PROPELLER

Motovarjurite foorum
Tänane kuupäev Pühapäev Dets 04, 2022 7:20 am

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi




Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2
Autor Sõnum
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Sept 02, 2012 7:21 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Kui treaks, millal kangelased saabuvad, telliks pasunakoori ja rahvarõivas neiud lilledega vastu. Igatahes!
Aga eks pea hakkama hooaja lõpetamisüritusele mõtlema.
Seal saaks siis asjaosalisi küsimustega piinata ja pilte näha nuruda.

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Esmaspäev Sept 03, 2012 2:23 pm 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 31, 2007 2:47 pm
Postitusi: 496
Asukoht: Ristna / Otepää / Tallinn
Kirjutame Henriga Madriidi shopping centerist kus näpime uut galaxyt. Sellisega oleks lahe lennata . Ja nyyd hullusti shoppama.

_________________
Elu on seiklus!

Pako


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Sept 08, 2012 3:19 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 251
Asukoht: Ott Maaten, Saue
MM-l käidud.
Jagaks mõningaid muljeid ja tähelepanekuid, mida kogesin. Aga kõigest järgemööda...

Võistlusülesannete jagunemine
Korraldajad järgisid üsna täpselt FAI ettemääratud korda, et 1/3 navi, 1/3 öko ja 1/3 täpsusülesandeid.
Tegelik jagunemine oli 3,5 navigatsiooni, 2,5 ökonoomia ja 3 täpsusülesannet
(komad sellepärast, et 6 ülesandes oli nii navigatsioon kui ka ökonoomia)
Kuna ma täpsusülesannetes (slaalomid jms) eriti kõva käpp ei ole, siis selline jagunemine oli mulle põhimõtteliselt sobiv.

Navigatsioonid - kõik olid sammu võrra keerukamad kui meie võistlustel siiani tehtud. Ei midagi ületamatut kuid jälgitavaid elemente oli rohkem. Ei piisanud ainult kiirusest - pidi hoidma täpset kiirust, jälgima samal ajal täpset trajektoori, pilte jne. Kõige ebameeldivam oli, et kahes navigatsioonis tuli deklareerida kiirus eri lõikudel ja siis sellest ka kinni pidada. Kuna Paap oli varem juba näinud kuidas sellisteks ülesanneteks ette valmistutakse ja ka Henri on kõva matemaatik, siis ettevalmistustööd läksid suht ladusalt. Kui oleks ise pidanud kõik 0-st välja mõtlema, siis oleksin vist hätta jäänud.
Igal juhul olid kõigiks navi ülesanneteks vajalikud niidid, mille peale eelnevalt märgitud minutimärgid vastavalt kaardi mõõtkavale st kui pika maa läbid minutiga kaardil erinevatel kiirustel. Kõigil oli 5 niiti (Paabul 6) vastavalt kiirustele 30, 42, 46, 50, 55 (Paabul ka 60).

Enamus navigatsioonidel ei saanud punkte mitte pöördepunkte läbides st pöördepunkti läbimine ei andnud punkte vaid punkte sai kahe pöördepunkti vahelisel lõigul olevate peidetud väravate läbimise eest. Väravad olid suhteliselt suured 400 m laiad (algses kataloogis oli 250 m kuid hiljem seda suurendati)

Suurim kiirus andis navidel väikese punktiboonuse kuid lõppkokkuvõttes ei olnud üldse määrav st naviülesanded olid ehitatud täpsusele mitte kiirusele.

Rasketeks navi ülesanneteks oli kaardi ettevalmistusaega 1/2 tundi. Kõik piloodid sisenesid „aedikusse“, seal anti kaart koos ülesandega ja pandi kell käima. Omavahel rääkimine oli keelatud, kohtunikud jälgisid, et piilumist ja etteütlemist ei toimuks – kõik toimus nagu koolipingis kontrolltöö ajal. Poole tunniga pidi olema kaart kleebitud, jooned tõmmatud, kiirused arvestatud jne jne. Seejärel tuli aedikust väljuda (kell pandi seisma) minna stardialasse ja lennata. Kaardi ettevalmistamine stardialas oli keelatud. Kui ületasid „aedikus“ ettevalmistuseks antud 1/2 tundi, siis sai kohe penalti. Seda kõike tehti sellepärast, et iga piloot valmistaks navi iseseisvalt ette, ja et poleks nii, et hea navigeerija teeb teistele meeskonnaliikmetele ette ja teised kopeerivad maha.

Kaart oli vilets ja teede, metsade suhtes ebatäpne ja aegunud – järved, jõed olid kuivanud, metsad osaliselt maha raiutud, juurde istutatud, osad kruusateed olid põlluks küntud, teatud teid polnud üldse olemas jne. Samas - linnad, külad, asfaltteed, jõeorud, metsaalad olid siiski olemas. Kehva kaardi järgi navigeerimine hallikas-kollasel peaaegu puudeta Castilla y Leoni maastikul oli algul harjumatu, kuid tagantjärele mõeldes mitte keeruline. Hispaania maastiku eelis on see, et näha on väga kaugele kuna puid ja metsi pole. Pingutama pidi siis kui sihtmärk oli üle 10 km kaugel, 5-6 km kaugusel olevad külad ja teed olid tegelikult hästi loetavad – tuli ainult õiges suunas teraselt vaadata. Eestis seevastu on kindla suuna võtmine ja hoidmine keerulisem, sest kaugusest vaatab vastu hallikasroheline ühtlane metsafront ja sealt õige suunamärgi leidmine on päris keeruline.

Kuna mõnes ülesandes tuli korraga jälgida maastikku, kaarti, kaardile märgitud kiirusmärke, stopperit, enda kiirust, pilte, siis enne lendama asumist oli enda jaoks oluline panna paika esmased asjad (prioriteedid) ja seejärel võimalusel proovida jälgida teisi asju. Mina seadsin esikohale täpse navigeerimise ja alles seejärel vahtisin minutimärke ja stopperit. Üldjuhul see andis edu ja ma sain kõigis navigatsioonides vist kõik peidetud väravad veatult läbitud. Kiiruse deklareerimine ei olnud mul alati täpne, aga sellepärast ma ei põdenud.

Navigatsiooniülesanded olid 1, 3, 6 ja 9. Keerukad olid 1, 9. Kuues oli rohkem nagu öko ülesanne. 3. ülesanne oli üllatustega kuna stardis oli tuulevaikus kuid 50 m kõrgusel oli tuul oluliselt prognoositust tugevam ja see sundis kõiki piloote oma plaane õhus muutma.
Ülesannete täpseid kirjeldusi saab lugeda siit:
http://www.marugan2012.es/paramotor/task-list
Kõigi võistlejate tracke saab Google Earthi failidena vaadata siit:
http://www.marugan2012.es/paramotor/tracks
Trackidel on selgelt näha ka silindrid, peidetud väravad jms.

Varsti kirjutan ökonoomiast jm....

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Sept 08, 2012 4:14 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 251
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Ökonoomia

Ülesanded olid tavaline pure economy (kütust 1,5 kg), ümber postide sõitmise ökonoomia (1 kg), ja ökonoomsuskolmnurk (kütust 2 kg)

Pure economy's oli väike kartus, et parimad jäävad tundideks üles ja mina ei suuda suurt midagi ning hiljem punkte peaaegu ei tulegi – kõigi lennuajad pannakse suhtesse pikima lennuaja järgi. Nii et on suur vahe, kas esimene lendas 2 tundi või 6 tundi ja mina ainult 40-50 min. Õnneks ka parimad piirdusid ainult 2,5 tunniga - taevas läks vinesse

Tollel päeval stardiakna avanedes oli päikeseline ja tuuline kuid järjest rohkem hakkas tulema kihtpilvitust, mis hakkas päikest varjama ja oli näha, et mõne tunni pärast võib kogu taevas pilve minna st termika võib lakata. Kõrgustes oli keskmist sorti tuul ja termika, kuid maapealsed olud olid suht karmid.
Stardiaken avanes ja stardiplatsil vaheldus tuulevaikus 10m/s tuulepuhangutega erinevatest suundadest. Startida oli väga keeruline – pidi tabama vaiksemat momenti kui vari laiali laotada ja siis õiget hetke kasutades kohe ka startida. Paljud jäid hiigelpuhangute kätte. Varje hoiti kõigest jõust kinni, tolm ja p..k lendas ümberringi, mitmed piloodid kukkusid, mõned lõhkusid ka propi või mootori. Meie mehed said kõik vigastusteta minema. Ülo ootas tunnikese kui ilm rahunes, aga siis oli ka taevas suht kaetud ning enam ei olnud ka väga palju termikat.

Sain kenasti üles, tundus et tõstab kohe päris hästi ja jäin taidlema maalähedastesse mullidesse arvates, et saan sealt tõusu. Tagantjärele mõistsin, et tegin paar valet taktikalist valikut:
1. Kui pundis on väga head vabalendajad, siis tuleb nö. nende „külje alla hoida“ nii nagu Paap ka tegi. Siis õnnestub sul leida nendega samad tõusud. Mina püüdsin ise leiutada ja see nii hästi ei õnnestunud. Kõik parimad võtsid ikka kohe kõrgust väh 300m ja tiirutasid ülemistes tõusvates termikates. Mulle tundus, et maa lähedal 150-200m kõrgusel ka tõstab kuid see oli petlik - taidlesin tükk aega ja kaotasin hulga bensiini. Lõpuks sain tõusu, mis viis mind 500 m-ni. Sain isegi 10-15ks minutiks mootori välja lülitada kuid üldtulemus oli siiski kehva – 45 minutit 1,5 kg-ga. Parimad läksid kohe 400-500 peale, mootor välja ja seal tõusud läksid 800-900 m-ni, kus tuli inversioon vastu. Pilved oli tol päeval mitte kasutatavad.
2. Maanduma pidi lennuväljal ja hirm väljamaandumise ees (tulemus 0) sundis kogu aeg lennuvälja läheduses lendama. Tegelikult kõrgemal oleks olnud paremaid tõuse ja ka tegevusraadius oleks oluliselt suurem olnud.

Termika oli tsükliline st 5-10 minutit oli tõusvaid õhuvoole, siis lakkasid mõneks minutiks, et uuesti alata. Kõrgel lendajaid oli lahe jälgida. Kõik tiirutavad-tiirutavad – niipea kui tõus lakkab või nõrgeneb, siis kõigil ninad lennuvälja poole. Siis jälle uus tsükkel – kõik keerutavad, keerutavad eemalduvad tuulega lennujaamast ja mõne aja pärast jälle nina lennujaama suunda tagasi.
Paar päeva hiljem kui võistlus läbi tegin keskpäevase lennu - sain häid tõuse, lülitasin mootori välja ja lendasin tund aega ilma mootorita. Siis sain ka täpselt aimu, mida ülesande ajal oleks pidanud teistmoodi tegema.

Ümber postide lendamise ökonoomia – suhteliselt nõme ülesanne. Põllule pannakse kolmnurk küljepikkusega ca 1 km (kokku 3 km), lendamise kõrgus ei tohi ületada 70 m ja võidab see, kes 1 kg kütusega kõige rohkem ringe ümber kolmnurga lendab ning seejärel maandumisalas maandub. Kui maandumine väljaspool maandumisala, siis penalty 20%
Tõmbasin trimmid kinni ja kõristasin vaikselt 5 ringi täis ja maandusin viimase tilgaga. Enamusel masinatel olid pudelid peal, mina kontrollisin kütusekogust paagis peegli abil.
Ülesande võitis sakslane Georg Maass, kes lendas Hadroni ja Simonini Mini2-ga 8 ringi !!! Kõvemad prantslased 6 v 7 ringi. Pärast küsisin Georgilt, et mis taktikaga ta lendas.
Tema nipp oli see: varjul trimmid kinni kuid .... allatuuleosa lendas ilma akslita, külgtuule osa poolakseliga kuid vastutuuleosa lendas ta aksel peaaegu põhjas. Seda selleks, et kiiresti läbida vastutuuleosa ja kuigi aksliga kulub kütust rohkem on läbimise aeg sedavõrd lühem, et annab kokkuvõttes väiksema kulu läbitud km kohta. Vot nii – tuleb edaspidiseks kõrva taha panna.!!

Ökokolmnurk – 2 kg kütusega paagis tuleb sõita suvalises suunas, siis külgsuunas ja siis tagasi koju, eesmärgiga moodustada võimalikult suure pindalaga kolmnurk.
Kahjuks ei võtnud ma selleks ülesandeks peeglit kaasa ja seetõttu ei osanud üldse aimata kütust paagis – juhindusin ainult kella järgi. Kindlasti tuli koju tagasi jõuda, sest väljamaandumine oleks olnud 0 punkti. Seetõttu ei julgenud riskida ja tulin aegsasti varuga koju tagasi. Siis selgus, et paagis oli veel ca 0,7 l kütust. Ühesõnaga – oma rumalus – sellistel ülesannetel peab midagi alati kaasas olema, millega kogust kontrollida – kas siis panna pudel või kasutada peeglit.

edaspidi täpsusharjutustest jm....

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Sept 08, 2012 5:15 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 251
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Täpsusülesanded...

Puhas start – keegelmaandumine
Ülesandest endast pole midagi suurt rääkida. Võib-olla seda mainida, et keegli kaigaste vahe oli 1 m mitte 1,5 v 2m nii nagu meie võistlustel on olnud.

Kaheksa ja ristikhein
Täpsusülesanded tehti täispuhutavate pylonitega. Algul veidi kõhe oli kaheksasse tormata harjumatult suurte postide vahele, kuid võtsin asja rahulikult ja katsusin esimestel pööretel silmanurgast kuplit piiluda, et see posti sisse ei läheks.
Üldiselt oli eesotsa meeste tase omaette klassist. Kui meie siin maadleme 45 sekundi ümber ja parimad saavad 40 sek ligidale, siis seal olid parimad 35 sekundi juures. Ja seda veel pylonitega, millede puhul vari peab igal juhul väljaspool nurgaposti minema.
Loomulikult ei tule sellised tulemused niisama, vaid kõigil eesotsa meestel olid varju juhtimine suuremal või vähemal määral ümber tehtud ja tuunitud. Aga sellest tuleks kirjutada eraldi peatükis või siis rääkida-tutvustada hooaja lõpuüritusel.

Stardiala
Nagu teate, toimus võistlus lennujaamas -starditekid (stardialad) olid lennuradade peal ja kõrval. Maa oli sile ja kaugelt vaadates kena kuid tegelikkus oli sageli masendav.
Maapind oli liiva-savitolmu segu. Seega kui varju maha asetasid, siis oli kohe kiht mustust peal. Kui keegi veel propaga juhtus maa poole keerama, siis pasatolmupilv külvas kõik üle. Lühidalt – kellegi vari ei tulnud Maruganist puhtalt välja. Seevastu neil pilootidel, kes startimisel varju rohkem „lappisid“ ja loputasid, muutusid varjud täiesti väljakannatamatult mustaks.
Kuid see polnud veel kõik:
Vaatlemisel tundus maapind olevat suht taimedeta, vaid üksikud kõrrekesed hakkasid silma. Startides aga selgus, et igalt poolt liivsavist turritavad välja okkalised ja kivikõvad taimevarrekesed, mis mõnuga haakisid varjutropid enda taha. Mul läks alguses üks start nende pärast pekki, siis alles tekkis „oskus“ vari tähelepanelikult enne starti maha asetada. Üldiselt oli stardiala väga p...s võrreldes meie muruplatside ja põldudega, kust oleme harjunud startima.

Kõrgus
Marugan asub 940 m üle merepinna. Hommikuti kl 8 oli ka tavaliselt peaaegu tuulevaikne. Kõiki tabasid lendama minnes kohe suured üllatused – mootor lükkab vo 75-85% sellest, mis oled harjunud; vari hakkab „kandma“ palju suuremal kiirusel kui oled harjunud; startimisel tuleb vahel joosta nagu jänes, et saavutada vajalik kiirus õhkutõusuks. Lühidalt – kõike oli 10-20% vähem kui oled tavaliselt harjunud. (Ms Ülol läkski esimene navigatsioon tuksi sellepärast, et ei suutnud lihtsalt piisavalt kiiresti joosta ja stardid ebaõnnestusid)
Ise mõtlesin, et sellel platsil oleks võimatu teha lühimat starti – jooksumaa läheks enamusel nii pikaks, et kohtunik ei suuda kaasa joosta ja õhkutõusu kohta fikseerida.

Tehnika
Mootorid
Võistlused olid neljas klassis: jalgadelt 1-ne, jalgadelt 2-ne, ratastelt 1-ne ja ratastelt 2-ne.
Levinuim mootor oli kindlasti Simonini, neid oli tõesti palju igas klassis. Oli ka palju Polinisid – eriti uut 200cc-st mudelit. Siis tulid ülejäänud – HE & PAP, JPX, Top80 jpt. Minu ja Ülo vesijahutusega Sky1.1-d olid ainukesed sellel MM-l. Samuti Henri Minari oli ainueksemplar. Sky'd toimisid väga hästi ja meeskonnas oli meil kõige vähem tehnilisi probleeme.
Varjud
Lühidalt võib öelda, et kõigil esikümne pilootidel olid varjude vabaotsad ja juhtimissüsteemid tuunitud. Täpsemalt tuleb seda aga eraldi kokkutulekul käsitleda.
PowerAttack ehk siis PK-system (Paap Kõlar System) on kasutusel praktiliselt kõigil Dudeki ja Paramaniaga lendavatel pilootidel. Süsteemi on erinevalt täiendatud ja putitatud kuid tundub, et kui soovid olla maailma esikümne piloot, siis ilma selleta hakkama ei saa.
Lahedatest asjadest parimate pilootide varustuses võiks veel mainida:
Akslil alumine rull ära võetud. Akslinöör jookseb ainult üle ülemise rulli – tulemuseks on aksli poole lühem käik kuid seevastu jõudu on vaja 2x rohkem.
Akslinööri hoidmine pika aja jooksul. Jõuküsimus on lahendatud nii, et akslinöör läheb piloodi istmel läbi paadi soodirulli, mis lukustub ühes suunas ja teatud pingega nööri vabastab. Seega saab piloot lennata aksliga hoides jalgadega ainult väga väikese jõuga.
Topelttrimmid vabaotstel
Üles-alla e. tagurpidi nurgajuhtimine
jne jne

Hooajalõpu kokkutulekul räägiks kõigest täpsemalt!!!

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Sept 08, 2012 6:05 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 271
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
Tänud Ott.Päris huvitav lugemine .Teistel asjaosalistel vist keeled siiani ripakil.(täitsa kadunud)
Millal ja kus siis hooaja lõpetamist planeeritakse?


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Pühapäev Sept 09, 2012 5:36 am 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev Aug 08, 2010 5:52 pm
Postitusi: 211
Asukoht: Pärnu
Tänud põhjaliku kirjatüki eest nii Otile kui ka Paabule, aga samuti Andrusele kohapealsete lühiraportite eest.
Jään ootama hooaja lõpuüritust, et kõigest täpsemalt ja koos pildimaterjaliga kuulda - näha.
Kas koha ja aja suhtes on kelleltki ettepanekuid laekunud?

_________________
Tean, miks linnud laulavad!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Sept 11, 2012 3:39 pm 
Eemal

Liitunud: Teisipäev Sept 11, 2007 5:57 pm
Postitusi: 21
Asukoht: Henri Valdmann, Aakre
Mina jäin ka saadud kogemustega väga rahule. Mootoriga oli tõesti probleeme aga õnneks olid need ühekordsed. Juba treeningpäevade ajal lagunes käsistarter ära, sellest probleemist sain lihtsalt jagu - võtsin käsistarteri üldse küljest ära ja ehitasin elatristarteri süsteemi lõpuni valmis.
Esimene võistlusülesanne, täpsusnavigatsioon - sain lennata umbes 3 minutit kui midagi üsna massiivset läbi propa käis. Õnneks olin võtnud piisavalt kõrgust metsast üle lendamiseks ja nuputasin enne maandumist, et mis asi see küll olla võis. Selgus, et elektristarter oli lahkunud mootori küljest. Eemaldasin kergema kaalu huvides ka kõik ülejäänud elektrisüsteemi osad ja sellega olid kõik minu starteri probleemid lahendatud, kui küte üleval oli, siis käivitus igast propa löögist. Kütet neelas ka minu mootor räigelt, vaieldamatult kõige rohkem. Õkonoomias ei saanud mootoritki soojaks - 10minutit ja maanduma.

Aga võistlusülesannetest meeldisid mulle navid. Deklareeritud kiirusega ülesanne oli huvitav ja samuti tundmatul sirgel navigeerimine. Tuli lennata läbi 3 etteantud sirge lõiku ja anti kaasa 6 aerofotot, kui tuvastasid mõne foto, siis võisid otse järgmise sirge alguspunti lennata.


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Sept 11, 2012 3:52 pm 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede Aug 03, 2007 11:28 pm
Postitusi: 251
Asukoht: Ott Maaten, Saue
Saadaval on ka videomaterjal, mille salvestasime MM-l ajavahemikul 25.08-01.09.2012.
MM Marugan 1. osa
MM Marugan 2. osa
MM Marugan 3. osa

Head vaatamist.

_________________
Mõnusaid lende kõigile!!


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Teisipäev Sept 18, 2012 9:57 am 
Eemal

Liitunud: Reede Aug 22, 2008 7:35 am
Postitusi: 208
Asukoht: Pärnu, ruhnu Tel.5208990
Panin ka mõned videod kokku Maruganis käimisest, head vaatamist. Kokku sai 5 klippi.

http://www.youtube.com/watch?v=mggi1piMkv0
http://www.youtube.com/watch?v=-PvBMrMUN6w
http://www.youtube.com/watch?v=zvUXPcSkoEM
http://www.youtube.com/watch?v=nG-faJ1KXMw
http://www.youtube.com/watch?v=GgFVH0lWprk

_________________
Andrus


Üles
 Profiil  
 
 Teema pealkiri:
PostitusPostitatud: Laupäev Sept 22, 2012 7:33 pm 
Eemal

Liitunud: Pühapäev Sept 09, 2007 6:15 pm
Postitusi: 271
Asukoht: Sven Solovjov / Pärnu
näe eestlaste jäljed. Vaadata tuleb klippi 1min 56 sekundil
http://www.youtube.com/watch?v=TqNd93Dv ... re=related


Üles
 Profiil  
 
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 26 postitust ]  Mine lehele Eelmine  1, 2

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
cron
POWERED_BY
et 3.0.10