Kas toimub ka võistlusi motovarjudele?

Jah. Regulaarselt toimuvad Eesti meistrivõistlused, Baltimaade-, Euroopa-, Maailmameistrivõistlused, lisaks paljud muud rahvuslikud meistrivõistlused.

Mille peale võisteldakse?

Valdavalt võisteldakse klassikalises mitmevõistluse formaadis, kus võistlusharjutused on kolmes valdkonnas: täpsus, ökonoomsus ja navigatsioon. Võistluse jooksul toimub igas valdkonnas mitu erinevat ülesannet ning maksimaalse punktisumma kogunud võistleja ongi üldvõitja.

Viimastel aastatel peetaksi palju võistlusi ka spetsiifilistes formaatides. Näiteks toimuvad juba mitmendat aastat MM ja EM võistlused motovarju slaalomis (piloteerimistehnika). Samuti korraldatakse juba mitu hooaega Eesti Meistrivõistlusi kestvuslennu navigatsioonis (Saaremaa Enduro).

Millised on täpsusülesanded?

Täpsusülesanded on slaalomid, palliülesanded ja täpsusstardid ning -maandumised. Üldjuhul on slaalomid väga vaatemängulised - lennatakse ettemääratud kujundeid ümber täispuhutud pylonite, sealjuures piloteeritakse kiiruse peale väga madalal kõrgusel. Palliülesanded on samatüübilised kuid kujundite lendamise asemel peab piloot etteantud maa-alas ümber paigutama palle. Täpsusstardid on kiiruse ja tõhususe peale. Täpsusmaandumised, nii nagu sõna ise ütleb, on maandumise täpsuse peale. Sageli tehakse neid ülesandeid kombineeritult.

Photos: Aarno Isomäki

Millised on navigatsiooniülesanded?

Navigatsiooniülesanded toimuvad suurel maa-alal ning lennatakse kaardi järgi. Ettemääratud aja jooksul peab piloot läbima võimalikult palju ettemääratud punkte. Sageli on tegu peidetud, kombineeritud jne punktidega. Navigatsiooni puhul ei piisa ainult kiirusest vaid piloot peab oskama arvestada ilmaolusid, maastiku eripära, tuule suunda-tugevust ja vastavalt sellele planeerima optimaalseima marsruudi ülesande läbimiseks. Sageli kombineeritakse navigatsiooniülesannetes ökonoomsusülesannete elemente

Millised on ökonoomsusülesanded?

Ökonoomsusülesannetes e "säästuharjutustes" on eesmärgiks võimalikult vähe kütust kulutada. Piloot peab ettemääratud aja jooksul õhus püsimiseks kasutama maksimaalselt tõusvaid õhuvoole. Samuti peab piloot oskama seadistada oma mootorit jm tehnikat, et vähendada kütusekulu

Kes koordineerib võistlussporti?

Võistluste eestvedajad on tavaliselt harrastajad. Rahvusvahelisi võistlusi koordineerib ja sanktsioneerib FAI (www.fai.org). Erinevates riikides on lennuspordi koordineerimine erinev. Valdavalt teevad seda kohalikud lennuspordiühendused, -föderatsioonid. Eestis koordineerib lennusporti Eesti Lennuspordi Föderatsioon (www.lennusport.org)

Propeller OÜ

Email: info@propeller.ee
Tel: +37256234216