurel alal oleks kõigile soovijatele lihtsam ja tehnika-ajastule kohane, on enamus võistlejaid varustatud spetsiaalsete GPS träkkeritega, mis võimaldavad jälgida kogu võistlust otse üle interneti.
Metroteci poolt (www.metrotec.ee) välja töötatud kaasaegne lahendus ning vastavad seadmed näitavad ära võistlejate liikumise vastaval kaardipõhjal lausa sekundi täpsusega reaalajas aadressilt
http://metrotec.ee/SRV/EST/estppa/?l=EST
Peale edukaid esmakatsetusi on praegu sellel Metroteci lehel juba näha rootsi esipiloodi Olof Karlssoni tänased navigatsioonilennud kuid alates Teisipäeva pealelõunast peaks otseetrisse ilmuma enamiku osalejate lennutegevus.

Publikukatse.
Tasub teada, et just publiku huvi silmas pidades toimub Reede õhtul soodsa ilma korral atraktiivne publikukatse, kus on võimalik neid aparaate ning nende lendu päris lähedalt näha.
Orienteeruvalt vahemikus 20.00 - 22.00 saabuvad võistlejad lennates üle Kuressaare lossi ning sooritavad madallennul paar huvitavat ülesannet otse supelranna kõrval muruplatsil. Kavas on vigurlennud ümber pylonite, väike pallimäng pallide ja korviga otse lennult (nn. Parapall) ning lõpuks täpsusmaandumine.
See kõik on samuti võistluste oluline osa ja kõik on oodatud seda vaatemängu nautima, kuid pealtvaatajatel palume püsida ohutus kauguses, milleks on platsi ümbritsevad teed.

Tänud.
Lõpuks on põhjust kasutada võimalust ja tänada kõiki saarlasi kes on olnud mistahes kujul abiks senistel üritustel.
Mul endal näiteks õnnestus võita esimene Nordic Enduro 2014 a. suuresti tänu kohapealt päris juhuslikult leitud tublile autojuhile, kuid neid abilisi on olnud päris mitmeid teisigi ning üht või teistsugust abi on kasutanud pea kõik võistlejad.
Kui nüüd juhtub, et keegi soovib ka sel korral võistlejatele aktiivselt abiks olla, kas oma autojuhi oskuste, transpordivahendi, tehniliste oskuste või lausa remonditöökojaga, võib endast julgelt teada anda (kas tel. 50 51015 või paap@paap.ee) ja pole välistatud et seda abi võib vägagi vaja minna.
Samuti on oodatud kõik head ideed Saaremaa paremaks tutvustamiseks väliskülalistele. Näiteks pani Muhu Jaanalind just välja majutuspaketi koos teemakohase jaanalinnu munaga, samuti on auhinnalaual esindatud väljamaalastele vägagi eksootiline Pöide õlu. Tänusõnu väärivad veel Johan SPA, Metrotec, Red Bull, Ozone, Hiiumaa puutöö meister Tarmo Kytt, Jõhvi Tiibvarjuklubi, Eesti Tiibvarjuspordi Liit ja Surf Paradiis.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Esmaspäev Juun 06, 2016 12:38 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Seekordsed võistlused õnnestusid erakordselt hästi. Saame vaid kaasa tunda kõigile kes mingil põhjusel sellest möllust kõrvale jäid. GPS tracking tõestas end pidevalt ja päästis nii mõnegi kriitilise olukorra.
Järgmisel hooajal on väga tõenäoline et Nordic Endurance siirdub Rootsi Olandi saarele nädalalõpu üritusena ja World Endurance juba Maailma Meistrivõistlustena kas Saudi Araabias või kuskil mujal põnevas paigas.

Palun tutvuge kõigi materjalidega meie FB grupis https://www.facebook.com/EstPPA/.
Sealtkaudu on võimalik tutvuda ka kõigi võistlusträkkide ning muude materjalidega.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Pühapäev Juun 12, 2016 2:42 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Võistluste koondmaterjalid on saadaval ka lehel www.eppa.ee

Pildi- ja videomaterjalid leiduvad erinevate linkide alt.

https://www.dropbox.com/sh/040i862rhtmb ... JKjna?dl=0


https://www.youtube.com/watch?v=8o4g_BjWuww

https://www.youtube.com/watch?v=5eqxhKf25XI

https://www.youtube.com/watch?v=HZwLaZdAKlo

Lisa on tulemas, lõpuks teeme ka kokkuvõtva videomontaazhi.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Kolmapäev Juun 15, 2016 10:35 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Soomlaste tiimi pilte: https://www.flickr.com/photos/134958373 ... es/13pA47/

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 15 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10