PROPELLER
https://www.propeller.ee/forum/

KIHNU2013
https://www.propeller.ee/forum/viewtopic.php?f=7&t=762
1. leht 3-st

Autor:  andrus [ Teisipäev Juul 02, 2013 9:30 am ]
Teema pealkiri:  KIHNU2013

Nagu on meil traditsiooniks saanud lendame ka sellel aastal Kihnu.
06.07.2013 tuleb praeguse prognoosi järgi ilus ilm ja planeerime startida Pärnust kella 10.00
Kes on ühislennust huvitatud andke teada kas foorumis või otse mulle 5208990.

Autor:  Jants [ Teisipäev Juul 02, 2013 9:48 pm ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

Jah - eelnev registreerimine on ülioluline. Nagu kogemus näitab, on Kihnu vallutamine igal aastal pakkunud põnevaid elamusi ja kohtumisi huvitavate inimestega.
Enne reisi tuleb kokku leppida palju asju ja teha korralik planeerimine - kes võtab raha kaasa ja kes võtab varupropa ja keegi võiks veel tööriistakasti ka raami külge siduda.
Ja igaüks peaks arvestama veel päästevesti ning väikese bensiinikanistri kaasavõtmisega.
Igaks juhuks siin ka praamide sõidugraafikud: :lol:
http://www.veeteed.com/index.php?moodul ... 0&l=2&al=1
http://www.veeteed.com/index.php?moodul ... 0&l=2&al=2
Ega see ei pruugi tulla mingi lihtne lend :wink: !
Kohtumiseni laupäeval!

Autor:  PISIKE [ Kolmapäev Juul 03, 2013 5:53 am ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

Jepp, nii ta on.Igal eelneval aastal on mingit actionit saanud.Kas see on hea või halb ,jäägu asjaosaliste eneste otsustada.
Ja praamide liinigraafiku salvestamine või vähemalt sellega tutvumine ei ole mitte vale tegu :lol:

Autor:  andrus [ Reede Juul 05, 2013 10:14 am ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

Peame kurbusega teatama, et seoses halbade ilmastikuoludega jääb Kihnu vallutamine ära.
Teine katse on 20.07.2013. Seniks püüame kohapeal rakettide vahel slaalomit lennata.
Loodame, et need piloodid kes erinevatel põhjustel ei saanud homsel üritusel osaleda, saavad seda teha kahe nädala pärast.

Autor:  Pako [ Esmaspäev Juul 15, 2013 7:20 pm ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

Soovitan veel nädalakese edasi lükata. Praegu näitab prognoos päris kummalist nähtust just Laup. kus läheb järsult väga külmaks, sajab kogu päeva ja lisaks veel paugutab mingeid kummalisi pagisid põhjast.

Autor:  ottmaaten20 [ Neljapäev Juul 18, 2013 1:18 pm ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

20.07 näitab praeguse seisuga väga ebakindlat ilma. Saartel ja Liivi lahel puhub mehine tuul.
Tundub, et tuleb veel edasi lükata

Ott

Autor:  andrus [ Neljapäev Juul 18, 2013 2:22 pm ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

Tõesti näitab 20.07 loode tuult 16m/s. Sellise tuulega ei lenda isegi Pärnus lasta saanud vennad.
Lükkame veel nädala edasi. Järgmine stardipäev 27.07.2013

Autor:  Pako [ Neljapäev Juul 18, 2013 2:37 pm ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

27.07 näibki väga sobiv.

Autor:  PISIKE [ Neljapäev Juul 18, 2013 6:33 pm ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

Krt.mul lähevad afterparty õlled hapuks :lol: Peab vist uuesti poodi minema :roll:

Autor:  andrus [ Reede Juul 19, 2013 8:34 am ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

Mis selle õllega jamad võta kohe midagi sellist kus kõik käärimisprotsessid on lõppenud ja värk on destileeritud. :lol:

Autor:  ottmaaten20 [ Reede Juul 19, 2013 12:05 pm ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

Kui sügav on meri Manilaiu ja Kakra sääre vahelisel alal?
Kas sellele Kakra säärele saab ka maanduda või on see põhimõtteliselt välistatud? Sinna maandumise puhul kukub vari vist niikuinii merre?

Autor:  andrus [ Reede Juul 19, 2013 12:38 pm ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

Kui jääda üldsõnaliseks siis jalad ulatuvad põhja igal pool ja vari jääb veepeale ka (leiame sind õhtuks ülesse ja tirime välja) :lol:
Kui vahepeal hapnikuga probleeme ei teki saad pärast lennata ka.

Täpsemaid andmeid saab vaadata siit:Veeteede Ameti digitaalne navigatsioonikaart.
http://www.kipper.ee/index.php?option=c ... Itemid=114
Kui veetase on miinus 20cm on Kakra Säär väljas ja maandumine täiesti võimalik, vari võib muidugi märjaks saada.
Esimene kuiv punkt Kakra säärel on 80m/2 kaardipealt mõõdetuna(minuarust liiga suur täpsusmaandumise harjutamiseks. Startida on võimalik sealt igasuguse tuule suunaga! kõik on meretuuled)
Veetaset saab vaadata siit:
http://www.emhi.ee/index.php?ide=21,393,1341

Autor:  Jants [ Reede Juul 19, 2013 1:45 pm ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

Manilaiu ja sääre vahel on meri piisavalt sügav - jalad ulatuvad põhja vaid kalda ääres.
Säär on pikk ja laius varieerub sõltuvalt veetaseme kõrgusest. Kõrge vee puhul on ka suur osa säärest vee all.
Kas vari kukub merre või liivale - sõltub tuule suunast, kuiva maa laiusest maandumiskohas, piloodi osavusest varju maha laskmisel, õnnest jne.
Ilmselt küsid turvakaalutstest lähtuvalt.
Üks on selge - kõrgust peab olema piisavalt ja lennutrajektoor tuleb kujundada tuule suunast lähtuvalt, et ühele või teisele poole kuivale maale välja laugleks kui miskit juhtub.
Päästevest on igal juhul tungivalt soovitatav.
Jaanus

Autor:  Pako [ Reede Juul 19, 2013 2:22 pm ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

Kui mina sealt mõned aastad tagasi üle põrutasin, oli säär päris kitsas aga kohe oli selge et maanduda saab seal igal juhul ja kui peale maandumist möned sammud ise vette liikuda, saab tiiva ilusti kuivale toetada. Järgnevad hädavajalikud remonditööd ja revers start põlvini veest, ise küll veel ei proovinud. Liinid saavad küll veidi vett aga see lendu ei takista ja need kuivavad ruttu ka ära.
Tegin ise lihtsa eksperimendi ja lülitasin tagasiteel sääre tipus mootori välja. Tuul oli vist edelast. Vedas vabalt Manilaiule välja ja jäi veel varugi, kuigi kõrgust oli vaid kuskil 400 m juures ja algul tundus et pole lootustki. Manilaiul on maandumiskohtade valik suur aga kohalikud olevat osaliselt päris kurjad, eriti idapoolses asustamata otsas (okastraataiad jms.). Mandril aga on maandumiskoha leidmine paras pähkel kui just autoteele ei taha maanduda.

Autor:  Pako [ Reede Juul 19, 2013 3:34 pm ]
Teema pealkiri:  Re: KIHNU2013

Kui nüüd päris korrektne olla peaks varustusse kuuluma üle vee lendudel mitmeid olulisi asju:
1. Paukvest mootorile, mis kindlalt toimib ja piisavalt ka pilooti kannab või Agama
2. Lisaks päästevest piloodile juhuks kui Agamat ei ole. NB! Vest peab sel juhul kandma nii pilooti kui mootorit ja sellist ei ole lihtne leida. Lisaks näit. kraega vest ei kõlba. Tavaline veespordi vest lisab selja taha küll pehmendust kuid rikub täielikult istme balansi (hullem kui talvel). Paukvest aga ei pruugi näit istme rihmade all üldse toimida ja võib osutuda hoopis ohtlikuks sest pingutab rihmad lootusetult lukku, samas ei avane ise piisavalt et täit ujuvust anda. Kalipso parandaks ujuvust ja vastupidavuse aega vette sattudes kuid on lennul tülikas ja kohmakas.
3. Liinide lõikamise nuga juhuks kui piloot liinidess takerdub. See on sageli kõige tõsisem oht üldse vette maandumisel. Parem on selline mudel mis vajadusel ka vabaotsi ja istmerihmasid lõikab. Kinnitus rinnarihmal, mitte taskupõhjas. Selle stsenaariumi vältimiseks tuleks vette maanduda alati allatuult sest liinid jäävad siis pingule, piloot vabaks ja tiib säilitab pikalt ujuvuse.
4. Pooltühi paak et mootori ujuvust parandada.
5. Ujuk(värviline pudel) istme taskus koos piisava liiniga, mis jääks tähistama uppunud mootori asukohta vette maandumisel, muidugi ka oskus seda ujukit õigeaegselt lahti päästa
6. Istme rihmad lõdvad või isegi enamus lõksusid avatud, sõltuvalt istmest.
7. Igaks juhuks ka kogemus avada kõik lõksud õiges järjekorras kinnisilmi, pinge all ja veekeskkonnas.
8. Veekindel mobiil või mobiil veekindlas kotis, aku laetud, õige number juba ette valitud. Alternatiivselt veekindel raadioside.
9. Vajalikud varuosad ja tööriistad.
10. Täispuhutav päästeparv vms. koos päästevarustusega pikemateks ülelelendudeks (Soome, Rootsi jms.)
Nimekiri pole kindlasti täiuslik.

1. leht 3-st Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/