PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Kolmapäev Apr 24, 2024 1:14 am

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 2 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Talvine ohutus
PostitusPostitatud: Reede Dets 18, 2009 12:11 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 252
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Talv on saabunud ja sellel on lendajatele omad nüansid:

Suurim nüanss, mis meid puudutab on see, et õhk on tihedam ja sellel on omad positiivsed tagajärjed sh.
- mootor tõukab paremini : sama mootor, mis meile suvel tundub võimsuselt mannetuna üllatab meid talvel oma "võimsuse kasvuga"
- vari stardib paremini
- stardimaa on lühem

kuid on ka negatiivsed pooled:
- mootori käivitamine on komplitseeritum
- bensupumbad, voolikud võivad kergelt puruneda, praguneda
- mootoripadjad on vähem elastsemad
- NB! teatud udustes oludes vari võib lennu ajal jäätuda, mis on väga ohtlik. Kui tunnete et vari ei lenda enam nii nagu olete kogu aeg harjunud on aeg maanduda (vo. uuem Skytex -water repellent- ei jäätu aga "pead ei saa anda")

Igal juhul suurimad jamad ja ohud on seotud mootori käivitamise ja soojendamisega. Tegin soome Ilmailuliitto näidise alusel oma täiendustega
"Talvise turvalisuse teadaande"
kus on loetletud rida nõudeid ja soovitusi, mida tuleks arvesse võtta.
Kordamine on tarkuse ema!!

Teadaande saate laadida siit:
http://www.propeller.ee/kylaline/talvine_turvalisus_09.pdf

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Dets 22, 2009 7:09 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Üks tõsisemaid ohte on gaasi võimalik pealejäämine kas kohe käivitamisel või esimesel vajutusel peale käivitust tänu külmunud ülekannetele.
Tagajärjed on katastrofilised, eriti kui masin pole seljas või pole korralikult fikseeritud.
Mingi sümboolne toetamine käega ei aita midagi kui olukord tõsine - kõik edasine toimub hetkega ja täiesti kontrollimatult.

Seetõttu kontrollin ALATI talvel enne käivitust üle kogu gaasihoovastiku ning selle vaba käigu ja määrin trossi jm. hoovastiku osi sageli. Tähtis, et gaasihoob karburaatoril igal juhul liiguks tagasi algasendisse (tühikäik).

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 2 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10