PROPELLER
https://www.propeller.ee/forum/

WPC 2012
https://www.propeller.ee/forum/viewtopic.php?f=10&t=676
1. leht 1-st

Autor:  Pako [ Teisipäev Sept 20, 2011 2:02 am ]
Teema pealkiri:  WPC 2012

Täna tuli info et MM 2012 toimub Hispaanias

Langeb kahjuks esialgu kokku Soome MV-ga.

Täpsem info siin:
http://wiki.fai.org/download/attachment ... PC2012.pdf

Kulud on päris suured:
Osavõtt 450.-
Lisaks transport jm.

Kas on huvilisi?
Varustuse peab sinna kuidagi maad mööda saatma, sõita on ca 4000 km
Ise muidugi lennukiga.

Aga ikkagi MM ja neid väga tihti sellel mandril ei korraldata.

Autor:  andrus [ Teisipäev Sept 20, 2011 8:51 am ]
Teema pealkiri: 

Päris põnev!
kas nüüd just võistlema minna aga kohale võiks küll minna kui pundi kokku saaks.

Autor:  Pako [ Neljapäev Sept 22, 2011 4:38 pm ]
Teema pealkiri: 

No mida seal niisama vahtida, kui juba kohale minna siis peaks ka osalema.
Saaks panna ehk kokku sellise seltskonna, et kõik kamad läheks mingi ühe bussiga + 2 juhti vahetustega sõitma ja kõik piloodid kes tahavad, saaksid otselennuga minna.
Kui meilt pole eriti minejaid, klopsiks kokku mingi seltskonna Soome-Eesti-Läti-Leedu.
Või üldse mingi suurem buss magamiskohtadega + järelhaagis varustusele ja kõik korraga peale, see oleks juba soodne ka.

Või saata varustus mingi rekaga ja ise lennates.

Kõik hakkab muidugi ikka sellest pihta et kes oleks minemas?

Saadan naaberriikidele ka info laiali, eks vaatame.

Saan varsti veel lisainfot kindlustuste jm kohta.

Autor:  peep [ Laupäev Sept 24, 2011 2:36 pm ]
Teema pealkiri: 

rekka transaga saaksin abiks olla ilmselt

Autor:  Pako [ Reede Dets 02, 2011 10:55 am ]
Teema pealkiri: 

Ilmunud on kohalikud määrused ja ülesannete kataloog.
See on huvitav materjal kust selgub üldine trend kuhu suunas kogu värk liigub.
Kindlasti kavatseme ka oma EPC 2012 võistlustel seda trendi järgida ja pigem isegi veelgi kaugemale minna ja ise trendi suunata. Selleks avaneb meil nüüd häid võimalusi.

Igatahes peaksime siitki mitmeid asju juba omadel võistlustel 2012 katsetama.

Ja muidugi, oleks ikka ülitähtis ka ise osalema minna.


Kataloog:
http://wiki.fai.org/download/attachment ... 0687198337

Määrused:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... NlZA&pli=1

Website:
https://sites.google.com/site/wpc2012spain/

Autor:  Pako [ Pühapäev Veebr 05, 2012 10:20 pm ]
Teema pealkiri: 

On alanud jaht soodsamatele lennupiletitele.
Kes suudab odavama variandi leida?
Riiast või Tallinnast.
Otselendu pole mõtet vist taga ajada, tundub et mingi vahemaandumisega oleks mõistlikum. Variandid läbi Frankfurdi, Barcelona, Amsterdami, Brüsseli jne.

Selgus veel üks huvitav moodus, otselennuga Barcelonasse ja sealt kiirrongiga 2,5 tundi Madriidi.

Edasi- tagasi pole kuigi raske leida mingied variante 240.- eest aga peaks ka sellest poole odavamalt saama kui hoolikalt otsida.

Autor:  Pako [ Neljapäev Mär 22, 2012 8:36 pm ]
Teema pealkiri: 

Siin on WPC võistlusala kaart.
Kõik oluline on peal.
Ehk on siin meie kaardikoostajatele midagi õpetlikku.

http://wpc2012.microlight.es/wp-content ... 100x70.pdf

Autor:  Jants [ Kolmapäev Aug 22, 2012 7:12 pm ]
Teema pealkiri: 

Paistab, et meie meestel läheb kõvaks rebimiseks.
Leidsin internetiavarustest
http://wpc2012.microlight.es/wp-content ... -Spain.pdf
Tundub, et 10.07.12 seisuga 118 osalejat.
Kas keegi meie meestest on midagi kuulnud?

Autor:  PISIKE [ Kolmapäev Aug 22, 2012 9:17 pm ]
Teema pealkiri: 

26 august ju alles esimene võistluspäev.

Praegu teevad trenni ja 25. viivad taara ära ja kohe võistlustulle :lol:

http://www.marugan2012.es/paramotor/

Autor:  Pako [ Laupäev Sept 08, 2012 8:16 pm ]
Teema pealkiri: 

Hakkame vaikselt toibuma ja ajutegevus ka taastuma.

Enne ametlikku algust toimus testiülesanne (navigatsioon piiratud kütusega) mis oli väga kasulik ja andis kohe mingi kogemuse kaardi tõlgendamisel. Ülol läks see meist kõige paremini. Tulemuse andis nii läbitud distants kui punktide arv.

Mina lendasin esimeses ametlikus ülesandes (Täpsusnavigatsioon) kõik ideaalselt aga kuna unustasin alumise kütuse kraani lahti, lõi pump kütust katkematult ülapaaki, suurem osa kütusest lahkus läbi ülemise paagi ventilatsioonitoru atmosfääri ja tegin outlandingu 5 km enne finishit sest kütus oli otsas, kuigi startisin täispaagiga - tore algus. Oleks vaid korra lennul üle õla vaadanud, oleks kohe taibanud milles asi aga oli nii hullult tegemist et ei olnud aega ümber vahtida, pilk oli kogu aeg maastikul ja kellal.

Neid "olekseid" võib iga võistleja jälle liita igale poole kus midagi puudu jäi ja iseennast kiruda. Tähtssm oleks hoopis enda jaoks järeldusi teha.

2. ülesanne (Puhas start ja keegel) läks aia taha kuna liinid takerdusid mingitesse okkalistesse taimedesse. Keegelmaandumisel suutsin oma varju hõredas õhus lähenedes paar korda ära varistada aga õnneks ka ruttu taastada - harjumatu ja mööda.

3. ülesandes (Puhas navigatsioon) oli plaan kõva nagu alati aga suutsin korra ära eksida, siis loobusin paarist punktist ja püüdsin finishipunkti võtta kui avastasin et aega on niipalju üle et jõuaksin ühe veel ära krahmata. Jõudsingi aga olin kogemata enne seda finishiraadiust puudutanud ja see läkski kohe kirja. Tühi töö.

5. ülesandes (kaheksa) lendasin ka esmakordselt pylonite vahel. Lugemine läks sassi nagu tavaliselt ja lõin ühe lisatoki, selle eest kohe - 20 %

6. ülesanne oli pindalakolmnurk - superlahe ülesanne kus nii kiiruse kui ökonoomia osakaal ka sees ja peab päris peenelt planeerima. Lisaks veel avatud aken koos tugeva ja langeva tuulega. Püüdsin kiirelt ära minna ja kohe allatuult, et ka kiirusepunkte saada. Oma ökonoomia kohta isegi läks hästi ja jõudsin täpselt viimase tilgaga koju tänu lisapudelile.

7. ülesanne (Ristikhein) läks kurvalt sest olin vaevalt startinud kui vända (või reduktori) laagrid hakkasid koledat häält tegema, tuurid langesid ja suuri vaevu suutsin meie telkide ette ära maanduda. Olime eelmisel õhtul just Üloga reduktori laagreid vahetanud sest mingi krudin oli sees aga tulemus jäi lennul testimata. Kuna mootori vahetus on lubatud ja startijate rivi ei onud veel lõppenud, tormasin kiirelt peakorraldajat otsima, et vahetus kooskõlastada. Õnnestuski ja startisin teistkordselt oma varumasinaga, sellel oli aga Lätist saadik süüde hiliseks keeratud et ökonoomiat saavutada ning seetõttu pöörded maas ning võimsus selline et vaevalt sain õhku peale pikka jooksmist. Sellisega muidugi PA pöördeid ei tee ja mul oli tegemist et mitte kurvides maad puudutada. Pidin võtma väga rahulikult ja tulemus oli ka vastav. Polegi enne Otile niimoodi kaotanud.

8. ülesanne (termika) oli põnev ja sain paaril korral isegi mootori välja lülitada. Morillas aga läks oma teed.

9. ülesandes selgus mulle alles tulemusi vaadates et ajaväravaid oli kokku vaid mõni, mina loll jälgisin liialt stopperit ja tegin omaarust täpseid aegu, samas läks paar väravat mööda. Siiski lõpetasin.

10. ülesanne (öko-distants) on üks kõige nõmedamaid ülesandeid kogu FAI kataloogis. Kuigi seal on mingi mängumaa erinevatel kurssidel sõltuvalt tuulest, võiks sama hästi mootorid testipinki panna ja mõõta, milline neist rohkem kulutab. Võistluse lõpupoole muutus oluliseks üldse mingid punktid kirja saada, mitte saada 0 ja mitte katkestada.

Parim saavutus oli meile kindlasti Oti 14. koht üldarvestuses, mille ta saavutas ühtlase ja stabiilse esinemisega, vältides nulle ja võtmata liigseid riske. Nii pidigi.

Oluline oli ka meeskondlik 7. koht, siiski eespool Itaaliast, Saksast, Venemaast, Jaapanist, Belgiast, Austriast jm.

Igal meist olid omad hädad aga kokkuvõttes oli kogemus kindlasti kasulik ja tekkis terve rida uusi ideid kuidas FAI võistlustel edaspidi paremini toime tulla.

Detailsemalt ehk tasuks teemat huvilistele valgustada hooaja lõpetamisel. Millest koosneb täiuslik navipakk, kuhu kinnitada stopper, kuidas mõõta täpselt viimaseid kütusejääke, kas pudel, peegel või midagi uut jms.?

Kui üritus oli lõpetatuks kuulutatud, jäi aega et erinevaid tiibasid katsetada ja esiotsa meeste tuuninguid uurida.

Eraldi äramärkimist väärib meie transporditiim kes kogu kola kohale ja tagasi toimetas. Mul oli kaasas 4 mootorit ja kolme nendest läks ka vaja, lisaks kogu varuosaladu millest ka teistele pidin juppe jagama. Üle midagi ei olnud, pigem jäi ikka millestki puudu. Väga hea oli et kamba peale suutsime lahendada väga mitmeid tõsiseid tehnilisi küsimusi. Eriti asendamatu oli Ülo kes praktiliselt kogu vaba aja aitas midagi teistel ehitada ja aretada, s.h. ka keerukamad tööd ja lisaks veel minu võrr.

Elasime teatavasti telkides - kogu mass osavõtjaid koos peredega. Meeletu laager. See oli siis parim mis selle ulmelise osavõtutasu eest pakuti - telkimisvõimalust.
Temp päeval kohati üle 35 C, öösel algul 14 C, siis 12 - 10 - 9 - 7 - jne. kuni lõpuks mõõdeti hommikul kell 7 temperatuuriks 2,5 C. Hullem kui siberis, koonduslaagris oleks ka mugavam olnud. Vedas neil kellel olid magamiskotid, minul mitte. Kuna elektrit õnneks oli, kütsin algul oma võrktelki halogeenprozektoriga ja oleks äärepealt telgi maha põletanud. Kui asi päris hulluks läks, kütsin iga tunni tagant kuumapuhuriga. Külmetasime siiski korralikult ja enne lõppu olime veidi tõbised. Õnneks saime Henriga peale lõpetamist paariks ööks sooja tuppa.
Süüa tõime kohalikust külapoest ja korra päevas sõime ka võistluspaiga buffet lauas.
Dushid ja WC-d olid küll olemas aga sooja vett, paberit jms kunagi ei jätkunud, ühesõnaga bardakk täielik. Esimestel päevadel kui väga kuuma oli, käisime isegi paar korda basseinis kuumarabandust jahutamas.
Nett oli olematu ja streikis pidevalt - nagu tavaliselt.
Telkidest stardiplatsini oli mitusada m maad. Kes bussiga, kes omade ratastega, mina üritasin kohati oma minivõrriga aga sellel tuli 3 x päevas kumme remontida sest okkad olid igal pool ja tegid oma töö. Sama häda oli kõigil traigimeestel ja laagrist lõppesid kiirelt nii kummipaigad kui liimid. Minu võrr jäi ka lõpuks seisma.
Eraldi peatüki võiks kirjutada India tiimist, kellega suurt telki jagasime. Saime naerda nii et kõhud olid kõverad. Sellest ehk hooaja lõpetamisel lähemalt.

Peale võistlusi avasime Henriga 1 päevase EPC 2013 teemalise office samas võistluskohas, kus veetsime pea kogu päeva nii korraldajate kui osalejatega suhtlemisele. Promosime oma tulevat võistlust, vastasime küsimustele, kogusime ideid ja kriitikat ning tegime ühiseid plaane paremaks korralduseks. Mitmeid selleteemalisi koosolekuid tegima ka juba varem ja ühe lausa kõigile osalejatele. Võin kinnitada, et huvi on suurem kui oskasime oodata, seda enam et meil oodatakse uut taset, eriti just tobedate FAI protseduuride suhtes, kütuse kaalumise jm. teemadel. Kavatsemegi mitmeid uuendusi rakendada ja ideid laekus palju.
Usun et osalejaid tuleb rohkem kui MM-le sest lisanduvad veel lähiriikide tiimid keda nüüd kohal ei olnud.

Autor:  ottmaaten20 [ Teisipäev Sept 11, 2012 3:49 pm ]
Teema pealkiri: 

Saadaval on ka videomaterjal, mille salvestasime MM-l ajavahemikul 25.08-01.09.2012.
MM Marugan 1. osa
MM Marugan 2. osa
MM Marugan 3. osa

Head vaatamist.

Autor:  Pako [ Teisipäev Jaan 29, 2013 10:15 pm ]
Teema pealkiri:  Re: WPC 2012

Veel üks tore kokkuvõttev video, seekord venelastelt.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... IuQjiF-vY#!

Autor:  Laurius [ Teisipäev Veebr 05, 2013 8:40 am ]
Teema pealkiri:  Re: WPC 2012

Väga mõnusa fiilinguga on see viimane video. Ja informatiivne.

Autor:  ottmaaten20 [ Pühapäev Veebr 24, 2013 1:56 am ]
Teema pealkiri:  Re: WPC 2012

Viimane video ei ole lihtsalt fiilinguga - see on professionaalne meistriteos nii kaameratöölt kui eelkõige montaaži ja järeltöötluse poolelt. Vaeva on tõsiselt nähtud, sest materjal millest film kokku lõigatud, on kindlasti meeletult mahukas. Ms aega salvestamisest kuni video lõpetamiseni on kulunud praktiliselt 5 kuud. Fakt ise annab juba tunnistust töö mahust.

Igatahes müts maha "Levitation-Левитация" ees.

1. leht 1-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/