Olin vahepeal ära ja ei saanud selles elavas arutelus osaleda.
Peaksime hetkel rääkima peamiselt EPC 2013 kohavalikutest, see on ju kõige olulisem ja kõige probleemsem. Eestikad saab ka mujal korraldatud kui EPC koht ei sobi, kasvõi Riidajal. Mida aga sellega võidaksime, see on iseküsimus? Samas kohas peaks juba selle pärast korraldama et tutvuda ümbruskonnaga. See on korraldajamaa eelis mida tuleks kasutada, samuti peaks kontrollima kõigi süsteemide ja funktsioonide toimivust.
Siin pole isegi tähtis kes just korraldab, pigem on igasugune abi oodatud.
Lendama tasub kindlasti Türi kanti minna ja sobivaid põlde uurida nii maast kui õhust. Ise ma ei saa sinna kohale tulla aga mõned andmed siia panen, et asi selgemaks saaks.
Maaomanikuga juba rääkisin kohe möödunud pühapäeval ja tema poolt takistusi pole aga juhul kui mingi teine põld valida, on hoopis teised omanikud ja võimalik et ka Estonia ühistu oma suurte 100 ha põldudega.
S.t. et sealkandis tuleks lähtuda eelkõige põldude valikust ja siis vaadata edasi. Ei usu et maaomanike taha asi jääb. Tehke ka aerofotosid kui võimalik.
Kuna Veskisilla ise on teatanud oma max majutuslimiidi 36 in siis on ju selge et sinna normaalmajutust juurde ei tekita. See et nad 300 in toitlustavad pole üldse määrav.
Kahtlen kas karavanides soovitakse ööbida, samuti võib telkimine olla sel ajal öösiti veel jahe.
Pikema telkimsega kaasneb ka terve rida olmeprobleeme, eriti hull on asi kui osa telgivad ja osa on hotellis. Vaadake need teised majutused ka üle kui jõuate.
Eelmisel EM-l olin ise Poolas kohal ja seal oli ainuüksi meie PF1 klassis 65 võistlejat, kokku 120 ringis + teamleaderid, saatjad, kaaslased, pered ja rohkearvuline korraldusmeeskond. Tsehhis MM-l olid peaaegu samad arvud, kuigi prantslased ja belglased ja veel keegi boikoteerisid.
Peaksime mõtlema ka sellele, millist Eestit tahame külastajatele näidata? Mida meil on näidata ja mida veel pakkuda?
Saatsin päringu kõigi CIMA delegaatide listile, et selgitada osalejate eelistusi ja ootusi aga need vastused võtavad aega.
Siin on mingid praktikast lähtuvad kriteeriumid mida võiks võistluspaiga valikul arvestada:
- Suur heinamaa, ristikupõld vms., mitte viljapõld, pindalalt vähemalt 20 ha
- Horisontaalne ja tasane, et ka triked saaksid muretult startida
- Kõva, et kannataks ka autodega peale minna
- Võimalikult ilma el. liinide jm. takistusteta
- Kommunikatsioonid: el., vesi, wc, net kui vähegi võimalik?
- Hea oleks suure magistraali ääres
- Soovitavalt kõva kattega juurdepääsud erinevatest suundadest
- Minimaalne asustus platsi läheduses
Panen siia veel mittetäieliku loetelu CIMA juhistest korraldajatele, mis FAI 1. kategooria võistluste toimumiskohta puudutab. See on väljavõte kust selgub üldine ruumide ja pindade vajadus nii võistluskohas kui majutuses kokku. Seda ei ole mina välja mõelnud vaid juhtivad pead on seda aastaid koostanud ja täiendanud. Siingi pole kõik veel paigas aga ülevaate vajadustest ja mastaabist annab küll.
Erinevaid funktsioone tuleb jagada majutuse ja võistlusplatsi vahel aga seda saab teha siis kui need valikud on tehtud. Eraldi on veel listid muudes valdkondades aga nendest hiljem: personal ja kaader, varustus, sisseseade, teenindus, internet, toitlustus, transport, media, sponsorlus, turva ja valve jne.
Site
Main office
• Main reception
o Always open
o General inquiries
o Messages
o Front face of site administration
• General contact telephone
• Competitor registration
o Team membership
o FAI Licence
o Insurance
o Paid entry
o ID card with emergency telephone number and message in local language about out landing retrieval.
• Sale of insurance
• Maintaining the official website.
• Travel & accommodation arrangements for Stewards, Jury and official guests.
• Customs import / export advice or assistance.
• Equipment delivery (arrangement of cranes for containers Etc)
• Coordination with public bodies (police, ambulance, local government Etc)
Competition organization offices
• Competition Director
o See FAI Section 10, Annex 5.1 for function & duties
• GPS management
• Scoring
• Marshals briefing room
• Storage area for marshals’ equipment.
Stewards office
• Tables & chairs
• Internet
Jury office
• Tables & chairs
• Internet
Pilot briefing room
• Quiet location
• Presentation equipment (white board, markers, computer projector)
• Microphone / Loudspeakers
• Chairs
• Official map
Pilot planning area
• Large tables & chairs
• Computer access to pilot tracks
• Chairs & planning tables
Internet Café
• Internet
• Pilot tracks
Official notice board
• Only central place for all information, scores Etc
• Very big (minimum 2m x 6m)
• Official clock (may be GPS time)
• Steps
• Pins / tape
Mail Boxes
• Team, steward, Jury, official mail boxes.
Press office
• Deal with enquiries from press & TV
• Includes maintaining the official website during the championship
• Tables & Chairs
• Telephone
• Computer
• Internet access
• Scanner
• Printer
Competitor areas
• Team tents large enough for all equipment, tools, spares, team briefing and planning.
• Toilets and Showers
• Electricity
• Water
• Fire extinguishers
• Internet
• Vehicle access
• Airfield access
Flying area
• Hangars
• Parking area for aircraft
• Runways & decks
• Taxiways & access to decks
• Fuelling area
• Fire extinguishers
• Quarantine area
o For pre or post flight declarations
o Fuel sealing
• Flight restrictions, notams.
Remote landing sites
• Airfield equipment; windsocks, slalom poles, cones to mark decks Etc.
• Fuel for all aircraft
• Food and drinks
• Transport for marshals, team leaders, assistants, spectators.
• Aircraft retrieve vehicles.
Car parking
• Organizers
• Competitors
• General public
Public areas
• Bar
• Merchandising
• Shops
• Toilets
• Stands & PA installation
Jõudu teile ja andke siis teada, mida huvitavat leidsite.
_________________ Elu on seiklus!
Pako
|