Täna sain korraliku õppetunni ilmastiku hindamise tähtsuse osas.
Nimelt otsustasin õhtul võtta ette lennu Rõuge lähistelt Võru linna kohale, klõpsida mõned fotod ja seejärel maanduda linna taha heinamaale. Ilmateade hindas tuulevahemikuks 4-8 m/s. Päeval oli tuul pigem sinna 8 m kanti aga stardihetkeks vaibus 0 lähedale. Enne kui otsustasin stardi siiski ette võtta, püüdsin hinnata allatuulekursil läheneva pilvelaama olemust ja potentsiaalset ohtu turvalisusele. Kuna sihtmärk (Võru linn) jäi täpselt alla tuult ja pilvelaam "tuli peale" väga rahulikult, panin valmis oma tehnika ja startisin. Hästi õnnestunud stardist edasi oli rahulik aga alla tuult küllaltki kiire lend linna poole, hulk õnnestunud ja vähemõnnestunud pildijäädvustusi kuni otsustasin maanduda linnalähedasele heinamaale. Hetk enne veel olin üle linna Tamula järve pinda silmitsedes enda meelehärmiks avastanud sealt selged märgid pagilisest tuulest. Plaanisin kiiresti ca 300 m pealt alla tulla ja maanduda, seda enam et vihmapilv (nüüdseks ei olnud enam kahtlust, et peale veerev pilvemass toob korraliku saju) kippus ohtlikult lähedale. Ca 100 m peal ja sellest allpool oli selleks hetkeks keerutanud üles tugeva puhangulise tuule, mis loopis varju omatahtsi siia-sinna, üles ja alla. 60-70 m kõrgusel maapinnast otsustasin, et kui ma sekundi jooksul kukun kümmekond meetrit ja sealsamas võtan kõrgust 15 m, ei hakka ehku peale maandumist proovima. Perspektiiv murda jalad ei tundunud piisavalt atraktiivne. Gaas peale, ohutusse kõrgusse ja allatuult minema! Igatahes. Veerand tunni jooksul üritasin pilvemassi ees edumaad kasvatada, samas pidevalt (häda)maandumiseks piisavalt turvalist paika otsides. Maandumine õnnestus eeskujulikult kuigi tuuleiilid sasisid samas kõrval kaselatvasid üsna robustsel moel. Enda jaoks võtaksin kogu loo kokku tõdemusega, et enne startimist avalduvad kahtlused on väga oluline informatsioon stardiotsuse tegemisel ja sellest mööda vaadata on rangelt mittesoovituslik. Lõpetuseks pilt viimastest päikesekiirtest pilvelaama eelvägede vahel.
