PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Reede Mär 29, 2024 12:25 am

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Ohud maa lähedal lennates
PostitusPostitatud: Laupäev Juul 05, 2008 4:27 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 271
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
Kuna ilmad on siiani olnud väga tuulised on kahjuks häid lennupäevi suhteliselt vähe .Tavaliselt kannatabki ainult lennata õhtul alates kella kümnest kui päike loojub ja tuul vaibub.Nii ka 3.juulil.Startides oli tuul vaid 1-2m/s.Prognoos näitas et langeb veelgi.Kuna hea stardi plats on Pärnus V-Pärnu aasal ,kus on piisavalt ruumi. Siis on seal kandis lennatud ikka kõvasti ja võib nimetada seda lausa koduseks õhuruumiks.
Kuna tuult praktiliselt polnud siis oli ju hea maa ligidal tsillida.Tundsin ,et no on ikka lahe lasta.(seda tunnet ei saa kahjuks sõnadesse panna).
Järsku nägin enda ees tumedat triipu.Jõudsin gaasi anda ,varju pidureid tõmmata ja jalad ülesse enda ette tõsta.Napikalt üle lennates tuli meelde ,et selle koha peal oli kõrgepinge liin. See tume triip oli 3 jämedat elektri juhet mis tundusid ühena.Arvan ,et matustest jäi puudu pool meetrit.Sealt moraal.Et iialgi ei tohi kaotada valvsust.
Kuna seal kohas on palju lennatud siis ma ju teadsin sellest liinist aga....?
Muidugi oli juba videvik aga ikkagi ei tohi ennast unustada.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Juul 06, 2008 12:19 am 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Juun 30, 2008 11:41 am
Postitusi: 69
Asukoht: Rõuge, Võrumaa
Peaaegu oleks tekkinud ülimalt pingeline olukord :twisted: Lõpp hea, kõik hea!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Aug 22, 2008 8:52 am 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Okt 10, 2007 1:58 pm
Postitusi: 148
Asukoht: Janek Narusk, Jõhvi
Ja-ja. Need elektriliinid on ohtlikud küll.
Üks reaalne juhtum siinkandis - tehti pikemat lendu ja plaaniti maanduda mitte igapäevases kohas. Kõik nagu ikka... Koht vaadati eelnevalt üle ja lisaks ka enne maanduma asumist tiirutati, et parim koht leida. Aga ikkagi... Suund käes, jalad väidetavalt juba maad puudutanud - kui järsku mats ja selili nagu kilpkonn. Hiljem vaadates, siis tiib oli pannud otsaga õhukaablisse. Tulemus - õnneks ainult kõver raam.

_________________
Lendamisteni!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Reede Aug 22, 2008 9:16 am 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Okt 10, 2007 1:58 pm
Postitusi: 148
Asukoht: Janek Narusk, Jõhvi
Üks näide veel varju suuruse tunnetamise vajadusest õhus :!:
Ka reaalne ja jälle siinkandis :roll: , kuid siiski teine vennike.
Taheti kaeda vaatamisväärsusi ja tiirutati ümber vana veski. Jällegi mats - seekord riivati kõrvaga, kuid piisas ja tõmbas vastu seina. Õnneks jälle "happy end" - jäi rippuma. Kuna lendas üksi selles suunas, siis poleks teistel ka aimu olnud. Aga hea, et telefon oli kaasas (hea õppetund, kes pole veel mõistnud!) ja helistas, et tulge võtke alla.
Kohapeal sai veel poseeritud ja mitu fototki tehtud... :)

_________________
Lendamisteni!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Okt 22, 2011 9:07 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Sept 23, 2011 10:02 am
Postitusi: 10
elektriliinid mnjaaa. Eile lennates Sääse suunal tegi mootor kaks korda sellist turtsatust( mõtlesin korraks,et kas filter umbes) aga läks korralikult pöördesse ning ei pööranud sellele rohkem tähelepanu. Viiekate kohal lennates võtsin suuna Tamsalule kui mootor vait jäi. kõrgust oli nii 7,8 korruse jagu ja pilk otsis kiiruga sobiliku maandumispaika. Nii viiekast ja antennidest sain üle maja taga muruplats ja kitsas tänav( tänaval mõlemal suured puud)selge valik muruplats, laskun neetud el.liinid risti ees järsk pööre paremale ja kiiresti allapoole sest juba tulid aiamaad ja kasvuhooned kui märkasin ,et deem keegi on stop nupu alla vajutanud :) . Vajutus nupule-starterit- mootor läks poolest pöördest käima ja gaasi ja pidureid ning jalaga sai veel hernehimutisel riivaka vastu kolu ja juba oligi turvaliselt majadest kõrgemal :D . Kinnastega sõitmisel peab seda gaasi hooba natuke harjutama,et ei suretaks mootorit välja kogemata :) . Vot nõndaks siis

_________________
adrenaliin hoiab erksana :)


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Nov 19, 2012 12:02 am 
Eemal

Liitunud: Esmaspäev Aug 01, 2011 3:22 pm
Postitusi: 44
Asukoht: Tallinn, ida-Harjumaa
Õpetlik väljavõte logiraamatust.

17.11. L. Tõdvale lendama kl 12-ks. Täispilves ilm, pilved 250m peal, tuul lõuna-edel u 5m/s, vahepeal pisut tibutas. Esimene kord uus (remonditud) mootor, töötas kenasti, ainult tühikäigu põõrdeid ei saanud maha, kuigi kruvi keerasin edasi-tagasi, propeller kergelt keerles stardil. Startisin otse trimmide 4.kriipsu peal, start ok. Lendasin rahulikult ja mootorit säästes lagedate kohal u 50-100m, vahel ka maa lähedal, max kõrgus 200. Tuul oli ühtlane ja õhk suht rahulik, mõnede märgade kohtade peal kergelt loksutas. Lennutunne oli hea ja kindel. Poole tunni pärast hakkasin Tõdva poe poolt tagasi tulema ja omaarust hoidsin norm kõrgust 40-50m ja kaugust 150-200m metsaservast(h15-20m). Tuul oli metsa poolt u 45kraadi selle serva suhtes. Korra hoiatas ühe raielangi koha peal, u 150-200m metsaservast, s.t. oli nagu kerge rootor.. aga arvasin, et raielangilt tuli termiline erinevus vms. Siis aga, tuli järsku pauk.. st pauku polnud, aga ühel hetkel vari ei kandnud ja panin hea hooga maa poole. Olin jõudnud metsa nurgaga kohakuti, sellest u 150m kaugusele, see oli selja taga, nii et tagantjärele tarkus.. aga see hetk oli toimuv täielik üllatus. Selle nurga kohal ilmselt tuul muutus metsaservaga risti ja oligi 150m kaugusel ja 40-50m kõrgusel ROOTOR!!! Varju parem pool (kastid?) oli ilmselt koos, kuna keerasin 90+ kraadi paremale ja sisuliselt kukkusin u20-25m. Üles ma ei vaadanud, mõtlesin pigem, kuidas maaga kohtun.. et kas tõesti sellise kiirusega kohtungi?! Tunne just kõige parem polnud, kohtumine head ei tõotanud. Samas paanikat ei olnud, parema käega pumpasin kiiresti pidurit üles-alla, vasaku piduriga vist ka pisut, aga väiksema amplituudiga. Kui olin oma täisnurkse pöörde ära teinud ja 20-25m(tundus vähemalt) alla tulnud, hakkas vari peale sööstu jälle korralikult tööle ja 15-20m peal võttis horisontaalasendi sisse. Trimmid olid lahti. Pidureid ma sööstu ajal sisse ei tõmmanud, mitte rohkem kui õlgadeni, lennurežiim taastus ja õhk sellel kõrgusel ja kaugusel (metsast) kandis. Võibolla vajus veel miski 5m, igal juhul päris maa kohale ei kukkunud, varu jäi 10-15m.. Lendasin veel 5min, et mitte kehva emotsiooni pealt lõpetada, tegin ühe toutch-and-go ja maandusin ringiga väljalülitud mootoriga õiges kohas. Lennu aeg 35 min.
Moraal: R o o t o r e i d t u l e b k a r t a! Praegusel juhul oli tuul esialgu metsa poolt ja selle suund metsaservaga u 45 kraadi nii, et rootorist polnud märkigi. Kui oligi rootor, siis suht lähedal metsaserva taga ilmselt. Kui aga metsaserv tegi pöörde ja selle suund muutus tuule suunaga risti, siis rootor võimendus ja liikus servast kaugemale. Ja oligi platsis! U 40m kõrgusel ja 150m kaugusel metsaservast, mis polnud mingi kõrge mets, vaid tavaline. Tuul võis olla maapinnal 4-5m/s, puhangud 6.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Nov 19, 2012 10:47 pm 
Eemal

Liitunud: Kolmapäev Okt 10, 2007 1:58 pm
Postitusi: 148
Asukoht: Janek Narusk, Jõhvi
indrek kirjutas:
......Õpetlik väljavõte logiraamatust.....
Päris "lõbus" :shock: .
Kas vario oli ka kaasas; palju languskiiruseks tuli?

_________________
Lendamisteni!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Nov 20, 2012 7:47 am 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 271
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
Ise küll ei oleks seal olla tahtnud :shock:

Ma olen lennanud Tervise Paradiisi rootorisse.Varju seal kokku ei löönud kuna tuult oli mingi 1 m/s aga vastu maad virutas sellegi poolest.

Eks elu õpetab kus ja kuidas on hea lennata.

Lõpp hästi kõik hästi :D


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 8 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10