PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Neljapäev Okt 17, 2019 5:39 am

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Saaremaa enduro 2012
PostitusPostitatud: Teisipäev Mai 29, 2012 1:08 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 43
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
kommentaarideks avatud..


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Kolmapäev Mai 30, 2012 8:45 am 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 43
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Võtsin oma peale kaardi koostamise ja punktide panemise. Tegelesin juba
kaardiga, lisan näidise. Mõõtkava tuleks 1:100 000 (1cm=1km). Enam vähem
sama alus mis eelmisel aastal, vahe on selles, et teed olid eelmisel aastal
valged, nüüd tumedad. Talud olid eelmisel aastal väikesed täpid, üksikud
majad, need ei paistnud hästi välja, nüüd tulevad asustusalad nagu
Otepäälgi olid. Veeobjekte ja rabasid on ka veidi rohkem kui eelmise aasta
kaardil. Metsa ja lageda vahekord on täpselt sama, mis eelmisel aastal.
Paneme sel aastal Muhu ka peale.
Küsimus oleks punktide võtmise täpsuse kohta, kas teha arvesseminevaks
raadiuseks 100m või mingi teine number? Minu arvates on 100m isegi liiga
palju, võiks olla ka 75m (läbimõõt 150m) - nõuaks natuke täpsemat
lendamist.. aga ootan tagasisidet, mida rahvas arvab. Lisatud ortofotol on
sisemine punane ring 75m raadiusega ja välimine 100m. Sarnased ortofotod
tulevad ka legendi lehtedele, väiksemas mõõdus, nagu tavaliselt.
Tuleb ka natuke mitmekesisemaid navivõimalusi, lisaks tavapärasele
punktijahile, vt. ussnavigatsioon näidisel.

Indrek


Paab ettepanekud:

metsad ja lagedad omavahel kontrastsemaks, vahepealsed alad, raiesmikud ja noorendikud keskmiseks vähemalt 100 m raadius, FAI-s oli vist rohkemgi (Diam 250)
vajalik selleks et minimiseerida gps võimalikku viga, muidu võiks ka 10 m raadiuse teha
indeksfotod ei tohi olla suuremad kui olid nüüd Otepääl, selgitav tekst hästi loetavalt kohe pildi all ja max arv pilte ühel A4-l, et oleks mugav kasutada terve lehena ja ka vajadusel alusele teipida.
kas pildid teha N-S suunaliselt või random - või ei avalda ?
ring ja keskpunkt peavad olema toekamad et selgelt eristuksid.
...sellega (peidetud punktid) läheb tulemuste arvestus muidugi mahukamaks, siis peab hakkama ka peidetud väravate ja nende kontrolliga mängima.
Tekivad ka kohustuslikud läbimisjärjekorrad mis ei pruugi ilmaga klappida.
Mida teised arvavad?
Kuskile võib ka mingeid lennukeelu alasid panna kust peab ümber lendama kui põhjust on (Vilsandi rp piir, jaanalinnufarm, lennujaam jms.) aga ka neid peab hakkama siis fikseerima ja kontrollima -peavalu kokkuvõtete tegemisel.
Kuna punkte on palju, peaks tulemused saama hästi kiirelt kätte.
Lihtsa lahenduse puhul nagu seni võiks kogu materjali juba varem kasvõi veebis avalikustada ja ka sina ise saaksid täiega osaleda sest kõik on võrdsetes tingimustes.

Paabu ettepanekute kohta:

* Metsad ja lagedad katsun saada kontrastsemaks;

* Vahepealsed alad (poollagedad, raiesmikud, noorendikud) ei tule välja selles mõõtkavas - kaardimaterjal pole ka piisavalt täpne selle jaoks. Otepää näitel: seal olipalju selliseid alasid, kus kaardil lage ja kraavid, tegelikkuses tihedad puuderead kraavide kohal - arusaadav oli ikkagi. Ka osa raiesmikke on uued mis ei kajastu maaameti kaardil, nii, et las jääb vast mets/lage kaardile, loetavam.

* Punkti raadiuse teen siis 100m;

* Indeksfotod teen u sama suured kui Otepääl (35x35mm) ja lehele tihedalt; keskpunkt ja ring loetavamaks; suund võiks vist olla ikka N-S;

* Peidetud punktid on tegelikult sama lihtsad kontrollida kui tavalised, panna need kontrollkaardile Googlesse ja vaadata lihtsalt, kas track läheb punktist piisavalt lähedalt mööda;

* Peidetud punktid on lühikesel alal, ei tohiks olla probleem, et ilmastik muutub kiiresti lähipiirkonnas. Peidetud punktide osakaal kõigi punktide kogusummast ei ületa 10%.

* Vilsandi lennukeeluala on juba kaardile kantud, samuti Kuressaare lennuvälja kontrollala; võib veel mingeid keelualasid kanda kui on ettepanekuid.

* Põnevam oleks võistluskaardid siiski briefingul kätte anda, mitte netti riputada, siis peab rajavaliku tegemisel rohkem pead murdma - see on ka võistluse osa :wink: . Oma rajakoostaja eelise ma tasakaalustaksin sellega, et minu puhul peidetud punktid (10%) arvesse ei lähe.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Juun 23, 2012 10:47 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Vahepeal näitas kõikvõimalikke ilmaüllatusi tulevaks nädalalõpuks aga nüüd on asi selginenud ja paistab et tulemas on eriti sobiv ilm. Kuiv ja soe ning vaikne erisuunaline tuul mis pakub taktikaks palju ruumi.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Juun 25, 2012 10:23 am 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 43
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Kaart ja rada on nüüd valmis. Jäänud on veel trükkimine. Nagu öeldud, on rajal võimalik läbida 100 kontrollpunkti + 7 peidetud punkti joonnavigatsioonil, kokku siis 107 punkti. Valikuid on palju, kes soovib kõik punktid läbi lennata ilma maapealse abita, peab arvestama vähemalt 700 km-ga linnulennult. Mõningase maapealse liikumisega tuleb u 100km vähem. Eelmisel aastal kogunes parematel 300-350km lendu GPS tracki järgi.
Nii et hakake mootoreid ja varje tuunima! 8)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Juul 02, 2012 3:58 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Juul 19, 2009 11:02 pm
Postitusi: 144
Asukoht: Kuressaare
tänud kõigile kes võtsid vaevaks kohale tulla. Loodetavasti jäid kõik rahule ja osalevad edaspidigi.
Kes ei osalenud võiksid välja pakkuda lahendusi, et võistlusformaat ka neile huvi pakuks ja võistlejaid ikka rohkem tuleks.

vares


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Juul 02, 2012 5:27 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Vabandan, et jälle osaleda ei õnnestunud - ehk järgmisel aastal ...!
Telekas näitas Tanieli reklaamklippi - vahva!
Aga nüüd kõige tähtsam, millest asjaosalised vaikivad - kus on edetabel?
Suren juba põnevusest :)
Jaanus

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Juul 02, 2012 7:46 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 269
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
Taniel.Ausalt ütlen, et navigatsiooni ülesanded mulle ei meeldi ja sellest tulenevalt...................
Krt kaks päeva ikka Oti sabas juba ei jõlgu :D :D


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Juul 03, 2012 9:18 am 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Juun 30, 2008 11:41 am
Postitusi: 69
Asukoht: Rõuge, Võrumaa
Jants kirjutas:
Vabandan, et jälle osaleda ei õnnestunud - ehk järgmisel aastal ...!
Telekas näitas Tanieli reklaamklippi - vahva!
Aga nüüd kõige tähtsam, millest asjaosalised vaikivad - kus on edetabel?
Suren juba põnevusest :)
Jaanus


Klipp ise on siin: http://www.tv3play.ee/play/276218
Super minu meelest!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Juul 03, 2012 9:51 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 249
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Väga kena ja meeleolukas telereportaaž TV3-s. Taniel on ikka tasemel, nii nagu ka Enduro võistluse korraldamisel.
Krdi hea oli tulla võistlema kui eeltöö ja olmeprobleemid on niivõrd mõnusalt ette ära korraldatud. Tule ainult perega kohale ja hea ilma korral lenda. Kui ei olnud ilma, siis ka sellele oli mõeldud - sai nautida esmaklassilist Spad. Ja seda kõike äärmiselt mõõduka osavõtutasu eest.
Igal juhul korraldajatele - Tanielile ja Matile - meeletud tänud, kõva käepigistus jnejnejne....

Panin tulemused ka kodulehele:
http://eppa.ee/index.php?sisutekst=10&lang=1

Võistlus oli eriti tasavägine - esimese päeva järel oli neljal piloodil praktiliselt võrdne tulemus. Teine päev tegi korrektiivid sisse eelkõige udu tõttu, mis sundis esialgselt plaanitud taktikat oluliselt muutma. Mulle tundus, et sellel võistlusel on oluline mitte niivõrd kiirus, kuivõrd paras keskmine kiirus, mis lubab suht. ökonoomselt lennata, mis omakorda pikendab lennuakent - ei pea sagedasti tankima. Iga maandumine, kasvõi lühiajaline, on tegelikkuses meeletu lennuaja kaotus. Targem on isegi lennata vastutuult, aga lennata....

Võistluse formaadis võiks küll korrektiive mõelda - eelkõige boonuspunktide lisamisega, mis vähendaks "abiauto" osakaalu. Sest olgem ausad - ega paljudel pole autot koos abilis(t)ega võimalik kaasa võtta. Seega peaks lisama boonuseid juhul kui starditakse ja maandutakse samas kohas, millega premeeritakse neid, kellel abiautot pole võimalik üldse kasutada.

Mina kasutasin väga vähe oma abimeeskonda: esimesel päeval viis naine mu Sõrve ja õhtul tuli kohustulikule maandumisplatsile vastu. Teisel päeval viis hommikul kohustuslikule stardiplatsile ja pärastlõunal korjas Orissaarest peale. Ülejäänud aja sõitis Kuressaares jalgrattaga ja leotas ennast Spa-s. Nii et ilma abiautota on ka võimalik võistelda.

Aga ootaks ettepanekuid.....
Ott

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Juul 03, 2012 11:39 am 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 43
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Ühinen Oti tunnustusega STK poolsete korraldajate aadressil. Eraldi tahaks meeles pidada Vanari kohtuniketiimi, kes entusiasmist jällegi võistlust maapealt jälgis ja öötundidel tracke gps-dest välja meelitas.

Minugi strateegia nägi 1.päeval välja üpris sarnane Oti omaga - Sõrvest tulema ja ringiga ühe vahetankimisega lennuväljale. Päeva lõpuks täitsa konkurentsivõimeline tulemus.
2. päev läks taktikaliselt untsu. Eeldasin sinisilmselt, et hommikune udu ja madal pilv hajuvad. Seda paraku niipea ei juhtunud Muhus, kuhu olin esimese ringi sättinud. Tagasi polnud ka mõtet tulla nii, et 1,5h kulus ilma ootamisele ja edasine pilve all, sees ja kohal seiklemisele. Sedasorti kogemused kaaluvad kesise lõpptulemuse üles! Lõpus sai veel hilinetud kah, minnes Saare põhjaosa punkte noppides liiga ahneks. Oleks ringid ära vahetanud - saare põhjaots enne ja Muhu pärast, oleks ehk 3.koht terendanud, paraku nii ei läinud.

Oti üleskutsele, vähendada maapealse abi osatähtsust, on mul vähemalt üks mõte järgmisteks kordadeks olemas: Paaris-, kolmik.- jne punktid, mille eest seekord boonust sai, võiksid viia kiirtena lennuväljast eemale eraldi suundadesse, mitte edasi tagasi üle lennuvälja, nagu seekord sai pandud. Samuti võiksid erinevad joonnavigatsiooniülesanded teha sedasama - viia ussina, sirgena vms. kujundina lennuväljast eemale eri suundadesse. Sel juhul oleks mõlemal päeval stiimulit vähemalt alustada või lõpetada lennuväljal.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Juul 03, 2012 12:17 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 43
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Formaadi täiendamise mõte.

Muude põhjuste kõrval jäetakse tulemata sellepärast, et ei taheta kahe päeva jooksul mootorile 10+ tundi valu anda. Selleks võiks olla eraldi paremusjärjestuse arvestus lühema kontrollaja nt. 3-5h jaoks. Aja võib ära kasutada kas ühe või kahe päeva jooksul, vastavalt võistleja soovile. See võimaldaks ka Aarel ja Heinol osaleda - üks ühel, teine teisel päeval, kohtunikutööd see ülemäära ei segaks. Lisanduksid ülejäänud mootorihoidjad...

Samasugune võistlusformaat on valikorienteerumises - rogainis. Kui näiteks põhidistantsi kontrollaeg on 8 või 24h, siis eraldi arvestus on 3h võistlus. Sealgi osaleb alati täitsa suur hulk rahvast.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Juul 03, 2012 10:15 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Vaatasingi eile juba EPPA kodukal tulemusi ja mõtisklesin, mille eest küll Indrek karistada sai.
Kartsin hullemat, et äkki lendas üle jaanalinnufarmi ja ajas vaesed linnud lendu :roll:
Aga kui lihtsalt natsa hiljaks jäi, siis seda saab ju järgmisel korral parandada!
Lendamisteni

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 18, 2012 12:16 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Juul 19, 2009 11:02 pm
Postitusi: 144
Asukoht: Kuressaare
ENDURO 2013 ???

Tervitus kõigile suurematele ja väiksematele asjapulkadele,

Tore, et saite hooaja lõpetatud ka ilma saarlasteta. Saarlased ei saanud kahjuks tulla, sest Hiiömaa oli mitu kuud röövömata ja vägistömöta...

Järgnev teema on hüpoteetiline ja ei eelda konstruktiivset arutelu, pigem mõtisklusi.

Minuni on jõudnud kinnitamata kuuldused, et järgmise aasta suvel peale jaanipäeva võib Kuressaare lennuväljal toimuda supermoto em sari. Tõenäolised kuupäevad võiksid olla 28.06 - 01.07.
Seoses sellega ka järgnev jutt.
Osavõtt endurost on olnud liiga vähene, et minul korraldajana mingit entusiasmi tekitada ja seda üldse uuesti vaevaks võtta korraldada. Kuid nüüd eelneva info valguses pean enda kohuseks siiski välja pakkuda mingi võimaluse, et järjepidevust hoida. Kas üldse teha endurot veel, ja kui jah, siis kas teha see samal ndl vahetusel supermotoga?
VÕite ise fantaseerida, et tõenäoliselt on rahvast saares tavalisest rohkem, saame demotada ja ehk ka soodus või tasuta pääsmed motole.
Tean et kuu aega enne on EM varjutamises ja pärast seda ei pruugi kellelgi pikka aega lennuisu olla. Kui siiski mingi soov on traditsiooni jätkata, siis, kas teha ümber reeglid, nagu eelmisel aastal sai välja pakutud, et tuleks lendama ka need kes ei viitsi tunde õhus lihtsalt kütet põletada ja oleks võimalus väärikat punktid saada ka muudel tingimustel?

Kui siiski on soovijaid, et seda võistlust teha veel, kas äkki seada miinimum osavõtjate arv? näiteks 10, sest ausõna 5-6 inimesega võistlus - noo ei viitsi teha enam.
Kas huvilisi võiks ka väljamaalaste hulgas rohkem olla, kui samal ajal on moto üritus?

olen info edastanud ja andke ettepanekutest teada. Peale kellegile ei käi, mul lihtsam kui ei toimu. Kuid samas kahju, kui mingi hea algatus enduro näol ära vajub.

parimat
Taniel


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Neljapäev Okt 18, 2012 2:13 pm 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 43
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Mina oleksin jatkuvalt nii osalemises kui kaarditegemises käsi.
10-st üks seega olemas..

kõike head!


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 14 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10